Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Genoeg m3 ‘s in Tilburg
 

Attachments

  • 0D01399E-3873-441A-A358-0864AEC23EEA.jpeg
    0D01399E-3873-441A-A358-0864AEC23EEA.jpeg
    621.5 KB · Views: 53
Puur nieuwsgierigheid: toen eind vorig jaar ivm met de fiscale veranderingen grote aantallen Sen en Xen werden geleverd in Tilburg, was het geklaag niet van de lucht. Nieuwe eigenaren gingen met uitgebreide controlelijsten naar Tilburg, omdat er zo veel kwaliteitsissues waren: lakproblemen, wijkende panelen, niet werkende ramen enz. enz.
Nu er tientallen drietjes uitgeleverd worden, hoor ik niets van dergelijke klaagverhalen.
Is de kwaliteit van de model 3 echt zo veel beter dan die van de S en X?
 
  • Informative
Reactions: Klaas
Eigenlijk nog geen "service puntje" ontdekt aan mijn model 3.....
Mijn S75, die ik toch zie als de beste Tesla die ik tot nu toe gereden heb heeft wel 2 puntjes (gele lijn scherm, en frunk die niet open kan... net nu mijn ruitensproeier vloeistof bijgevuld moet worden ... toch maar even daarvoor naar sec... :D...)
Maar de 3 bevalt me uitstekend, en in de VS ook 2 weken met die van vrienden rond mogen rijden, en had ik ook geen puntjes aan ontdekt, dus ja, ik denk dat de model 3 veel beter is qua afwerking dan velen van ons verwacht hadden... :)
 
  • Like
Reactions: Michel3
Eigenlijk nog geen "service puntje" ontdekt aan mijn model 3.....
Mijn S75, die ik toch zie als de beste Tesla die ik tot nu toe gereden heb heeft wel 2 puntjes (gele lijn scherm, en frunk die niet open kan... net nu mijn ruitensproeier vloeistof bijgevuld moet worden ... toch maar even daarvoor naar sec... :D...)
Maar de 3 bevalt me uitstekend, en in de VS ook 2 weken met die van vrienden rond mogen rijden, en had ik ook geen puntjes aan ontdekt, dus ja, ik denk dat de model 3 veel beter is qua afwerking dan velen van ons verwacht hadden... :)
Vind je de S nog steeds beter dan de 3?
 
  • Like
Reactions: Jopie
Puur nieuwsgierigheid: toen eind vorig jaar ivm met de fiscale veranderingen grote aantallen Sen en Xen werden geleverd in Tilburg, was het geklaag niet van de lucht. Nieuwe eigenaren gingen met uitgebreide controlelijsten naar Tilburg, omdat er zo veel kwaliteitsissues waren: lakproblemen, wijkende panelen, niet werkende ramen enz. enz.
Nu er tientallen drietjes uitgeleverd worden, hoor ik niets van dergelijke klaagverhalen.
Is de kwaliteit van de model 3 echt zo veel beter dan die van de S en X?
Wacht even. Dat betrof leveringen in de laatste maand van elk kwartaal. Dat waren maanden waarin de bulk werd geleverd in verband met de kwartaalcijfers. Leveringen daarbuiten gingen meestal goed. Van de 4 afleveringen in mei van forumleden hier was er geen enkele met klachten. Alleen hebben we nu de MCU met de gele randjes. Die worden in mei vervangen.
 
Ok, er eordt sus wel uitgeleverd op zaterdag. Ben wel benieuwd hoe dat nu gaat en of daar dan met een rot tempo door 10 man continue uitgeleverd wordt of dat er af en toe een auto wordt geleverd. 100 auto’s per dag zou toch moeten kunnen als Je met een mannetje of 10 bent. Dat zijn er 12 per
persoon per dag of iets minder dan 2 per uur. Of is het een langdradig proces dat leveren?

Ik heb mijne vandaag gekregen. De zaterdag is een rustige dag zeggen ze. Ze willen naar 100 auto's per dag, daar wordt nu naar toegewerkt. Ik was de laatste van de dag, ingepland om 15.00u en om 15.45u was ik aan de beurt denk ik. Er waren nog 1 of twee andere afleveringen gaande. Alles ging ging redelijk relaxed, mijn instructuur (2 dagen in dienst) nam ruim de tijd. Uiteindelijk 45 min, voor mij als Tesla/EV-newbie erg prettig. Uiteindelijk zou het richting 10 minuten moeten. Maar of dat reëel is?

