Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Zullen we even weer on-topic gaan:rolleyes:?

Dit is net zo’n ‘nuttige’ discussie als de vraag of een BMW 3, 5 of 7 ‘beter’ is. MS en M3 andere modellen, berijders hebben andere behoeften of smaak.
Dit was natuurlijk on topic Hans want het moet geen wishful thinking zijn wat hier gepost wordt.
Maar ik heb mijn punt gemaakt. Daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Mijn volgende wordt overigens ook een 3 want een MS 100 is onbetaalbaar. Desalniettemin ben ik blij dat ik nu een S rij en geen 3
 
Sorry. Maar die vergelijkingspagina klopt nu helemaal niks van. 0-100 tijden, range kloppen niet meer. Om te zeggen dat een S 7 personen bevat is ook niet echt volledig waar (2 kleine kindjes, maar niet veel hebben die extra stoelen). Die pagina is door Tesla in het leven geroepen om de Model 3 te downsellen.

Dat was ook mijn idee bij die vergelijking.
Zelfs de icoontjes erbij zijn misleidend. Lijkt alsof de 3 een langzame auto is met maar de helft aan range:

5222174B-32D8-4EFE-A882-E71592AC43DC.jpeg


Terwijl je in de praktijk de allerduurste S moet kopen om de performance van de 3 een beetje te overtreffen. En de range is minstens zo groot, zo niet groter.

Verschil in leveringstijden op de NL pagina klopt ook niet meer. Model 3 komt nu volgens mij juist sneller dan een Model S:


5C3E1B82-D8EF-4943-AF02-F0A07B10E0C2.jpeg


Ik weet niet of je de verschillen tussen de twee nou goed in percentages kunt uitdrukken. Ligt er maar net aan waar je de nadruk op legt.
Zelf vond ik de bagageruimte het belangrijkste verschil dat me deed twijfelen. Maar vond het uiteindelijk niet de dubbele prijs waard om voor die enkele vakantie of die ene keer Ikea een auto te hebben waar alles in past. 75% van de tijd zit ik er alleen in en 92% van de tijd met niet of nauwelijks bagage. En Ikea bezorgt tegenwoordig ook thuis. :D
 
  • Funny
Reactions: Michel3
Dit was natuurlijk on topic Hans want het moet geen wishful thinking zijn wat hier gepost wordt.
Maar ik heb mijn punt gemaakt. Daar hoef je het niet mee eens te zijn.
Mijn volgende wordt overigens ook een 3 want een MS 100 is onbetaalbaar. Desalniettemin ben ik blij dat ik nu een S rij en geen 3
Grappig...en ik participeer niet eens in deze discussie...:D
 
Vraagje over (adaptive) cruisecontrol en autopilot:
Toen ik vrijdag in de Model 3 reed en de cruisecontrol aanzette, kwam er een blauw cirkeltje om de ingestelde snelheid te staan en trok de auto zelf op / remde zelf af. Maar gisteren deed hij dat niet meer, cirkeltje weer grijs en zelf remmen.
Autopilot is nog niet geactiveerd bij mij.
Hoort het optrekken/afremmen ook bij de cruisecontrol of alleen bij de autopilot? (In het eerste geval ben ik benieuwd hoe ik het weer aan kan zetten; in het tweede geval vraag ik me af of dit dan een foutje in de software was.)
 
Vraagje over (adaptive) cruisecontrol en autopilot:
Toen ik vrijdag in de Model 3 reed en de cruisecontrol aanzette, kwam er een blauw cirkeltje om de ingestelde snelheid te staan en trok de auto zelf op / remde zelf af. Maar gisteren deed hij dat niet meer, cirkeltje weer grijs en zelf remmen.
Autopilot is nog niet geactiveerd bij mij.
Hoort het optrekken/afremmen ook bij de cruisecontrol of alleen bij de autopilot? (In het eerste geval ben ik benieuwd hoe ik het weer aan kan zetten; in het tweede geval vraag ik me af of dit dan een foutje in de software was.)
Als je blauw cirkeltje ziet, is EAP actief
 
  • Helpful
Reactions: Merijn
Vraagje over (adaptive) cruisecontrol en autopilot:
Toen ik vrijdag in de Model 3 reed en de cruisecontrol aanzette, kwam er een blauw cirkeltje om de ingestelde snelheid te staan en trok de auto zelf op / remde zelf af. Maar gisteren deed hij dat niet meer, cirkeltje weer grijs en zelf remmen.
Autopilot is nog niet geactiveerd bij mij.
Hoort het optrekken/afremmen ook bij de cruisecontrol of alleen bij de autopilot? (In het eerste geval ben ik benieuwd hoe ik het weer aan kan zetten; in het tweede geval vraag ik me af of dit dan een foutje in de software was.)
Als hij grijs is, ready 2 activate.....All systems ready 2 say "go"
 
  • Helpful
Reactions: Merijn
Vraagje over (adaptive) cruisecontrol en autopilot:
Toen ik vrijdag in de Model 3 reed en de cruisecontrol aanzette, kwam er een blauw cirkeltje om de ingestelde snelheid te staan en trok de auto zelf op / remde zelf af. Maar gisteren deed hij dat niet meer, cirkeltje weer grijs en zelf remmen.
Autopilot is nog niet geactiveerd bij mij.
Hoort het optrekken/afremmen ook bij de cruisecontrol of alleen bij de autopilot? (In het eerste geval ben ik benieuwd hoe ik het weer aan kan zetten; in het tweede geval vraag ik me af of dit dan een foutje in de software was.)

Adaptive cruise control is enkel beschikbaar als je Autopilot geactiveerd hebt. Wrs had de wagen toentoen niet door dat je dat niet geactiveerd had. :)
 
  • Helpful
  • Funny
Reactions: Michel3 and Merijn
Als ze volgende week ( of wanneer dan ook) de model 3 afleveren in dezelfde staat als mijn 3 jarige model S hier nu staat, zal ik zeer tevreden zijn.
View attachment 376089
Nu 3 uur bezig in de "man cave". Als de tweede erbij komt, worden dat dus volle dagen.:cool:
Wat moet je anders op een regenachtige zondag:rolleyes:
Naar de kerk?? ;):p
 
(...)(https://docs.google.com/spreadsheets/d/1gm4uPG1qaoSxwll556heDD2B4njfjPrA2MJV42402CA/).

Het kan natuurlijk zijn dat er iets mis gaat in het order afhandelingsproces. Dat zou verklaren waarom orders van nog geen twee weken oud wel een VIN hebben, maar veel van twee maanden nog niet.

Ik heb Elon er ook over getweet, maar dat leest ie waarschijnlijk nooit. Dus mocht je Twitter hebben, retweet het even, wellicht komt het dan onder zijn aandacht.

Twitter

(...)
Het zou goed kunnen dat de VINs van de recente bestellers gewoon op de laatste boten staan. En die van jou in Zeebrugge of in de iets wat chaotische afhandeling van de eerste twee boten.

Gewoon rustig afwachten, het kan alleen maar beter worden denk ik?
 
  • Like
Reactions: S-19910