Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
inclusief voorschot kwijt en gratis 6 maand superchargen kwijt?

Gewoon auto aannemen en 1 minuut later terug inleveren voor een full refund. Je kan er zelfs nog een paar toertjes mee gaan maken. Zolang ie de volgende kalenderdag maar ingeleverd is. Zo begrijp ik in ieder geval de policy. 6 maand supercharging is nu niet echt de incentive die duizenden euros waard is.
 
Wat een gezeur allemaal. Take it or leave it. We waren het allemaal eens met de prijs die we hebben betaald/gaan betalen en wat we daar voor kregen/krijgen. Nu zijn er wat prijsdalingen en krijg ik gewoon gratis AP aangeboden (prijsdaling 3200eur, AP is ook 3200eur). Ik vind dat echt fantastisch. Als je nog meer geld wil besparen dan kun je zelf bepalen of je je auto wil annuleren en herbestellen i.v.m. bijtelling en cataloguswaarde. Mensen die al rond rijden hoeven m.i. helemaal niet gecompenseerd te worden, maar krijgen ook nog eens AP of zelfs FSD aangeboden als ze al EAP hadden. Maar het zal wel aan mij liggen.

Tesla roept altijd dat de prijs voor iedereen gelijk is. Geen kortingen, iedereen gelijk. Prima. Maar mijn 2018 S100D is in 1 nacht wel 25.000,- van zijn waarde verloren. Die auto is 20% (!!) in prijs gedaald zonder dat er enig verschil is tussen mijn auto en iemand die 'm nu koopt.

Ik heb daar best een beetje moeite mee. Je zal maar net vorige week je Model S in ontvangst hebben genomen.
 
  • Like
Reactions: Jamas and Jooop
Vanochtend leasemaatschappij gemaild en ze hebben de tarieven aangepast op basis van de prijswijziging van gisteravond. Mijn bestelling van half februari wordt ook aangepast op basis van de nieuwe tarieven, levertijd nog niets bekend. Fiscale waarde van M3P is gezakt naar 68.200 en de optie Enhanced Autopilot kost 4.300 als accessoire (achter montage).
Welke lease?
 
Tesla roept altijd dat de prijs voor iedereen gelijk is. Geen kortingen, iedereen gelijk. Prima. Maar mijn 2018 S100D is in 1 nacht wel 25.000,- van zijn waarde verloren. Die auto is 20% (!!) in prijs gedaald zonder dat er enig verschil is tussen mijn auto en iemand die 'm nu koopt.
Ik ben het met je eens, maar wacht nog even af. Ik vermoed dat er bij de S en X een fout in het spel is. De EU prijzen zijn namelijk nu ineens lager dan de dollarprijzen inclusief doorberekende kortingen (subsidie + brandfstofbesparing) ex BTW. Dat kan niet kloppen aan de bovenkant (de instapprijzen mogelijk wel). Heb het Tesla gevraagd, maar geen reactie (ze moeten het checken met de VS maar daar slaapt iedereen).
 
Ik ben het met je eens, maar wacht nog even af. Ik vermoed dat er bij de S en X een fout in het spel is. De EU prijzen zijn namelijk nu ineens lager dan de dollarprijzen inclusief doorberekende kortingen (subsidie + brandfstofbesparing) ex BTW. Dat kan niet kloppen aan de bovenkant (de instapprijzen mogelijk wel). Heb het Tesla gevraagd, maar geen reactie (ze moeten het checken met de VS maar daar slaapt iedereen).
Elon niet! ;)
 
Voordat iedereen gaat annuleren, even dit:
Ik heb mijn Model 3 afgelopen woensdag gekregen. Naar aanleiding van de prijsverlaging heb ik meteen gemaild naar 'mijn' delivery advisor. Hij belde me direct op (zojuist) met de mededeling dat ik als tegemoetkoming de EAP, die ik niet meebesteld had, als gratis optie ga krijgen :D

Goed nieuws toch? Ik ben weer blij. En dat was ik al. Ik vind het fijn, leuk, netjes dat ze dit doen, maar tegelijk vind ik ook dat @Right_Said_Fred gelijk heeft met zijn standpunt. Als je iets bestelt, doe je dat voor de op dat moment geldende prijs. Je hebt dan geen keihard recht op tegemoetkoming als de prijs achteraf lager wordt.
Toch vind ik de timing op z'n minst discutabel.

Vanochtend leasemaatschappij gemaild en ze hebben de tarieven aangepast op basis van de prijswijziging van gisteravond. Mijn bestelling van half februari wordt ook aangepast op basis van de nieuwe tarieven, levertijd nog niets bekend. Fiscale waarde van M3P is gezakt naar 68.200 en de optie Enhanced Autopilot kost 4.300 als accessoire (achter montage).

Let op! Enhanced Autopilot / EAP bestaat niet meer. De Autopilot die we nu aangeboden hebben, bevat minder functies dan de oude EAP. Geen Navigate on Autopilot (hadden we toch nog niet in Europa), geen summon en geen automatisch inparkeren. Voor mij allemaal geen issue, maar misschien voor sommige.

