Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand toevallig iets over wanneer de Model 3 shop open gaat? Op Shop Tesla Gear — Shop Tesla Gear is alleen de S en X beschikbaar, in de VS shop The Official Tesla Shop | Tesla is die er (natuurlijk) wel al.

Ben overigens ook erg benieuwd naar de range afname bij gebruik van roofrack met box, iemand een idee?

Ben ook heel benieuwd naar range afname roofrack. Op Electrek vond ik wel iets:
https://electrek.co/2019/01/11/tesl...ZFVnktLXBPRGhjSEJLaFpROVJfWHVYZDQ3bWJlVURrMUM.

Overigens stondtie op US site voor 450 dollar.
 
Net even een half uurtje test gereden met een M3P in Zaventem (langer mocht niet want ze doen 18 testritten per dag, per wagen...).

Ik schat 92% van een MS voor de helft van de prijs

92%? Nooit. Afmetingen, banden, kofferruimte, deurgrendels, dashboard, ruimte achterin. 60% komt beter in de buurt. Voor wat het waard is want de 3 is ook een kek autootje.
 
92%? Nooit. Afmetingen, banden, kofferruimte, deurgrendels, dashboard, ruimte achterin. 60% komt beter in de buurt. Voor wat het waard is want de 3 is ook een kek autootje.
Is ook pijnlijk als je net een S hebt afgeleverd gekregen, maar reacties als die van @Carl komen overeen met de eerdere Amerikaanse
Nb edited ivm verwisseling van personen..
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Michel3
92%? Nooit. Afmetingen, banden, kofferruimte, deurgrendels, dashboard, ruimte achterin. 60% komt beter in de buurt. Voor wat het waard is want de 3 is ook een kek autootje.
Grappig hoe smaken verschillen. Bij mij gaan een aantal van jouw minpunten naar pluspunten. Namelijk de afmetingen, dashboard en banden. Overigens, maar dat ligt aan welke Model S geloof ik, vond ik de banken van de 3 achter beter zitten en meer hoofdruimte. Maar goed, dit is een discussie die niet nodig is. Als we allemaal maar blij zijn met welk wagentje dan ook.
 
Niks pijnlijks aan want ik ben blij dat ik een MS heb die ook nog eens van de leasemij is.
92% is gewoon niet waar. En anders heb je een bril nodig want dan ben je ziende blind.

Zowel de lengte als de breedte van een model 3 is ruim 94% van de model S.
Dat zijn toch op het eerst de meest in het oog springende verschillen dus misschien heb je zelf wel een bril nodig. ;)
 
De Model 3 en Model S zijn niet hetzelfde, ze lijken op elkaar, maar een van de belangrijkste verschillen is constructief. De Model S is geheel uit aluminium met enkele stalen versterkingsdelen en de Model 3 is geheel uit staal met enkele aluminium plaatdelen.
Ook bij Audi werd ooit het topmodel uit 100% aluminium gemaakt. En werden de goedkopere modellen uit tweezijdig verzinkt staal gemaakt.
 
Zowel de lengte als de breedte van een model 3 is ruim 94% van de model S.
Dat zijn toch op het eerst de meest in het oog springende verschillen dus misschien heb je zelf wel een bril nodig. ;)
Tsja. Cherrypicking noemen wij dat. Je gaat aan de kern voorbij. Jij hebt een roze bril?:D
Maar okay, laat iedereen maar denken wat hij wil. Een 3 is prima maar is en blijft geen S.

92% ja
Vergelijk Model S en Model 3 | Tesla Nederland
 
Last edited:
Tsja. Cherrypicking noemen wij dat. Je gaat aan de kern voorbij. Jij hebt een roze bril?:D
Maar okay, laat iedereen maar denken wat hij wil. Een 3 is prima maar is en blijft geen S.

Nog een voorbeeld, de banden van een Model 3 zijn ruim 95% van de afmetingen van de banden van een Model S.
Niks geen cherrypicking of roze bril dus.
En anders daag ik je uit om met afmetingen van de Model 3 te komen die 60% zijn van de Model S. Zoals jij beweert.
Ik denk stiekem dat jij niet zo goed bent in het inschatten van percentages, en dat dat de kern is van deze discussie.
Ik zeg eerlijk dat ik ook verbaasd was dat het zo dicht bij elkaar lag maar die 60% die jij noemt, dát is gewoon niet waar.

