Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe zit het met leveringen die na 1 maart plaatsvinden nog voor de oude catalogusprijs, gaan ze daar anders mee om?

Ik ben vandaag op 2 maart per mail bevestigt dat mijn m3p de update zal ontvangen van EAP naar fsd.
Alsook de andere. Meer vermogen enz.

Heb vandaag mijn vin via tel gekregen en zou de wagen mogen verwachten binnen 2 weken.
Over datums sprak hij niet.
Hij was zeer duidelijk via tel ook.

De updates gaan op de wagen zitten. Blijkbaar waren de smsen gisteren al een bevestiging voor de gene die ze gaan krijgen.
 
@fabian auto lane change is een instelling in je profiel. Dat moet je specifiek aanzetten voordat je dat kunt doen.

Ik dacht dat ik die aan had staan maar dat zal ik straks nog even controleren voor de zekerheid, ik heb "Stuurautomaat" en "Voorrijden" aan staan, toen ik vandaag thuis kwam heb ik gelijk de taal naar Engels veranderd maar nog niet alles doorlopen, sommige vertalingen zijn volgens mij nog erger dan Google Translate.
 
:eek: Wat ...gratis (e?)AP... dat willen we helemaal niet. Onze huidige basic AP met Lane Assist, Collision Avoidance Assist, Speed Assist en Grootlichtassistent en natuurlijk de onvolprezen gewone D U M B CR U I S E C O N TR O L inruilen voor ongevraagd rechtdoor rijden op rotondes. Wellicht wat gechargeerd, maar toch een puntje van zorg..! :confused:
Je krijgt het blijkbaar gratis, dus je zal het ongetwijfeld uitproberen, de eerste keer dat je een paar honderd km autosnelweg voor de boeg hebt. Nadien zal je meteen verkocht zijn (92% gegarandeerd, zeg ik) en zal je je misschien rot zoeken hoe oude posts te verwijderen op dit forum :). NB: rotondes laten nemen is steeds leuk om te proberen (caveat: niét met passagiers, of je hebt snel ruzie!) maar nee, lukt nog niet en is ook niet de bedoeling van EAP (toch niet vandaag).
 
  • Love
  • Like
Reactions: vdvoorde and Jopie
Nou, ik weet niet of ik dat met je eens ben. De volgende eigenaar van deze Tesla krijgt bij de RDW de vermelding 2e eigenaar, ook al had de eerste eigenaar hem slechts 1 dag.

En dus is die auto echt minder waard en tweedehands. Ik denk niet dat Tesla het voor elkaar krijgt om een tenaamstelling ongedaan te maken. Zelfs Amazon verkoopt de geretourneerde spullen via Amazon warehousedeals als ' gebruikt'/'used'
Zou je dan ook geen MIA meer kunnen aanvragen op zo'n auto, want hij is niet nieuw en dat is een voorwaarde? Als dat zo is, worden die Amerikanen echt gek van ons landje met al die ingewikkelde regeltjes rond bijtelling en investeringsaftrek enz.
 
Net de instellingen doorlopen maar volgens mij heb ik de update nog niet om Auto Lane Change aan te zetten, hoewel ik wel gisteren een SMS kreeg dat ik daar nu gebruik van kan maken. Ik zit nu op versie v9.0 (2019.4.3.1 845bbfe). Sentry mode of Dog mode overigens ook nergens te bekennen. Zelf update starten zie ik ook nergens de optie voor. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van geduld maar toch wel jammer.
 

Attachments

  • autopilot instellingen.jpeg
    autopilot instellingen.jpeg
    335.1 KB · Views: 60
  • SMS FSD update.png
    SMS FSD update.png
    190 KB · Views: 31
Net de instellingen doorlopen maar volgens mij heb ik de update nog niet om Auto Lane Change aan te zetten, hoewel ik wel gisteren een SMS kreeg dat ik daar nu gebruik van kan maken. Ik zit nu op versie v9.0 (2019.4.3.1 845bbfe). Sentry mode of Dog mode overigens ook nergens te bekennen. Zelf update starten zie ik ook nergens de optie voor. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van geduld maar toch wel jammer.

Sinds v9 is er geen aparte instelling voor auto lane change meer @pvkeep . Dit is gecombineerd met Autopilot. Wat is precies je probleem? Werkt de lange change niet bij jou? Het klinkt alsof je tijdens het rijden niet voldoende druk op het stuur uitoefent, het makkelijkste aan 1 kant, dan merkt de auto het.

Dog mode zit onder keep climate on. Zou je moeten zien in je climate instellingen. Maar weet inderdaad niet of dit al in Europa is uitgerold.
 
  • Informative
Reactions: fabian
Dit is gecombineerd met Autopilot. Wat is precies je probleem? Werkt de lange change niet bij jou? Het klinkt alsof je tijdens het rijden niet voldoende druk op het stuur uitoefent, het makkelijkste aan 1 kant, dan merkt de auto het.
Hmm, ik hou het stuur wel heel lichtjes vast ja, en misschien was ik dan te ongeduldig met de Auto Lane Change, ik heb net een filmpje gekeken daarvan en het lijkt net een oma die niet zeker weet of ze van baan wil wisselen of niet, hopelijk wordt het nog sneller naarmate de tech verbeterd :) Ik ga het morgen nog maar eens proberen.
 
