Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wat ik op foto’s zag staan waren het simpele type 2 laders. Zelfs op 32A duurt het met 22kW een krappe drie uur voor een M3 op 80% zit. Blijkbaar konden ze er maar 8 tegelijk laten nippen. Een boot met 3000 auto’s had dus 375 laadsessies van drie uur nodig. Dat is 1126 uur en dus dik 46 dagen. Iedereen ziet dat dat niet gast werken als na 7 dagen de volgende boot met 3000 auto’s komt. Of zie ik iets over het hoofd?

Zoals ik het begreep hangt er aan ieder van de 300 laders 8 auto's die dan 1 voor 1 worden opgeladen. Als iedere auto 3 uurt betekent dat ze in 24 uur alle 8 vol zijn. Dus in 1 dag laden ze zo 8*300 auto's op.
 
  • Like
Reactions: S-19910
Ik heb alleen de P kunnen rijden en die is vrij bruut. Had de AWD besteld en sta daar helemaal achter.
Heb jaren geleden een 335i gehad die in 5,5s naar de 100 ging en vond das destijds al overkill na de eerste 2-3 maandjes. Een seconde sneller (AWD) zal dus ruimschoots voldoen. Voor de rest is het exact dezelfde auto, alleen praktischer gezien de iets betere range en het feit dat je er voor een normale prijs een winterset onder kan zetten.
 
Ik heb alleen de P kunnen rijden en die is vrij bruut. Had de AWD besteld en sta daar helemaal achter.
Heb jaren geleden een 335i gehad die in 5,5s naar de 100 ging en vond das destijds al overkill na de eerste 2-3 maandjes. Een seconde sneller (AWD) zal dus ruimschoots voldoen. Voor de rest is het exact dezelfde auto, alleen praktischer gezien de iets betere range en het feit dat je er voor een normale prijs een winterset onder kan zetten.
exact mijn overwegingen :)
 
exact mijn overwegingen :)
Grappig. Heb dezelfde auto als jij besteld. Een rooie AWD met 19" en zwart int.

Is stiekem ook wel de mooiste uitvoering voor het geld imo.

Velgenpraat // De wheel gap tussen 19" en 20" is vrij identiek, dus ze zien er beide niet vreselijk sportief uit. Dan volstaat de AWD met 19" prima, ook omdat je er een 18" wintersetje op kunt zetten.
 
  • Like
Reactions: Elja Trum
Identieke afwegingen:cool:
Identiek maar overweeg daarenboven Chrome delete en koop juist volgend voorjaar aftermaket 19” velgen nadat ik komende winter (en na 1 rotatie) winterbanden op mijn 18” heb gelegd. Tegen die tijd is er veel meer model 3 aftermarket keuze. En als er nog een trekhaak versie komt overweeg ik een trade-in. (Maar dat zal waarschijnlijk te duur zijn; de kop is er dan wel af. )
 
Ik zag gisteren mijn eerste M3 in het wild. Hij kwam de parkeergarage bij mijn werk inrijden terwijl ik eruit reed. Vanochtend stond hij er nog. Het is een witte, fraaie kleur. Volgens de RDW is hij 13-2-2019 op kenteken gezet. Dikke kans dat hij gisterenmiddag net terug kwam uit Tilburg. Interessant detail: deze parkeergarage heeft geen laadpalen. Dat lijkt mij toch heel naar, een EV rijden zonder 's nachts te kunnen laden.

De nieuwwaarde is €60.900. Dat is dus €58.800 (=AWD) + €2.100 voor de kleur. Het lijkt erop dat Telsa bij alle M3's de EAP is "vergeten" op te geven bij de RDW? Of heeft iemand al een nieuwprijs van €64.100, €65.700 of €66.200 gezien bij de RDW?
 
Ik zag gisteren mijn eerste M3 in het wild. Hij kwam de parkeergarage bij mijn werk inrijden terwijl ik eruit reed. Vanochtend stond hij er nog. Het is een witte, fraaie kleur. Volgens de RDW is hij 13-2-2019 op kenteken gezet. Dikke kans dat hij gisterenmiddag net terug kwam uit Tilburg. Interessant detail: deze parkeergarage heeft geen laadpalen. Dat lijkt mij toch heel naar, een EV rijden zonder 's nachts te kunnen laden.

De nieuwwaarde is €60.900. Dat is dus €58.800 (=AWD) + €2.100 voor de kleur. Het lijkt erop dat Telsa bij alle M3's de EAP is "vergeten" op te geven bij de RDW? Of heeft iemand al een nieuwprijs van €64.100, €65.700 of €66.200 gezien bij de RDW?
Dat is 'mijn' configuratie, maar niet mijn auto :eek: Waar blijft dat ding?! :(;)
 
Identiek maar overweeg daarenboven Chrome delete en koop juist volgend voorjaar aftermaket 19” velgen nadat ik komende winter (en na 1 rotatie) winterbanden op mijn 18” heb gelegd. Tegen die tijd is er veel meer model 3 aftermarket keuze.

Er is nu ook al zat aan aftermarket velgen in Nederland hoor. Het is niet zo dat de M3 een hele unieke steek oid heeft.
 
Ik zag gisteren mijn eerste M3 in het wild. Hij kwam de parkeergarage bij mijn werk inrijden terwijl ik eruit reed. Vanochtend stond hij er nog. Het is een witte, fraaie kleur. Volgens de RDW is hij 13-2-2019 op kenteken gezet. Dikke kans dat hij gisterenmiddag net terug kwam uit Tilburg. Interessant detail: deze parkeergarage heeft geen laadpalen. Dat lijkt mij toch heel naar, een EV rijden zonder 's nachts te kunnen laden.

