Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Nog geen SMS of VIN in mijn account maar ook geen "Bestelovereenkomst" meer. Hebben meerdere dat?

View attachment 374890
Idd, bestelovereenkomsten zijn weg, uit mijn ene wel, en de andere niet....super vaag, heb al contact gehad hierover, je krijgt een vaag verhaal, maar kloppen doet het niet, want mocht je niet de documenten hebben opgeslagen voor je MIA, krijg je ze ook niet ;-(, ineens zou er geen koopovereenkomst zijn....????.... wordt vervolgd

@Tozz crowdfunding?
 
En dat met of zonder proefrit in beide auto's?

Proefrit in Mercedes. Model 3 was nog niet beschikbaar, maar heb met een Model S gereden om te ervaren wat elektrisch rijden was.

Wel een verschil. De automaat van de Mercedes was al een zaligheid t.o.v. de manuele bak in de BMW's, maar het lineaire koppel van de Model S is nog iets anders.

Naast rijgevoel natuurlijk nog andere punten afgewogen, zoals fiscaliteit, gebruiksgemak, brandstofkosten, bouwkwaliteit...

PS: de Model S was een P100DL. De 0-100 was echt fenomenaal :)
 
  • Like
Reactions: Basvdpoel
Idd, bestelovereenkomsten zijn weg, uit mijn ene wel, en de andere niet....super vaag, heb al contact gehad hierover, je krijgt een vaag verhaal, maar kloppen doet het niet, want mocht je niet de documenten hebben opgeslagen voor je MIA, krijg je ze ook niet ;-(, ineens zou er geen koopovereenkomst zijn....????.... wordt vervolgd

@Tozz crowdfunding?

Zelfde verhaal hier. Over gebeld en men zou het doorgeven. Na een dag verscheen opeens de orginele koopovereenkomst weer in mijn account. Dus Tesla kan het oplossen. Gelijk ook maar even overeenkomst geprint en opgeslage ivm MIA aanvraag voordat hij weer verdwijnt.
 
[QUOTE="Rowan256, post: 3381360, member: 65064]
...
Persoonlijk verwacht ik dit kwartaal eigenlijk een verlies, zeker nadat er een bedrijf á 200m opgekocht is:
Tesla acquires ultracapacitor and battery manufacturer for over $200 million
...
[/QUOTE]
Die 200 miljoen is geen kostenpost naar een investering die je op de balans mag activeren, er zullen ongetwijfeld integratie kosten zijn, maar de overgenomen partij zou ook zomaar winst kunnen maken.
 
Aan het weer te zien lijkt het inderdaad wel op Europa!

Zijn er wel serieus boel:
invasie.jpg
 
Volgens BOVAG zijn er in januari 40 stuks M3 op kenteken gezet.
Dat zullen er in februari wellicht wat meer worden.
Opvallend genoeg ook nog 14 MS en 9 MX in januari op kenteken gezet (particulieren of demo's ? ).

Verder nog 2x E-tron (nog niet leverbaar) , 15x i-Pace, 112x i3 en 396x Leaf.
Kona EV en Niro EV haal ik er niet uit, omdat die ook in benzine/hybrid uitvoeringen zijn.

https://www.bovag.nl/BovagWebsite/m...s/2019/Autoverkopen-januari-2019.pdf?ext=.pdf
 
  • Informative
Reactions: Right_Said_Fred
Als ik nog ergens een steen op til, ligt het er nog wel onder denk ik:)
Dat is het goede antwoord. U gaat door voor de performance:)

Maar echt, als het kan, doen! Ik heb vorig jaar in dezelfde spagaat gezeten. Alle rationele argumenten afgewogen (range niet nodig, MS75 is ook al razendsnel) en achteraf spijt als haren op mijn hoofd dat ik niet voor de P100 ben gegaan (ik had het geld ook onder dezelfde steen liggen). Na een half jaar zelfs nog een inruilvoorstel gevraagd maar de afschrijving sloeg dan echt nergens op:-(

Kortom: GO FOR IT!