Naast mijn bestelde 3's heb ik overigens naar volle tevredenheid al 4 jaar een S die ik zeker niet ga wegdoen. Ben juist bezig er nog een S bij te kopen.
 
Last edited:
Nog een voorbeeld, de banden van een Model 3 zijn ruim 95% van de afmetingen van de banden van een Model S.
Niks geen cherrypicking of roze bril dus.
En anders daag ik je uit om met afmetingen van de Model 3 te komen die 60% zijn van de Model S. Zoals jij beweert.
Ik denk stiekem dat jij niet zo goed bent in het inschatten van percentages, en dat dat de kern is van deze discussie.
Ik zeg eerlijk dat ik ook verbaasd was dat het zo dicht bij elkaar lag maar die 60% die jij noemt, dát is gewoon niet waar.

Naast mijn bestelde 3's heb ik overigens naar volle tevredenheid al 4 jaar een S die ik zeker niet ga wegdoen. Ben juist bezig er nog een S bij te kopen.
Kijk. Jij hebt het alleen over afmetingen. Niet over inhoud. Niet over afwerking. Niet over superchargen. Niet over kosten van connectiviteit. Niet over materialen. Lees mijn eerste post hierover nog eens goed. We praten naast elkaar.

Tesla: Model 3 is niks vergeleken bij Model S

Fazit: ik denk dat 60% nog aan de ruime kant is
 
Showstopper voor de 3 voor mij is de koffer. Het is aan de buitenkant een 5 deurs, maar binnenin is het een wagen met koffer. In de S gaan twee fietsen en alle bagage voor een reis van drie weken tegelijk. Voor mij is het dus voor het op reis gaan 0% tov 100%.
Voor prijs, buitenmaten en dagelijks gebruik, zou ik voor de 3 kiezen.
 
  • Informative
Reactions: Michel3
Even wat olie op het vuur en mijn 2cent;

Is de model 3 niet eigenlijk versie 2.0 van de huidige model S in een ander jasje? De techniek en kwaliteit bij elektrische autos (en bij een nieuw merk in het algemeen) gaan de eerste jaren zo snel dat het niet echt eerlijk is een eerste probeersel te vergelijken met beproefde en doorontwikkelde techniek. Wat daarin resulteert is een superieure auto voor (veel) minder geld. Nu zal dit ongetwijfeld veranderen wanneer V2 van de model S uit komt maar op het moment is dat de outdated auto. Niet per se slecht maar zo gaat dat met vernieuwing (ook bij andere merken, hoewel die het vaak wat slimmer aanpakken en eerst de duurdere modellen upgraden alvorens de rest van het gamma profiteert om scheve gezichten te voorkomen). Tesla is het gamma nog aan het uitbreiden dus hier is het een iets ander verhaal en daarom zit de vernieuwing/verbetering in het goedkopere segment.
 
Kijk. Jij hebt het alleen over afmetingen. Niet over inhoud. Niet over afwerking. Niet over superchargen. Niet over kosten van connectiviteit. Niet over materialen.
Maar ja. Iedereen heeft het mis
Tesla: Model 3 is niks vergeleken bij Model S

Fazit. Ik denk dat 60% nog aan de ruime kant is

Sorry. Maar die vergelijkingspagina klopt nu helemaal niks van. 0-100 tijden, range kloppen niet meer. Om te zeggen dat een S 7 personen bevat is ook niet echt volledig waar (2 kleine kindjes, maar niet veel hebben die extra stoelen). Die pagina is door Tesla in het leven geroepen om de Model 3 te downsellen.
 
Sorry. Maar die vergelijkingspagina klopt nu helemaal niks van. 0-100 tijden, range kloppen niet meer. Om te zeggen dat een S 7 personen bevat is ook niet echt volledig waar (2 kleine kindjes, maar niet veel hebben die extra stoelen). Die pagina is door Tesla in het leven geroepen om de Model 3 te downsellen.
Haha. Ken je nog die reclame van die Opel? Voor 8 personen. En wel 4 zwangere vrouwen...
 
  • Funny
Reactions: S-19910 and SeBsZ