Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Na woensdagavond ook voor niets naar Tilburg gereden te zijn kreeg ik vanochtend ineens een telefoontje dat de auto vandaag tussen 11 en 19u opgehaald kon worden. Zo gezegd zo gedaan, afspraak gemaakt voor 17u. Eenmaal daar aangekomen werd mij verteld dat het wel een uur kon uitlopen en of ik maar plaats wilde nemen.. Uiteindelijk viel dat allemaal mee en was het slechts 20 minuten.

Helaas wel te weinig stroom in de accu om naar huis te komen dus ik moest eerst langs een Super Charger om wat bij te laden.

Eenmaal thuis aangekomen de auto aangesloten op de TWC, groene lampje begint te bewegen en na een tijdje hoor ik een klik uit de TWC komen (lampje brand weer steady groen op de TWC en rood bij de chargerport op de auto) en er verschijnt een melding in de auto: Opladen niet mogelijk - ontkoppel en probeer het opnieuw.

Zucht... TWC al een reset gegeven, aantal malen geprobeerd opnieuw te koppelen.... niets, nada.... :mad:
Waar woon je? Misschien kun je langsrijden om te controleren of het aan de auto of aan de TWC ligt.
Alternatief is de UMC en een nachtje met 230V laden.
 
Ik denk dat je het snapt zodra je Tesla geleverd is. Typical range die altijd wordt getoond, wordt bij dezelfde State of Charge (in KW) hoger als je minder Watt per km gebruikt. Als je 10KW met een S hebt zal de typical range 50 km zijn en met een M3 zal het eerder rond 70 km zijn.
Daarnaast laden de nieuwere accu's sneller, blijven ze langer op een hoge charge rate, waarmee het effect nog groter is.

Op jouw reactie blijft mijn punt van toepassing; als je 20 liter met een mustang hebt zal de typical range 100km zijn en met een aygo zal het eerder rond de 300 zijn.
Het is ook niet dat ik het niet snap, ik rij namelijk al ruim 4 jaar een S maar het is gewoon een aparte manier van rekenen die ik nogal apart vind.
Als je je gewoon goed bewust bent van hoeveel je Tesla per km verbruikt bij de op dat moment aanwezige omstandigheden (rijstijl, temp, etc) dan kan je op dezelfde logische manier rekenen als dat je met een ICE gewend was.
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
neen, gewoon het resultaat van obsessief de F5-knop te gebruiken :):D

Nou, net nog een mailtje van Tesla ontvangen. Ze zijn in ieder geval tot in de late uurtjes bezig.
Telefonisch twee keer bevestiging ontvangen dat o.a. KVK uittreksel compleet en naar behoren was.
Via DeliveryNL e-mail te horen gekregen dat dit NIET het geval is. Blij dat ik er nog even achter aan heb gemaild.

En nu weer door met F5 drukken...
 
Heeft er al iemand in België een Model 3 in ontvangst genomen?
Jazeker; vanmiddag de mijne gaan afhalen in Gent (M3P) :) (gereserveerd op 04/04/2016)
Uitstekende service bovendien. De Tesla-medewerker heeft een dik half uur de tijd genomen om me alles nog eens haarfijn uit te leggen.
Vanmiddag al een honderdtal km mee gereden, en ik ben echt onder de indruk. Ondanks de laagprofielbanden en de 20 inch velgen, rijdt hij veel zachter dan ik gevreesd had. Acceleratie is simpelweg verbluffend, de wegligging heb ik uiteraard nog niet echt kunnen (durven) testen, maar alles op z'n tijd :)
 

Attachments

  • 20190208_144912.jpg
    20190208_144912.jpg
    616.5 KB · Views: 57
Even door Translate halen deze URL: Kommer Tesla endelig med hengerfeste på Model 3? - TOCN - Tesla Owners Club Norway

en dan lijkt daar toch een aanwijzing te zijn voor een aankomende trekhaak voorziening. View attachment 375694
Ik hoop het, maar ik geloof het als ik het zie...

Zou wel heel mooi zijn en een discussie hier in huis makkelijker maken. Mijn vrouw wil haar FIAT 500 niet kwijt. Maar we hebben ook een auto met trekhaak nodig en die zit niet onder de 500 (en wel onder mijn oude Citroën C5 Break).
 
Wordt hier helemaal gek. 21/12/28 tesla 3 gereserveerd. Lease via leaseplan. Zouden hem onder mijn RN nummer hebben besteld op 1/15/19. Tesla vorige van de week geen purschase order ontvangen van Lease plan. Kreeg ik gebin van de week te horen van lease plan dat ze een ander RN gebruiken(die van hunzelf). Telsa nog steeds tot vandaag geen purchase order ontvangen van Leaseplan. Wat een organisatie zeg. Iemand nog tips!! Zo moet ik nog maanden in mijn voorloop auto rijden C3 (das pas een PIEP bak).

Hier via Alphabet Lease besteld en krijg van Tesla Delivery hetzelfde bekende PO verhaal. Echter zeiden zij dat de Lease afdeling van Tesla de PO nog niet verwerkt heeft.. wat mij vreemd in oren klonk gezien de bestelling op 9 januari al was afgerond vanuit Alphabet zijde. Daar zullen ze toch geen maand over doen? Nog even gechecked met hen en rara ze zeiden dat de PO al dus verzonden was op de 9e.. en dat het met de model s er net zo aan toe ging..lange verwerkingstijden). Kan dus best zijn dat jouw PO al verstuurd is maar hij op “de stapel” bij tesla leasing afdeling ligt!
 
Als het goed is retourneert de TWC nu een foutcode door het rode lampje een aantal keren te laten flashen. In het boekje kun je ontcijferen wat de fout is, bijvoorbeeld fase en 0 verwisseld, onverwachte spanning etc. Check dan morgen ook even of de rotary switch goed staat, passend bij de aangeboden spanning. Als de TWC geen fout geeft zit de fout in de Model 3 en zal de UMC ook niet werken en op rood springen vrees ik. Sterkte! Gelukkig hebben we SuCs

Rare is dat de TWC dus alles in orde vind als je naar de kleurcoderingen kijkt. Springt dus van een bewegende groene balk (terwijl de Tesla blauw is) naar steady groen bovenin en daarna springt de Tesla op rood.
Ik heb 1x een foutmelding gehad tijdens installatie en die gaf toen inderdaad aan dat de rotary verkeerd stond (te hoog). Nu staat deze op 16A en is alles groen. (wat overeenkomst met de 16A krachtgroep).

Zojuist de UCM geprobeerd maar die doet het wel... waaaargghh....

Enige wat ik me nou nog kan bedenken is dat de rotary dan niet op 16A moet maar op minder, ondanks dat het dus een 3x16A krachtgroep achter zit.. Of de TWC zelf is kapot.....
 
@Vk500 kijk eens goed naar het rode lampje . Dat knippert met een pauze . Het aantal keer knipperen voor een pauze is de foutcode!
Ik schat in dat 1 van de fases met 0 is verwisseld of dat de aarding ontbreekt. Blauwe draad moet op 0 zitten en geel/groen op aarde. De fasedraden (andere kleuren) mogen onderling verwisseld worden (L1 L2 L3). Een ander idee is dat er iets in je stekker mis is. Het ligt in iedere geval niet aan je model ☰ lijkt het. Ook in de meterkast zou een draad los kunnen zitten, maar die kans lijkt mij erg klein. Tot slot is een slechte (of slecht vastgezette) lasklem een mogelijke oorzaak. Die heb ik gehad. Dan ontstaat er mogelijk zelfs brand. Dus laat een elektricien even doormeten.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3