Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de installatie handleiding er nog even op nageslagen en daarin staat: “Opmerking: De volgorde van de fasen is niet relevant.”

Dus ik vermoed dan toch iets anders (helaas)
Heb Tesla gebeld en die gingen het opnemen met de home charge afdeling (ofzo)
Oké, dat is mooi en netjes.
Let wel op dat als je ooit een andere elektrische auto koopt, dat dit niet zomaar gegarandeerd is.

Met name verkopers van elektrische kooktoestellen en professionele koffie apparaten halen de fases van hun apparaten soms doelbewust door elkaar om zo de kans zo groot mogelijk te maken dat als iemand liever zelf knutselt (om geld te besparen) die waarschijnlijk de boel op blaast.
 
Het blijft mij toch intrigeren wat er nu eigenlijk fout gaat. Het dingetje met de goedkeuring is verholpen begreep ik van Fred Electrek. Staan onze drietjes nu nog in Zeebrugge en is het een transportprobleem of zijn er al een heleboel in Tilburg bijvoorbeeld, maar is er iets anders aan de hand. Technisch probleem bijvoorbeeld, en moeten er wat onderdelen ingevlogen worden? Verder heb ik nog wel geduld, hoor. Maar mijn vrouw en negen kinderen niet. Het aantal afleveringen blijft in ieder geval heel laag. Het lijkt alsof er maar 1 carrier 24/7 op en neer naar Zeebrugge rijdt.
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy
kwze5Nm.jpg
 
deze codering heb ik niet aangehouden, meen ook ergens in een video gezien te hebben dat de volgorde van fase niet uitmaakt?

anyway reboot van de tesla zelf heb ik ook nog niet geprobeerd.. Tesla is nu weg bij de detailer dus kan het ff een paar dagen niet testen ;)

Volgorde van fasen maakt inderdaad niets uit. de volgorde is alleen relevant bij elektromotoren. Bij een "verkeerde" aansluiting zou die anders de andere kant op draaien.

Voor een laadpaal is dat niet relevant. Er hangt alleen een AC naar DC converter aan. Zeg maar een grote versie van je telefoonoplader.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Het blijft mij toch intrigeren wat er nu eigenlijk fout gaat. Het dingetje met de goedkeuring is verholpen begreep ik van Fred Electrek. Staan onze drietjes nu nog in Zeebrugge en is het een transportprobleem of zijn er al een heleboel in Tilburg bijvoorbeeld, maar is er iets anders aan de hand. Technisch probleem bijvoorbeeld, en moeten er wat onderdelen ingevlogen worden? Verder heb ik nog wel geduld, hoor. Maar mijn vrouw en negen kinderen niet. Het aantal afleveringen blijft in ieder geval heel laag. Het lijkt alsof er maar 1 carrier 24/7 op en neer naar Zeebrugge rijdt.

Er zijn denk ik geen 3000 M3’s met de eerste boot meegekomen, ik lees elders 1400. Dat is voor heel Europa, dus laat maximaal 10% daarvan voor NL zijn...

Ik las ergens dat er momenteel 14k M3s in backorder stonden. Vanaf komende week zouden er 3000 per week moeten komen, met een boot/week of 5 zou die achterstand ingehaald moeten zijn en zou iedereen die nu een bevestigde bestelling heeft ook een M3 moeten hebben. Dat strookt een beetje met Tesla’s “nu bestellen, levering in Maart”.

Ik hou er zelf rekening mee dat mijn bestelling via LeasePlan van 31/1/19 ergens in de tweede helft van Maart leverbaar zou moeten zijn.

Dus wife+kids moeten ook geduld leren hebben
 
  • Like
Reactions: Michel3
Tja, de enige logica die ik erin zie is dat de Amerikaanse cultuur en handelswijze anders is dan die in Nederland. Behoorlijk generaliserend, zijn de VS opportunistisch, gaan vol op risico en geloven dat je 'alles wat je wilt, kunt waarmaken'. Als dat niet lukt, dan probeer je het daarna opnieuw, vaak op precies dezelfde wijze. Wie daar nadeel van ondervindt, had vooraf zelf beter moeten nadenken of zélf rekening moeten houden met de risico's. Wij noemen dat ondoordacht, afspraken niet nakomen, falen of oneerlijk. Nederland is volgens mij het land met de hoogste plannings- en verzekeringsgraad, voor van alles en nog wat. Zelf als je faalt is er altijd nog wel een vangnet. En daarna nóg één (of 2,3,4...)

