Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Model 3 wordt blijkbaar $1100 goedkoper, maar de NL configurator is nog niet aangepast.

https://electrek.co/2019/02/05/tesla-model-3-price-reduction/

Verwacht ook niet dat dit gaat gebeuren.
Zou nu onhandige timing zijn, nog niemand heeft de auto, dus iedereen ziu de korting nog willen.

Daarnaast staan de euro prijzen sowieso best los van de Amerikaanse.
En er is ook nog meer dan voldoende vraag voor de auto nu.
Wellicht over een paar maanden.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Na lang twijfelen en vergelijken gisteren toch een M3 besteld. Long range, zwarte lak, zwart interieur en sportvelgen.

Kijk er al naar uit. Gaat een serieus verschil zijn t.o.v. de huidige wagens (BMW 1 reeks & 3 reeks - diesel/manueel)...
Misschien staat hij al in Zeebrugge en heb je hem volgende week al. Nieuwe klanten gaan blijkbaar voor:confused:
 
Mia aangevraagd voor dec 2018, want toen investeringsverplichting aangegaan. Betekent dit dat de mia al toepasbaar is bij aangifte 2018, of alleen in 2019, want dan vind de werkelijke betaling vd auto plaats?
Of enkel de 3k aanbetaling meenemen?

Benieuwd hoe jullie dit meenemen?
 
Nog geen SMS of VIN in mijn account maar ook geen "Bestelovereenkomst" meer. Hebben meerdere dat?

2019-02-06_0931.png
 
Ik merk dat ik ook steeds kijk op mijn account of er al nieuws is:)
Hou me maar vast aan het redelijke consistente antwoord van Tesla: levering wordt waarschijnlijk wel in maart.
Dit is prima. Wat mij op dit moment bezig houdt is de proefrit: ik ben hier zo van onder de indruk dat ik sterke twijfel heb over de door mij bestelde AWD LR: geeft deze mij wel (vrijwel) net zoveel rijplezier? Ga ik geen spijt krijgen van de niet-performance versie??
Heb nu een witte met 19 inch besteld terwijl ik een zwarte ook wel mooi vind. Ergo voor 7000 euro meer heb ik een M3P...(de basis M3P dan).
Ik hoop dat de eerste rijders snel hun AWD LR zullen krijgen en hun (liefst, positieve)ervaringen hier zullen delen zodat ik iets geruster kan wachten op mijn levering....:)
Heb je de 7 K liggen? (plus 1,5 voor een wrap)
DOEN! Gewoon voor die P gaan.
Spijt.jpg
 
  • Like
Reactions: Xfrank
De eerst komende kwartalen verwacht ik eigenlijk ook dat Tesla eerst boten vol auto's naar Europa en China zend en de laatste maand weer op Amerika gaat focussen zodat elke keer aan het einde van ieder kwartaal er weer het meeste auto's verkocht zijn en de beste cijfers tevoorschijn getoverd kunnen worden. Deels jammer, want dan krijgt een deel van het personeel het erg druk in maart, juni, september en december, voor hun is beter verspreid misschien gemakkelijker, maar de negatieve media dwingt Tesla er min of meer toe nonstop goede kwartaalcijfers te laten zien. Aan de andere kant kan ik het ook wel weer begrijpen, want binnen de fabriek is het misschien beter om eerst 5K Aziatische auto's te maken, dan 20k Europese, dan 40K Amerikaanse (of iets dergelijks) in plaats van alles door elkaar tegelijk.

Persoonlijk verwacht ik dit kwartaal eigenlijk een verlies, zeker nadat er een bedrijf á 200m opgekocht is:
Tesla acquires ultracapacitor and battery manufacturer for over $200 million

Er geïnvesteerd dient te worden in onderhoudslocaties/materiaal en/of een deel van de auto's voor Europa/China mogelijk ergens op een boot in een oceaan vaart terwijl de cijfers klaar dienen te staan. Vertragingen door het weer op zee is moeilijk te voorspellen. De eerste verwachtingen waren ook dat Glovis al op 3 februari aan zou komen.