Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Wij hebben toch ook allemaal die instructiefilmpjes bekeken nadat we onze bestelling hebben geplaatst ? Ook al wisten we alles al?

Nb toen ik mijn 2e hands meekreeg heb ik ook 0 instructie gehad en me gered. “Want iemand die Tesla kocht kon niet anders dan geïnteresseerd en dus geïnformeerd zijn.” Maar er komt een andere generatie aan. Vroeger zette ik ook geen enkel apparaat in werking zonder de hele instructie gelezen te hebben. Dat is inmiddels wel over trouwens! Maar helemaal niks weten is ignorant. Maar eens met de vorige poster. Ze zouden bij de aflevering een paar vragen kunnen stellen om het soort klant vast te stellen en de passende info te geven. Als iemand zegt “ heeft u nog een F5 toets trouwens “ of begint over “boot 4” “SuC” “SoC” hoeven ze geen uitleg te geven.. die zijn van hier, dus weten meer dan de delivery boy/girl.
 
@Yola maakt niet uit: klant is klant. En een klant behoort gewoon een fatsoenlijke uitleg te krijgen van een auto. Kijk, ik haal gister mijn Kia e-Niro op en mijn dealer kijkt mij aan (hij weet dat ik uit een Ioniq electric kom) wat kan ik je eigenlijk over de auto vertellen en over het rijden van een EV wat je al niet weet? Idd, mogelijk had ik 'm meer kunnen vertellen. De app had ie netjes ingeregeld en die werkte ook al gisteravond. Maar hij kijkt wel nadrukkelijk naar de klant die hij voor zich heeft. Bij anderen neemt hij wel de tijd om iemand uitgebreid de auto uit te leggen en zo hoort het. Voor die dik 60K en meer die de meesten neerleggen mag je verwachten dat Tesla toch wel een beetje tijd neemt om een nieuwe eigenaar uit te leggen hoe de auto werkt en hoe laden werkt.
Bedoel er niks verkeerds mee. Met de kleine aantal afleveringen kunnen ze elke klant wel voldoende info geven en een experience verzorgen. Zonde als ze dat nalaten. Het zal m‘n eigen frustratie wel zijn o_O
 
  • Like
Reactions: Michel3
@Yola prima, maakt niet uit, je opmerking kwam misschien wat raar over vandaar dat die wat reactie triggerde. En op zich snap ik het punt dat sommige mensen zeggen: zat filmpjes op youtube. Grotendeels gelijk, maar als een Tesla medewerker even een paar gerichte vragen stelt komt die er al snel achter of iemand er eigenlijk zo mee kan wegrijden, of even wat hulp nodig heeft. En het forum is geen graadmeter: hier zitten de mensen die overmatig geïnteresseerd zijn in EV's en Tesla's in het bijzonder en vaak met toch enige technische/IT achtergrond. Die komen er wel uit.
 
“Want iemand die Tesla kocht kon niet anders dan geïnteresseerd en dus geïnformeerd zijn.” Maar er komt een andere generatie aan.


Je slaat de spijker op zijn kop wat deze situatie betreft. Ik ontmoette voor mijn gevoel nu echt mensen die absoluut niet met Tesla bezig waren maar gewoon een elektrische auto hadden gekocht waarvan Tesla de fabrikant was. Waarschijnlijk hadden ze nog nooit van Musk gehoord ook. Ze verwachtten simpelweg een 'standaard-dealer'-aflevering verwachtte met uitleg en alles.

Leuke mensen trouwens, ik heb ze gewezen op deze site dus
wellicht gaan we ze hier ontmoeten.
 
  • Like
Reactions: Frankvr and Michel3
Wat een klucht zeg. Nadat de auto eerst héél zeker twee weken geleden zou komen, uiteindelijk een afspraak gemaakt komende maandag, 14:30 in Hasselt - niet in Zaventem wat ik vroeg, maar alleen Hasselt of Gent waren mogelijk.
Roze inschrijvingsbewijs komt maar niet binnen, dus we blijven bellen. Midden vorige week: “er is een software probleem met je M3, en we krijgen het niet opgelost. Levering kan niet doorgaan maandag, we doen ons best enz enz”
Maar wel vannacht een (automatische) mail ontvangen over de nakende levering overmorgen......
 
  • Informative
Reactions: S-19910
Vandaag bij SuC Oosterhout mijn eerste Model 3 'in het wild' gezien. Fonkelnieuwe auto met mensen die zeer veel moeite hadden de auto netjes te parkeren, vervolgens bleven ze ruim twee minuten rommelen zodat ik doorkreeg dat ze niet wisten hoe ze de auto in 'Park' moesten krijgen. Ik heb het ze uitgelegd en toen bleek dat ze rechtstreeks van de fabriek waren komen rijden. De auto was voor 150km geladen.

Ze waren erg enthousiast over het rijgedrag van de auto maar klaagden steen en been over de behandeling in Tilburg. In 15 minuten stonden ze buiten met 0 uitleg. Dat bleek ook wel toen de kersverse eigenaar met kracht het oplaadluikje begon open te trekken, niet afwist van regen braking en dus niet wist hoe de auto in 'Park' te krijgen. Ze hadden vantevoren niet veel informatie opgezocht, zo zou je het ook kunnen zien.

