Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Klopt het dat je direct een autopilot demo? kun je hem dan alsnog voor de 5300 kopen? (zou ivm bijtelling top zijn)
Van wat ik lees ontvang je binnen enkele dagen de melding om de trial te starten. Kosten zijn dan tijdelijk 5800. Bij Leaseplan zetten ze dan 5800 in het contract als accessoire, wat procentueel hoger wordt belast in het totaalbedrag (volgens mij het hele bedrag / looptijd in maanden), omdat een normale accessoire op een auto nauwelijks restwaarde heeft. Voor een software upgrade slaat dit natuurlijk nergens op.

Voordeel blijft de bijtelling waardoor ik er toch voor heb gekozen om het achteraf toe te voegen.
 
  • Like
Reactions: Ruhl
Er is nu ook al zat aan aftermarket velgen in Nederland hoor. Het is niet zo dat de M3 een hele unieke steek oid heeft.
Maar ik denk dat een deel van de aftermarket velgen van goedkoop aluminium gemaakt zijn, die je aan gort draait met een Tesla (combi gewicht/torque vraagt wat extra).
Je moet echt aluminium met sterkte 7 hebben. Vraag het maar na als je leuke velgen met de juiste steek ziet. Dat voorkomt problemen
 
  • Informative
  • Helpful
Reactions: Rla and Ger356
Maar ik denk dat een deel van de aftermarket velgen van goedkoop aluminium gemaakt zijn, die je aan gort draait met een Tesla (combi gewicht/torque vraagt wat extra).
Je moet echt aluminium met sterkte 7 hebben. Vraag het maar na als je leuke velgen met de juiste steek ziet. Dat voorkomt problemen


Een velg draai je niet zomaar aan gort. Als je in de 20" range zit dan zit hij 9 van de 10x onder een zware auto met ca dezelfde gewichtsklasse. Ik ben daar niet zo bang voor ;)
 
eens kijken wat er eerder binnen komt, mijn wheel caps of mijn tesla...
wheel caps.jpg
 
Waarom mag dat niet? En je kan toch wel zeggen wat je kwijt was voor de verschillende onderdelen?
Ziet er wel heeeeeel strak uit, vooral in rood. Helaas mocht ik alleen maar zwart of grijs in de lease gooien...

Dat filmpje is een link naar facebook en dat valt dan vast weer onder reclame wat je niet mag maken, vandaar.
In totaliteit was ik voor alles circa 2000 kwijt (had dan ook een dubbele glascoating incl. velgen)
 
Mijn levering (15-2 17:00u) is ook geannuleerd. Vanochtend heb ik gebeld en is de levering op 19-2 om 10.00 gezet!
Balen voor je! Zeker als je al een afspraak hebt staan. Ik hoor gewoon niks, vanochtend nog even gebeld. Ik had snel iemand aan de telefoon: ze weten niks, ze kunnen niks. De conclusie is zo ongeveer: als de auto nog niet in Tilburg gesignaleerd is, staat hij nog in Zeebrugge. Alles daartussenin of iets van planning ontbreekt.
Ze blijven nog opmerkelijk vriendelijk aan de telefoon vind ik. :)
 
Op de website van tesla kan ik deze niet naar NL laten verschepen. Hoe heb jij dit voor elkaar gekregen? Of zijn er misschien andere aanbieders (op dit forum) die deze caps aanbieden?

Besteld via de Amerikaanse site en laat het afleveren bij Shipito, kwam er achter dat dit een service is om Amerikaanse bestellingen door te laten zenden naar bijvoorbeeld Nederland.

Dus ben benieuwd! Vond het het proberen waard!
 
Maandag gebeld voor leverdatum vandaag (15 februari) om 09:00, afgelopen woensdag zoals velen hier een bericht gekregen dat de levering niet doorging door stakingen in Belgie. Gisteren paar keer contact gehad met Tesla en er is een nieuwe leverdatum ingepland op 16 februari (a.s. zaterdag) , deze levering is vandaag bevestigd (met het bericht dat de auto ondertussen in tilburg staat) , heb ondertussen BTW betaald en ABN financial lease is bevestigd.

Kenteken en meldcode had ik afgelopen dinsdag al ontvangen overigens.
 
Zoals beloofd een update:

Gistermiddag M3P gehaald.
Tilburg staat vol met auto's sinds gisteren, schat ongeveer 150 stuks, eerste aantallen zelfs van boot 2, 50 stonden klaar met kenteken erop, buiten nog eens 50, in de hal achter kan je niet komen maar zullen er ook een aantal zijn.
Zeebrugge heeft nog aanloop moeilijkheden, waardoor boot 1&2 door elkaar gaan lopen, en zelfs boot 3 bijna gaat aanmeren.
Staan 30 trailers in Zeebrugge om de auto's te halen ondertussen, en kunnen zo gelost worden in Tilburg
Tilburg heeft echt gas op de lolly en kunnen idd 150 auto's per dag leveren, No problem.
Zoals het er nu naar uitziet gaan ze zaterdag ook door en de komende 2 weken echt inhaal slagen maken.
Delivery personeel is nog steeds heel erg gemotiveerd na de teleurstelling van vorige week, zij proberen met man en macht alles er aan te doen om de auto's bij eigenaren te krijgen.... echt, en werken voor ons alle tot 6 uur.

Oke, nu eerste rijders ervaring:

Ik dacht eerst het zal wel, rij dagelijks in een X, soms een S......Dit is echt EVOLUTIE, waanzinnig, sorry ome agent voor mijn snelheidsovertredingen, maar wat een weg ligging, absurd goed. 160Km/h van A27 naar A16 bocht, zwaar power nog over, M3P zou graag meer willen, maar joh....we hebben ook medemensen op de weg ;).

EAP na 30 min rijden gekalibreerd en actief en is vertrouwd, zelfde als de X.
Knipperlicht hendel is beter dan X&S.
Autobeam werkt beter dan X
-ondertussen 150Km gereden en zullen nog vele volgen.

wachten is op mijn 2de M3LR, maar zal binnen 2 weken wel gebeuren.

Iedereen, veel plezier bij de delivery en het wachten wordt echt beloond.View attachment 377253

P.S. @Limbo2121, hij mag 94% kleiner zijn, maar is echt een evolutie tov S, als je van auto rijden houdt igv.
bedankt voor de prachtig positieve rapportage
geniet daarvan
wacht ik mijne af