Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Korte (voor de verandering :) ) video van Bjorn Nyland over snelladen Model 3 LR AWD:
Ik heb deze cijfers en de vorige test van hem in een grafiekje gezet met ter vergelijking de 75 en 100 batterij:
View attachment 368927

Indrukwekkend, die laadsnelheid van 775 km/uur. Bij een Model S nooit hoger gezien dan 550 km/uur. Maar ja, dat komt vooral door het lagere verbruik van een Model S natuurlijk. Maar reizen wordt er nog zoveel makkelijker door.
 
Ik vraag me af waarom Tesla dit niet zelf voorzien heeft. Zo'n grote meerkost had dit toch niet geweest?

Moet toch ergens wat verschil tussen de S/X en de 3 zijn he? ;)
Gaat net wat minder ver open als in de originele configuratie. En in 'n parkeergarage kun je zomaar 'n plafond raken, zeker als je 'm op afstand opent zonder dat je er bij staat.
 
Via leaseplan begrepen dat ze gisteren pas een hele sloot bestellingen hebben doorgezet. Deze week wordt het RN nummer verwacht en naar de eigenaren gestuurd. Redelijk frustrerend aangezien de bestelling vanuit mij al op de 21e van december “geplaatst” was.
 
Over Alphabet, nog een grote leasemaatschappij:

Heb mijn model 3 bestelling op 14 december 2018 geplaatst bij Alphabet. Vervolgens hebben zij op 19 december de bestelling bij Tesla ingediend (na goedkeuring van werkgever + weekend etc.) Vond dat er een lekker tempo in zat, maar pas op 9 januari 2019 was de bestelling definitief gemaakt door Tesla. Wat er in de tussentijd gebeurd of niet gebeurd is..

Wel te horen gekregen inmiddels dat 'ie rond 15 maart geleverd gaat worden, dus daaruit valt af te leiden dat mijn model 3 op de Glovis Captain zit als ik het goed heb :D

@Hannes85: weet je al wel wanneer die van jou geleverd gaat worden?
 
Via leaseplan begrepen dat ze gisteren pas een hele sloot bestellingen hebben doorgezet. Deze week wordt het RN nummer verwacht en naar de eigenaren gestuurd. Redelijk frustrerend aangezien de bestelling vanuit mij al op de 21e van december “geplaatst” was.

Dan zitten wij in exact hetzelfde schuitje, Hannes. Zelfde originele 'besteldatum' en zelfde leasemij. Mijn orderbevestiging (van gisteren) heeft het nu over levering in week 12. Kun je wel stoppen met het tracken van de Glovis Captain denk ik. En switchen naar de Grand Aurora oid...
 
  • Like
Reactions: Hannes85
Zojuist gebeld. Zelfde verhaaltje, eind februari-eind maart, vond het nogal een vage delivery-window. Ze vroeg hoe ik moest betalen. Ze gingen vanmiddag met de ABN-AMRO om de tafel zitten en zal me in de toekomst nog een keer bellen. Wanneer kon ze me niet vertellen.
 
Ik heb dus na aanleiding van mijn vage gesprek gisteren, vanochtend ook even terug gebeld en moest dus idd mijn kvk en rijbewijs opsturen. En datzelfde verhaal van ABN. Beetje jammer dat ze dat niet al op orde hebben, voordat ze besloten iedereen te bellen.

Het geeft allemaal een beetje een rare nasmaak in de mond. RDW nog niet door. Officiële lease partner cijfers nog niet bekend. Gebeld worden door "nieuwe" medewerkers die misschien wel de stoomcursus iets te snel te hebben doorlopen. Grote delivery window.

Nog steeds geen bevestiging wat de onderhoudspakketten voor de model 3 gaan kosten, de gekregen bedragen moest ik hun niet op quoten.
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Ik zou me niet te veel voorstellen van hun "kennis". Heb ook al enkele keer iemand van Tesla aan de lijn gehad ivm vragen over mijn bestelling. Ook al een mail met enkele belangrijke vragen ivm overname oude wagen etc (nog geen antwoord daar zelfs ;) )

Wat je niet mag vergeten is dat wij super eager zijn. We raadplegen fora, discussieren, hebben trackers naar mogelijke carriers lopen, etc. Ik ben er zeker van dat als we hier een thread zouden openen met de stelling dat je je wagen enkele dagen eerder kan krijgen als je in Zeebrugge de wagens van het schip helpt afrijden er onmiddellijk enkele vrijwilligers klaar zouden staan.

De mensen die op dit moment calls doen (zijn het wel echte Tesla werknemers en gewoon geen extern callcenter?) zitten gewoon op hun bureautje en doen calls ganse dagen. Vaak niet van het soort om veel te geven om wat ze nu juist aan het verkopen zijn en meer bezig met wat vanavond op de buis is en of Jenny nu iets heeft met die kerel van het kopieerkot. Niet vergeten dat Tesla nu een veelvoud van sales-interacties moet doen in vergelijking met daarvoor. Dat zijn heus niet allemaal trained Tesla enthousiasts zoals misschien in het verleden het geval was toen ze low-volume, high-margin auto's verkochten.

Het is mijn stelling dat de personen die nu order-calls doen waarschijnlijk zelfs geen Tesla werknemers zijn maar outsourced mensen. En als het al Tesla mensen zouden zijn, dat ze zelf totaal niet weten of de auto's nu al gemaakt zijn of niet, op een boot zitten of niet, laat staan wanneer ze effectief zullen aankomen. Het enige wat ze weten is dat wat in hun call-script staat. En Tesla gaat dat script met heel veel vraagtekens voor hun geschreven hebben. Denk niet dat een trans-atlantisch transport als een Zwitsers uurwerk draait. Vertragingen allerhande kunnen zich voordoen, soms extreem grote waarschijnlijk. Dus wanneer komen ze aan? Waarschijnlijk als alles super gaat in de loop van februari. En Tesla gaat zich pas zorgen maken over correcte levertermijnen wanneer de meeste onbekende factoren uit het transportproces verdwenen zijn.
 
Heeft iemand al een scherp leasebedrag voor een Model 3?
Zijn er leasemaatschappijen die opvallen?

Van een e-Niro is dat erg scherp, maar levering pas eind dit jaar of begin volgend jaar...
Bedrag ca 680 euro per maand voor 5 jr en 35.000km. Zonder brandstof ehhhh voltjes.