Een totaal andere cultuur en denkwijze. Ik vrees dat we het er gewoon bij krijgen. Maar de snelle aankomst van veel Model 3's in een heel korte termijn (dat dan weer wel :)) verzacht een beetje pijn.

Even doorbijten nog...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
Mag ik zeggen dat ik het een rare gewoonte vind om badges te verwijderen? Waarom doen mensen dat? Zijn ze niet trots om aan anderen te tonen wat voor auto ze rijden, of willen ze zich anders (duurder/goedkoper) voordoen? Ik begrijp het echt niet, vind het juist leuk om dergelijke dingen uit te dragen. Heb al meer dan een jaar een Model3 Long Range logo klaar liggen.
Gelukkig zijn we verschillend.

EDIT: Dit is niet tegen Wim S. gericht, maar algemeen.
Voor mij heel simpel, hou gewoon niet van chroom. Huidige auto is zwart en heb deze laten chroom deleten. Dit staat ook op de planning voor de M3. Zoveel mensen zoveel smaken ;)
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Het blijft mij toch intrigeren wat er nu eigenlijk fout gaat. Het dingetje met de goedkeuring is verholpen begreep ik van Fred Electrek. Staan onze drietjes nu nog in Zeebrugge en is het een transportprobleem of zijn er al een heleboel in Tilburg bijvoorbeeld, maar is er iets anders aan de hand. Technisch probleem bijvoorbeeld, en moeten er wat onderdelen ingevlogen worden? Verder heb ik nog wel geduld, hoor. Maar mijn vrouw en negen kinderen niet. Het aantal afleveringen blijft in ieder geval heel laag. Het lijkt alsof er maar 1 carrier 24/7 op en neer naar Zeebrugge rijdt.

Of er nog issues zijn geeen idee, maar het aantal afleveringen verbaast mij inderdaad ook. Slechts ~ 25 tot op heden ? Ik had fors meer verwacht. Zeker aangezien Tilburg op piekmomenten met de S en X blijkbaar tot 100 auto's per dag kan afleveren?
 
Of er nog issues zijn geeen idee, maar het aantal afleveringen verbaast mij inderdaad ook. Slechts ~ 25 tot op heden ? Ik had fors meer verwacht. Zeker aangezien Tilburg op piekmomenten met de S en X blijkbaar tot 100 auto's per dag kan afleveren?
De vloer aanvegen en de auto’s netjes op een rijtje zetten voor de inspectie door de Grote Baas gaan voor.
 
Of er nog issues zijn geeen idee, maar het aantal afleveringen verbaast mij inderdaad ook. Slechts ~ 25 tot op heden ? Ik had fors meer verwacht. Zeker aangezien Tilburg op piekmomenten met de S en X blijkbaar tot 100 auto's per dag kan afleveren?
De rdw data die je ziet in dat Model 3 overzicht is niet live. Ik gok dat daar op een datawarehouse gerapporteerd wordt en niet op de live database. Er staan intussen al honderden Model 3's op NL kenteken.
 
Of er nog issues zijn geeen idee, maar het aantal afleveringen verbaast mij inderdaad ook. Slechts ~ 25 tot op heden ? Ik had fors meer verwacht. Zeker aangezien Tilburg op piekmomenten met de S en X blijkbaar tot 100 auto's per dag kan afleveren?
Vergeet niet dat de auto's van iedere boot verdeeld worden over de verschillende landen. Of Noorwegen daar ook onder valt weten we als de Cosmos gaat lossen. Hoe dan ook krijgt ieder land er dus maar een aantal. En horen we het hier (en elders) maar van een deel van de nieuwe eigenaren. En verder zijn de meeste afleveringen verschoven van donderdag naar vrijdag.
Kortom, als we horen over 25 in NL op vrijdag, dan kunnen we ervan uitgaan dat het er ongeveer 100 geweest zijn. Vandaag, morgen, maandag en woensdag worden er ook auto's afgeleverd. Misschien we meer per dag.
Cosmos komt zo te zien maandag aan. Die auto's kunnen ze dan vanaf woensdag gaan afleveren.
We moeten niet vergeten dat de Europese aflevertrein nu op gang komt en dat heel veel zaken uitgezocht moeten worden.
De piek verwacht ik pas over een dag of 14.
Ik zou me niet druk maken.
 
  • Like
Reactions: S-19910