Mij is het goed bevallen, rondje buitenzijde, frunk en trunk werking, van de TWC afhalen (weet je meteen dat dat thuis ook moet werken en communiceren met de M3), dan instappen, uitleg van display en alle functies, koppelen van telefoon en app en daarna tekenen voor levering en tenaamstelling.

Overigens wordt er ook op zaterdag hard gewerkt. Er stond al weer een heel rijtje klaar om in het 'klantendeel' te zetten. Ik heb ook het idee dat ze alles doen wat ze kunnen om de delivery zo snel mogelijk goed op orde te krijgen. Er staan flink wat M3's in Tilburg, ook op de andere locatie. Van wat ik zie, pakken ze het gestructureerd aan (een soort productie/afleverlijntje voor de M3's), om elke auto snel en goed op orde te hebben voor de levering. Mijn complimenten krijgen ze!

P1010030.JPG
P1010004.JPG
P1010010.JPG
P1010016.JPG
P1010005.JPG
 
Vind je de S nog steeds beter dan de 3?

S = beter voor lange reizen... meer ruimte, meer comfort, langere zittingen (niet nagemeten... gewoon gevoel)....
3 = meer fun :)

.... en verrassend goed afgewerkt... aan de andere kant: mijn S heeft VIN 208xxx, de 3 VIN 223xxx.. dus misschien ook wel logisch dat de 3 voor mijn gevoel al "on par" is...
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Exiteer
Ik heb mijne vandaag gekregen. De zaterdag is een rustige dag zeggen ze. Ze willen naar 100 auto's per dag, daar wordt nu naar toegewerkt.

Ik zie dat bordje 'verboden te fotograferen' bij het afleverpunt.
Mag je daar dus ook echt geen foto's of video maken terwijl je de auto oppikt?

Zag al wat foto's van dat moment voorbij komen, dus neem aan dat het toch wel toegestaan is?
 
Doet werkelijk niets zon “nano coating” of wat voor naam ze er ook aan geven. Is puur geldklopperij (ja ik zit in de detailing scene). Maar goed, als je er vertrouwen mee koopt dan moet je dat zo houden :).

Als je je auto knap wil houden moet je daar simpelweg wat meer aan doen;
-met de hand wassen (twee emmer systeem)
-In de wax zetten eens in de zoveel tijd
-Smerigheid zsm verwijderen (vogelkak is het ergste en brandt op een warme dag in je blanke lak)
-eens in het jaar kleien en waar nodig polijsten
Ik heb een glascoating op al mijn auto's sinds 2015 gehad, en het verschil met wax is aanzienlijk. Dag in dag uit is de lak super glad, en heel makkelijk te wassen.
 
Doet werkelijk niets zon “nano coating” of wat voor naam ze er ook aan geven. Is puur geldklopperij (ja ik zit in de detailing scene). Maar goed, als je er vertrouwen mee koopt dan moet je dat zo houden :).

Als je je auto knap wil houden moet je daar simpelweg wat meer aan doen;
-met de hand wassen (twee emmer systeem)
-In de wax zetten eens in de zoveel tijd
-Smerigheid zsm verwijderen (vogelkak is het ergste en brandt op een warme dag in je blanke lak)
-eens in het jaar kleien en waar nodig polijsten

Vreemd dat je dan in detailing scene zit eerlijk gezegd.
Nano/glass coating gaat echt wel enorm beschermen tegen waskrassen en indringen/hechten van vuil op de lak.
Wax is puur een laagje dat je op de lak legt die dit alles gaat verbergen, maar dan kan je inderdaad best maandelijks of meer zo'n laag aanbrengen, dat geeft nu eens niets van bescherming.
 
In Noorwegen nu ook de eerste registraties gaande. Dus kennelijk zijn er wagens in zeebrugge op een boot naar Noorwegen gezet. Haast zo hoed als zeker geen apartr boot vanuit SF naar Noorwegen en de eerdere carriers zijn ook niet naar Noorwegen doorgevaren.

Dat kan best wel eens een flink aantal zijn dat naar Noorwegen is gebracht. Dat is een grote markt.

Vraag me af hoe ze de auto’s naar zwitserland (ool grote markt) en zuid duitsland krijgen. Trein? Volgens mij wordt er in zwitserland nog niet geleverd.