Ik zou niet weten waarom je altijd maar zou moeten laden met een range van dik 450km?
Je kan met een ICE ook niet overal tanken ten slotte.
 
Ik zag gisteren mijn eerste M3 in het wild. Hij kwam de parkeergarage bij mijn werk inrijden terwijl ik eruit reed. Vanochtend stond hij er nog. Het is een witte, fraaie kleur. Volgens de RDW is hij 13-2-2019 op kenteken gezet. Dikke kans dat hij gisterenmiddag net terug kwam uit Tilburg. Interessant detail: deze parkeergarage heeft geen laadpalen. Dat lijkt mij toch heel naar, een EV rijden zonder 's nachts te kunnen laden.

De nieuwwaarde is €60.900. Dat is dus €58.800 (=AWD) + €2.100 voor de kleur. Het lijkt erop dat Telsa bij alle M3's de EAP is "vergeten" op te geven bij de RDW? Of heeft iemand al een nieuwprijs van €64.100, €65.700 of €66.200 gezien bij de RDW?

Ik heb alle prijzen voorbij zien komen, iemand plaatste zelfs dat de prijs nog achteraf verhoogd was van een auto. Ik weet niet hoe rdw werkt en hoe je achteraf nog iets kunt wijzigen, maar dat stond in een van de draadjes.
 
Ik zou niet weten waarom je altijd maar zou moeten laden met een range van dik 450km?
Je kan met een ICE ook niet overal tanken ten slotte.
Persoonlijk vind ik het zelden (alleen bij lange road trips) onderweg te hoeven laden een van de grote voordelen van een EV. Als je thuis en op je werk niet kan laden sta je toch verdomd vaak bij een SuC. Dan zou ik dejavu krijgen van mijn LPG tijd..
 
  • Funny
Reactions: Michel3
.....Het lijkt erop dat Telsa bij alle M3's de EAP is "vergeten" op te geven bij de RDW?.....
:oops: Ongelofelijk maar waar, er zijn ook mensen die in ieder geval NU NOG GEEN EAP willen hebben... en dan kom je op 60.400,- Dus bij ons is Tesla niks vergeten op te geven aan de RDW . Ennuh tot dusver bevalt rijden met Dumb CC héééél héééél goed. Zeer associatief, snel, voorspelbaar, gewoon een autorij-feestje. Overal hè werkt het, supersnel en voorspelbaar.... rond rotondes, in de bebouwde kom.... :D KISS
 
  • Disagree
  • Informative
Reactions: Unit106 and SeBsZ
Voor de ongeduldigen. De derde keer al!
 

Attachments

  • 15502216687841365561598.jpg
    15502216687841365561598.jpg
    290.5 KB · Views: 66
  • Like
Reactions: Basvdpoel and SeBsZ
Gisteren m'n auto dan eindelijk kunnen halen nadat ik um vanuit Tilburg rechtstreeks naar de detailer had gereden. Volgens mij ben ik één van de eerste in Europa die um gelijk heeft laten aanpassen en ik moet zeggen, naar meer dan volle tevredenheid.

Auto is in de glascoating gezet (moet bijna wel met die "zachte" amerikaanse lak)
Ramen zijn getint
Al het chroom is zwart gemaakt

Persoonlijk vind ik het heel erg fraai geworden. Fotootje bijgevoegd ter illustratie :)

Ze hebben er nog een leuke promo-film van gemaakt ook, mocht je die willen zien stuur me dan even een PM zodat ik je de link door kan sturen :)

Happy Happy :cool:
 

Attachments

  • DSC00594.JPG
    DSC00594.JPG
    700.6 KB · Views: 48
De plannen in ZeeBrugge lijken al aangepast te worden: Privacy settings
Artikel in de flows (paywalled)

Het bezoek van Elon Musk aan Zeebrugge was niet vrijblijvend: vandaag kreeg een groot deel van de 100 uitzendkrachten bij ICO te horen dat de wagens – alvast tijdelijk – door Tesla zelf afgewerkt zullen worden.

190111_tesla_san_francisco_zeebrugge.jpg

© Twitter Brad Garcia
Koude douche vandaag voor de 100 mensen die door International Car Operators op uitzendbasis waren aangeworven voor het afwerken van de Tesla’s. Een groot deel van hen kreeg telefoon dat ze niet meer moeten komen werken. Het blijkt dat het bezoek van Tesla-topman Elon Musk aan de eerste lading van Model 3 voor de Europese markt geen onbekommerd uitje was. Hij zou beslist hebben om wegens de grote vraag het leveringsproces te versnellen. Daarom wil hij alvast tijdelijk de stap van de eindafwerking door ICO overslaan.

De voertuigen zouden wel nog bij ICO aankomen, maar sneller weggevoerd worden naar de aflevercentra, waar ze eventueel door eigen mensen van Tesla een laatste eindbehandeling zouden krijgen. Het contract voor het aanmeren van de schepen en een beperkte inspectie bij ICO zou niet ter discussie staan.

Gevraagd naar een reactie, begrijpt het management van ICO dat dit een gewijzigde situatie is. Maar het bedrijf kan of mag zich niet uitspreken over de praktische uitvoering van de samenwerking.
 
  • Informative
Reactions: Nogo1966