Hmm, ik hou het stuur wel heel lichtjes vast ja, en misschien was ik dan te ongeduldig met de Auto Lane Change, ik heb net een filmpje gekeken daarvan en het lijkt net een oma die niet zeker weet of ze van baan wil wisselen of niet, hopelijk wordt het nog sneller naarmate de tech verbeterd :) Ik ga het morgen nog maar eens proberen.
Had je daar ook geen verschillende settings voor hoe snel hij van baanvak wisselt. Ik dacht iets met ‘mad max’?
 
@Herbie65

USB stick (ideaal voor dashcam opnames en sentry mode) in het handschoenenkastje. Veilig opgeborgen. Hopelijk kun je er wat mee en andere ook natuurlijk.

P.S. Ik wil het ook voor de X ;)


Heb ik al over nagedacht, en ik heb een mooiere oplossing bedacht voor de S en de X. Het komt er op neer dat je ergens (bijvoorbeeld in het handschoenenkastje een extra USB plug krijgt voor de TESLACAM stick, en je behoud dan ook de 2 USB's in de centerconsole.
More to come.....
 
Hmm, ik hou het stuur wel heel lichtjes vast ja, en misschien was ik dan te ongeduldig met de Auto Lane Change, ik heb net een filmpje gekeken daarvan en het lijkt net een oma die niet zeker weet of ze van baan wil wisselen of niet, hopelijk wordt het nog sneller naarmate de tech verbeterd :) Ik ga het morgen nog maar eens proberen.

Ik had het ook in eerst in de S, toen bleek dat ik het stuur onderin vasthield, terwijl je in het midden moet vasthouden. Slechte gewoonte is al lang afgeleerd en het werkt nu wel, gebruik het nog steeds zelden. Maar je moet ook goed vasthouden, anders werkt het ook niet.
 
Last edited:
Bestaat er een manier om dashboardkastje te openen zonder het scherm? Vanochtend viel het scherm uit. Was handig als ik Tesla support kon bellen. Mijn telefoon lag echter... Precies... In het dashboardkastje.

Volgende keer elders plaatsen. Na 5x resetten werkte alles weer naar behoren maar dat voelde wel even raar.

Nee helaas, bij de 3 bedien je echt alles via het scherm, behalve je gevarenlichten ivm veiligheid.
 
Ik heb m nu een dag. Ophalen in Tilburg was een feestje. Alles verliep snel en soepel.

Eerste indrukken:
  • Stiller dan mijn Model S 60 uit 2014 (er zitten Hankook banden onder de M3, en goodyear onder de MS)
  • Geen aandachtpunten gevonden in de afwerking.
  • Snel! En heel stabiel in de bochten.
  • Middenscherm in plaats van snelheidsmeters achter het stuur: geen issue.
  • Glazen dak maakt de auto enorm licht. Vooral op de achterbank merk je dat.
  • Tijdens het superchargen hoorde ik meermaals de ‘thunk’ of ‘clunk’. Ben nog op zoek naar wat dat is.
  • Autopilot werkte al heel snel.
  • In mijn MS kun je auto lane change uitzetten. In de M3 niet. Vind ik wel jammer want ik ben daar niet zo’n fan van.
  • Stoelen zitten lekkerder dan in mijn MS.
  • In het donker spiegelt de straatverlichting op witte dashboardbalk in het zijraam, en ‘hindert’ het zicht in de buitenspiegel.
Wel meteen vanaf het begin de stoelen (wit) goed onderhouden. Blue-jean-transfer kan een aandachtspunt worden.

Iedereen die m nog op moet halen: volhouden! Hij gaat je vast niet teleurstellen!
 
Last edited:
  • Tijdens het superchargen hoorde ik meermaals de ‘thunk’ of ‘clunk’. Ben nog op zoek naar wat dat is.
Heb dezelfde ervaring. Een keer begon de auto zelfs een klein beetje te trillen en brommen. Volgens mij was dit om de accu te koelen. Althans, dat hoop ik.

Same here. Ik hoor het ook op verschillende plekken, linksvoor en daarna rechtsvoor leek t wel. Maar als t op 3 Model 3s zo is dan zal t wel normaal zijn.
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R
Vandaag eerste serieuze probleem ondervonden: scherm crashte volledig. Raar, je kan (uiteraard) de snelheid en alles niet meer monitoren.

Na 5x resetten kreeg ik weer beeld. Hopelijk eenmalig! Navigatie en muziek werden na de 5de reset wel automatisch weer gestart.

Wil je mij aub even op de hoogte houden van de voortgang hierop? Ik heb zeer geregeld dat het scherm crasht en zelf weer opnieuw start. Soms een uren niet, soms 12x per uur. Ben zelf beetje haan troubleshooten en eerst dacht ik dat het te maken had met het feit dat mn telefoon ook via usb geconnect was maar helaas gebeurde het gisteren ook zonder die usb connectie. Ben al dagen achtereen met Tesla bezig want ik wil dat ze eerst op afstand gaan kijken. Eigenlijk wilde ze hem nu al terug hebben maar aangezien het lastig te reproduceren is vrees ik dat ik de auto dan lange tijd kwijt zal zijn. Waar het wel
op lijkt is dat als het systeem echt uit en aan is geweest dat het dan weer langer duurt voordat het euvel terug komt. Ik zal je even een PB sturen.

Bedankt
 
  • Like
Reactions: 1MP3R4T0R