Bijzonder om te horen hoe het afleverproces verliep, zo zou het echt niet moeten gaan.
Dit soort mensen ben ik ook tegengekomen. Ik heb ze zo veel mogelijk proberen te helpen. Aan de ene kant had Tesla dit moeten doen, maar wie gaat er nu een EV kopen zonder van te voren research te doen???
 
Mensen die een 4% bijtellingsauto willen scoren en de rest interesseert ze niet. Hooguit hebben ze gechecked of die voldoende range heeft, oh... 500+km, da's voldoende en die klagen dadelijk dat ze bij constant 130km op de snelweg en veel gebruik van het acceleratie potentieel van de M3 die 500+km niet halen e.d. En in de winter gaan ze dan ook klagen. Simpel. Dat zijn echte gebruikers en geen liefhebbers.
 
Dit soort mensen ben ik ook tegengekomen. Ik heb ze zo veel mogelijk proberen te helpen. Aan de ene kant had Tesla dit moeten doen, maar wie gaat er nu een EV kopen zonder van te voren research te doen???
En dat terwijl er hier mensen nog steeds aan het wachten zijn die letterlijk alles van de auto weten...

Ik vind het echt raar dat mensen verwachten dat ze zelfs in een uurtje alles over de auto als uitleg kunnen krijgen en onthouden. Zoveel informatie kunnen ze niet eens verwerken en staan ze later nog steeds te kl***n op een parkeerplek. Bij een ev en helemaal bij tesla moet je je echt in verdiepen. En dan ook nog de updates die je met enig regelmaat krijgt, dat zouden mensen toch zelf moeten gaan uitzoeken en leren. Wij hebben aantal nieuwe auto’s gehad en uitleg is er nauwelijks geweest, dit is dus bij veel merken het geval.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Hallo mede tesla gekkies,

Ik heb een 2tal vragen wat betreft de tesla model 3:

1. Hoeveel telefoons kun je koppelen op de auto als sleutel? Dus kan zowel ik als mijn vriendin met eigen telefoon de auto ontgrendelen?

2. Dit is wellicht een wat gekkere vraag waarop ik het antwoord wel denk te weten: wanneer ik autopilot aanschaf, is dit dan overneembaar op mijn volgende tesla. Het voelt namelijk wat gek dat ik zoveel betaal voor een accessoire die ik max 5 jaar gebruik ivm mijn leaseregeling. Als ik hierna weer een tesla neem is dan de autopilot overdraagbaar? Deze gedachte komt voort uit als ik overige asseccoires aanschaf zoals velgen, dan kan ik deze bij einde lease van de auto afhalen en de originele velgen terug er op zetten. De velgen blijven dan van mij.
 
Kortom veel uitleg heeft niet zoveel zin want je onthoudt het toch niet. Gewoon alles op je gemak proberen :)
Wat ook niet verteld is, is waar ik de km stand kan vinden.

Weet iemand al waar je de huidige km stand kan zien van je M3?

Als ik me een van de vele video’s goed herinner moet je linksonder bij ruitenwisserlogo naar rechts swipen voor trip en km teller
 
  • Informative
Reactions: Elja Trum
Kortom veel uitleg heeft niet zoveel zin want je onthoudt het toch niet. Gewoon alles op je gemak proberen :)
Wat ook niet verteld is, is waar ik de km stand kan vinden.

Weet iemand al waar je de huidige km stand kan zien van je M3?
Op 3 plaatsen:

1. Je telefoonapp
2. onder de T bovenin je scherm
3. in je cards, linksonder, onder je auto, swipen naar rechts, bij je stats onderin
 
Hallo mede tesla gekkies,

Ik heb een 2tal vragen wat betreft de tesla model 3:

1. Hoeveel telefoons kun je koppelen op de auto als sleutel? Dus kan zowel ik als mijn vriendin met eigen telefoon de auto ontgrendelen?

2. Dit is wellicht een wat gekkere vraag waarop ik het antwoord wel denk te weten: wanneer ik autopilot aanschaf, is dit dan overneembaar op mijn volgende tesla. Het voelt namelijk wat gek dat ik zoveel betaal voor een accessoire die ik max 5 jaar gebruik ivm mijn leaseregeling. Als ik hierna weer een tesla neem is dan de autopilot overdraagbaar? Deze gedachte komt voort uit als ik overige asseccoires aanschaf zoals velgen, dan kan ik deze bij einde lease van de auto afhalen en de originele velgen terug er op zetten. De velgen blijven dan van mij.

Totaal 19 bluetooth koppelingen

2. nee helaas, EAP niet overneembaar
 
hmmmm ik dacht (door het ontbreken van autopilot in mn menu) dat deze nog niet actief was in europa maar blijkbaar wel.

Ik heb de mogelijkheid om een trial te starten niet op het scherm en ook niet op tesla.com zelf?

waar hebben jullie dit geactiveerd dan?

Je moet wachten totdat je vanzelf de uitnodiging krijgt voor de autopilot proeftijd.
Ik begreep doorgaans na een update.

Maar nog niemand heeft laten weten dat ze die pop-up gehad hebben.
Hooguit een mail dat het aangekondigd werd, blijkbaar.
 
  • Informative
Reactions: Michel3