Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Winterbanden zijn over het algemeen iets slechter voor het verbruik, dus waarschijnlijk ook voor BEV range. Allseason banden zijn feitelijk halve winterbanden, dus het zou me niet verbazen als je range er iets onder te lijden heeft.

Dat gezegd hebbende: ik deel niet de mening dat je net zo goed Allseason banden erom kan jassen tegenwoordig. Hoe je het ook bekijkt, het is altijd een compromis tussen twee banden. En ik vraag me af hoe duitsland (waar winterbanden min of meer verplicht zijn bij winterse omstandigheden, mocht je een ongeluk veroorzaken in de winter op zomerbanden dan ben je by default schuldig) tegen Allseason banden aankijkt.

Ik zie ook geen reden om niet gewoon zomer en winterbanden te gebruiken. Of je nou 2 setjes Allseason banden verslijt of 1 setje zomer en 1 setje winterbanden (ik rij ongeveer even lang op beiden): de kosten voor particulieren moeten nagenoeg 0 zijn. Helaas denkt een leasemaatschappij daar anders over en kosten winterbanden een tientje extra per maand...
Alleen bij 'winterse omstandigheden', dus sneeuw, sneeuwmodder of ijzel. Tijd van het jaar maakt niet uit.
 
Hmm dat baart wel zorgen. Ik vond het sowieso vreemd dat ze je persoonlijke reserveringsnummer laten koppelen, terwijl daar niet naar gekeken lijkt te worden (bij mij mei als levermaand met een persoonlijke reservering uit 2016, terwijl particulieren die nu vers bestellen het volgens Tesla dan eerder zouden ontvangen).

Ik ga daar ook even Tesla en Leaseplan over contacteren.
Laat even weten hoe dat is verlopen?
 
Op de Duitse exel sheet kwam ik onderste lijst met productie datum. Zou deze info kredietwaardig zijn?
productiedatum.jpeg
 
Rond 10 uur heb ik ook maar eens gebeld. Ik was onmiddelijk binnen.
De vriendelijke man gaf aan dat het niet normaal was bij de huidige status van mijn dossier, dat er nog geen VIN aan gekoppeld was. Hij ging er achteraan en gaat me morgen terugbellen. Hij was ook op de hoogte van mijn nummerplaat (staat blijkbaar in mijn dossier)
Hij gaf wel aan dat op de eerste boten bijna geen 19" velgen zaten.
Hij volgde het forum en wist wat hier leefde.
afwachten op zijn telefoontje dan maar.
hallo mijnheer van Tesla,
wil je mijn bestelling ook even nakijken?
zelfde configuratie als Frank.
Alvast bedankt voor de feedback.
 
Winterbanden zijn over het algemeen iets slechter voor het verbruik, dus waarschijnlijk ook voor BEV range. Allseason banden zijn feitelijk halve winterbanden, dus het zou me niet verbazen als je range er iets onder te lijden heeft.

Dat gezegd hebbende: ik deel niet de mening dat je net zo goed Allseason banden erom kan jassen tegenwoordig. Hoe je het ook bekijkt, het is altijd een compromis tussen twee banden. En ik vraag me af hoe duitsland (waar winterbanden min of meer verplicht zijn bij winterse omstandigheden, mocht je een ongeluk veroorzaken in de winter op zomerbanden dan ben je by default schuldig) tegen Allseason banden aankijkt.

Ik zie ook geen reden om niet gewoon zomer en winterbanden te gebruiken. Of je nou 2 setjes Allseason banden verslijt of 1 setje zomer en 1 setje winterbanden (ik rij ongeveer even lang op beiden): de kosten voor particulieren moeten nagenoeg 0 zijn. Helaas denkt een leasemaatschappij daar anders over en kosten winterbanden een tientje extra per maand...