Ik denk dus ook dat de tegemoetkoming die @bennyvw noemt niet EAP is maar AP.
 
  • Like
Reactions: Michel3 and Jooop
Ik ben het met je eens, maar wacht nog even af. Ik vermoed dat er bij de S en X een fout in het spel is. De EU prijzen zijn namelijk nu ineens lager dan de dollarprijzen inclusief doorberekende kortingen (subsidie + brandfstofbesparing) ex BTW. Dat kan niet kloppen aan de bovenkant (de instapprijzen mogelijk wel). Heb het Tesla gevraagd, maar geen reactie (ze moeten het checken met de VS maar daar slaapt iedereen).
Leaseplan heeft nog een een voorraad S en X staan van 2018 ivm de 4%
Nu met de 22% moeten de prijzen wel omlaag.
 
Ik ben het met je eens, maar wacht nog even af. Ik vermoed dat er bij de S en X een fout in het spel is. De EU prijzen zijn namelijk nu ineens lager dan de dollarprijzen inclusief doorberekende kortingen (subsidie + brandfstofbesparing) ex BTW. Dat kan niet kloppen aan de bovenkant (de instapprijzen mogelijk wel). Heb het Tesla gevraagd, maar geen reactie (ze moeten het checken met de VS maar daar slaapt iedereen).

Heb je bijtelling uitgerekend voor de s en x, in ons geval komt het nu neer op 600 euro netto, als ik de oude prijs hanteer is het 1100 euro netto? Bijtelling is in 2019 ineens een stuk hoger voor de S en X, die raken ze nu misschien ook sneller kwijt.
 
Gewoon auto aannemen en 1 minuut later terug inleveren voor een full refund. Je kan er zelfs nog een paar toertjes mee gaan maken. Zolang ie de volgende kalenderdag maar ingeleverd is. Zo begrijp ik in ieder geval de policy. 6 maand supercharging is nu niet echt de incentive die duizenden euros waard is.
inderdaad, terug geven is iets anders dan cancellen

moet ik het dan echt doen met een "afdankertje"?:rolleyes:
en midden maart hoef ik hem niet meer. ik ga op vakantie.
 
Last edited:
Voordat iedereen gaat annuleren, even dit:
Ik heb mijn Model 3 afgelopen woensdag gekregen. Naar aanleiding van de prijsverlaging heb ik meteen gemaild naar 'mijn' delivery advisor. Hij belde me direct op (zojuist) met de mededeling dat ik als tegemoetkoming de EAP, die ik niet meebesteld had, als gratis optie ga krijgen :D

Goed nieuws toch? Ik ben weer blij. En dat was ik al. Ik vind het fijn, leuk, netjes dat ze dit doen, maar tegelijk vind ik ook dat @Right_Said_Fred gelijk heeft met zijn standpunt. Als je iets bestelt, doe je dat voor de op dat moment geldende prijs. Je hebt dan geen keihard recht op tegemoetkoming als de prijs achteraf lager wordt.
Toch vind ik de timing op z'n minst discutabel.
Ik denk dat AP ipv EAP wordt bedoeld...
 
@Tozz, dat snap ik, ik heb me niet in de Model S verdiept. Ik had het over de Model 3.

Ja oke, maar zelfde euvel speelt natuurlijk bij de M3, alleen met lagere bedragen. En daar speelt het verschil in bijtelling nog, wat je nooit echt kunt compenseren door opties gratis weg te geven.

Het is wel weer een knullig gedoe van Tesla. Zo'n grote wijziging terwijl ze nog druk bezig zijn met de Europe deliveries op de rails te krijgen. Zoals Electrek.co ook zegt: De vorige prijswijziging van de S/X met de nieuwe batterij opties is nog geen maand geleden ingevoerd. Nu alweer volledig op de schop?

Er lijkt weinig visie achter te zitten. In ieder geval heeft Elon niet even overlegd met Kim over de timing.
 
Een klein beetje humor terwijl we wachten op nieuws:

@S-19910 en @Xfrank , Zou het kunnen dat ze met opzet onze levering laten aanslepen hebben? Dit is ons "bedankje" omdat we zo vroeg gereserveerd hebben. Niet een snellere uitlevering, maar een lagere prijs. Een mens moet altijd het positieve inzien eh ;)

ik heb de herberekening (in twee keer) gemaakt; en ik kom op exact dezelfde prijs uit voor dezelfde configuratie.
dus helaas pindakaas, ons (mijn) wachten wordt niet beloond...
 
Dat zou goed kunnen, maar ik vind het prima dat ze iets doen. Ik hoef niet het onderste uit de kan. Als ik later voor FSD nog wat extra moet betalen, doe ik dat wel.
Wat is trouwens het verschil tussen AP en EAP? Zijn dat functies als autopark en summon?
Ap is een uitgeklede EAP. Summon en autopark zijn eruit gehaald, navigeren op de snelweg deed de auto toch niet. Dus je moet het zien als een dure adaptieve cruise controle