Winterbanden (lees sneeuwbanden) zijn over het algemeen beter in de sneeuw. Maar allseason zijn tegenwoordig beter bij nat en droog wegdek. De tijd staat niet stil.
Ik ga voor de veiligheid van t laatste. Dat komt het vaakste voor.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: bennyvw
Ik ben vooral benieuwd: ik wil mijn GUI graag op engels laten staan, maar route navigatie prompts (sla linksaf op....) graag in het Nederlands. Met Waze kan dit, maar met Google Maps kan dit niet (telefoon op engels is ook engelse prompts). Hoe gaat Tesla hier mee om?
nav in Nederlands...
in Vlaanderen is de uitspraak dan dikwijls tenenkrommend .
In Wallonië en Frankrijk gewoon totaal onbegrijpelijk . Dan zet ik 'm steeds op Frans.

overigens mijn enige klacht over de nieuwe NAV.
 
Hmm dat baart wel zorgen. Ik vond het sowieso vreemd dat ze je persoonlijke reserveringsnummer laten koppelen, terwijl daar niet naar gekeken lijkt te worden (bij mij mei als levermaand met een persoonlijke reservering uit 2016, terwijl particulieren die nu vers bestellen het volgens Tesla dan eerder zouden ontvangen).

Ik ga daar ook even Tesla en Leaseplan over contacteren.

En al meer te weten gekomen? Beetje tegenstrijdig met het bericht dat ik van LeasePlan kreeg dat ik wel al de laadpaal mag regelen met NewMotion.
 
En al meer te weten gekomen? Beetje tegenstrijdig met het bericht dat ik van LeasePlan kreeg dat ik wel al de laadpaal mag regelen met NewMotion.
Leaseplan. De oude petrolheads kunnen Shell toch niet loslaten....de lolo (zo heet hij inmiddels niet meer geloof ik, maar is het nog wel). Een rampending van de eerste orde. Veel success er mee....hoop dat ie aardig voor je is.

Jammer dat Shell nog verdient aan Tesla ook. Na alles wat ze hebben gedaan om Tesla vooral tegen te houden. Hoop dat ze de hoofdprijs hebben betaald voor the new motion.
 
  • Informative
Reactions: stevenp
Vanochtend mijn M3 opgehaald, wat algemene info en ervaring.

- Ze leveren volgens de tesla medewerker nu 50 per dag, streven is om komende weken op te schalen naar 100 per dag
- Tijd die genomen wordt voor uitlevering is geslonken. Eerder hoorde ik verhalen van dik half uur, maar ze willen nu naar 10 minuten
- De mennekes kabels zijn 'op'. Nadat ik duidelijk maakte dat ik (vooralsnog) afhankelijk ben van publieke laadpalen, bleek hij er na aandringen nog 1 te hebben liggen
Verder ging uitleveren heel soepel.

Vanuit Tilburg naar Eindhoven gereden en in de avond naar Utrecht. Echt fantastische rijervaring, had nog geen tesla ervaring maar kan me niet voorstellen dat ik ooit nog anders wil. Autopilot was al na klein half uurtje gekalibreerd en werkt als een tierelier: heel stabiel in de rijstrook, zeer natuurlijke adaptive cruise. Ben niet zuinig geweest met stroompedaal, stukken 140 gereden, en had na Eindhoven-Utrecht via de A2 180 w/km gemiddeld verbruik. Zeer tevreden! Werd vol enthousiasme begroet door twee MX inzittenden die me inhaalde en waarschijnlijk hun eerste M3 'in het wild' spotten :)
 
Leaseplan. De oude petrolheads kunnen Shell toch niet loslaten....de lolo (zo heet hij inmiddels niet meer geloof ik, maar is het nog wel). Een rampending van de eerste orde. Veel success er mee....hoop dat ie aardig voor je is.

Jammer dat Shell nog verdient aan Tesla ook. Na alles wat ze hebben gedaan om Tesla vooral tegen te houden. Hoop dat ze de hoofdprijs hebben betaald voor the new motion.

Al vier jaar een zeer tevreden klant van TNM. En die Lolo 3F, die werkt perfect. Inclusief de verrekening via hun backoffice.
 
  • Like
Reactions: Standemen