Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Een coating is goed als deze goed aangebracht heeft. Lees goed gepolijst 3 stappen. Dan ontvetten en dan de coating aanbrengen en uitharden met uv lampen.

Voordeel is eigenlijk een extra harde laag over je glade kasvrije lak als de eerste stappen goed zijn uitgevoerd.

De coating is vuil afstotend.

Let wel niet wassen met ph shampo en nog steeds kunnen in de coating ook krassen ontstaan. Wel is deze laag harder als de blanke lak.

Gr Eric

Het is dus meer bescherming dan dat het zou gaan om de glans?

De vraag is dan waar ben je met een coating beter tegen beschermd, niet tegen steenslag lijkt me met zo'n micro laagje.
 
Het is dus meer bescherming dan dat het zou gaan om de glans?

De vraag is dan waar ben je met een coating beter tegen beschermd, niet tegen steenslag lijkt me met zo'n micro laagje.

Het is beide. Glascoating is harder, dus beschermt het je lak en omdat het gladder is, geeft het meer glans. Daarnaast hecht het vuil minder makkelijk aan de lak, waardoor de auto schoner blijft en gemakkelijker te wassen is.

Het geeft geen bescherming tegen steenslag. Daarvoor heb je een ppf folie nodig, zoals XPEL.
 
  • Informative
Reactions: DeHakkelaar
Als ik rem gebruik ik vnl de regenerative braking. Maar als je toch eens plotter moet remmen merk ik wel dat de model 3 een veel langere remweg heeft dan mijn vorige wagen (Audi A4 avant). Weegt wel iets meer door het accu pack, maar ervaren jullie fit ook zo?
Dat idee heb ik ook. Ook aangeven bij service Center maar die zeggen dat ik moest
Wennen aan regeneratief remmen. Heb gezegd dat ik dat onzin vind. Kwam er niet verder mee. Hij remt wel maar daar is ook alles mee gezegd
 
Ik vind de conventionele remmen (non-P) ook niet uitblinken.

Over het regeneratief remmen: dat mag van mij nog wel wat krachtiger. Het lukt nu best om anticiperend bij een stoplicht vrijwel stil te staan, maar dan geeft de dynamo het op en rol je het laatste stukje vrij door en moet je toch nog de rem gebruiken om echt stil te staan. Nee, crawling/kruipen staat uit en de accu is genoeg opgewarmd en niet propvol. Bij bv een BMW i3, kun je met het stroompedaal helemaal tot stilstand komen (en gaat automatisch de achteruitrijblokkade aan). Zo'n soort one-pedal-driving zou ik een mooie toevoeging vinden. Of doet hij dat bij jullie wel?
 
Ik vind de conventionele remmen (non-P) ook niet uitblinken.

Over het regeneratief remmen: dat mag van mij nog wel wat krachtiger. Het lukt nu best om anticiperend bij een stoplicht vrijwel stil te staan, maar dan geeft de dynamo het op en rol je het laatste stukje vrij door en moet je toch nog de rem gebruiken om echt stil te staan. Nee, crawling/kruipen staat uit en de accu is genoeg opgewarmd en niet propvol. Bij bv een BMW i3, kun je met het stroompedaal helemaal tot stilstand komen (en gaat automatisch de achteruitrijblokkade aan). Zo'n soort one-pedal-driving zou ik een mooie toevoeging vinden. Of doet hij dat bij jullie wel?
Ik vind het op zich krachtig genoeg. Remt stevig, maar bij dat laatste stukje heb je wel een punt. Dan is dat bij de BMW i3 beter.
 
  • Informative
Reactions: PieterH
Ja, heb ik ook. Moet vaak in de ochtend inbellen voor een standup en krijg nu iedere keer veel gezeur van mijn collega's dat ik slecht te horen ben. Als je de smartphone op de voorbestemde plek heb liggen gaat het ook nog eens heel erg galmen. Ik heb hem laatst in de cupholders gaten gelegd en toen ging dat in ieder geval beter.
 
Ja, heb ik ook. Moet vaak in de ochtend inbellen voor een standup en krijg nu iedere keer veel gezeur van mijn collega's dat ik slecht te horen ben. Als je de smartphone op de voorbestemde plek heb liggen gaat het ook nog eens heel erg galmen. Ik heb hem laatst in de cupholders gaten gelegd en toen ging dat in ieder geval beter.
Dat is vreemd, de plek van je mobiel zou bij handsfree-gebruik niet moeten uitmaken aangezien je de microfoon en speakers van de auto gebruikt en niet die van je toestel. Heb je de mobiel ook daadwerkelijk via de audio-instellingen met BlueTooth gekoppeld? Dus niet alleen als sleutel?
 
Dat is vreemd, de plek van je mobiel zou bij handsfree-gebruik niet moeten uitmaken aangezien je de microfoon en speakers van de auto gebruikt en niet die van je toestel. Heb je de mobiel ook daadwerkelijk via de audio-instellingen met BlueTooth gekoppeld? Dus niet alleen als sleutel?

De verbinding van het toestel maakt wel uit voor de kwaliteit van een gesprek dus de plek waar hij ligt maakt wel degelijk uit.
 
Ik zie net ineens dat mijn rechter portier een rare constructie heeft in het raam, het bodypanel is over het raamrubber gehaakt (zie foto). Links zie ik dat niet. Hoort dat zo of is dit verkeerd gemonteerd?
 

Attachments

  • 44A14F21-8A85-4FA9-80F2-FAC970D16781.jpeg
    44A14F21-8A85-4FA9-80F2-FAC970D16781.jpeg
    296.3 KB · Views: 66
Ik vind de conventionele remmen (non-P) ook niet uitblinken.

Over het regeneratief remmen: dat mag van mij nog wel wat krachtiger. Het lukt nu best om anticiperend bij een stoplicht vrijwel stil te staan, maar dan geeft de dynamo het op en rol je het laatste stukje vrij door en moet je toch nog de rem gebruiken om echt stil te staan. Nee, crawling/kruipen staat uit en de accu is genoeg opgewarmd en niet propvol. Bij bv een BMW i3, kun je met het stroompedaal helemaal tot stilstand komen (en gaat automatisch de achteruitrijblokkade aan). Zo'n soort one-pedal-driving zou ik een mooie toevoeging vinden. Of doet hij dat bij jullie wel?
De uitleg door Tesla om dit niet te doen was omdat je anders de remmen helemaal niet meer gebruikt en door de roestvorming de remmen minder goed werken als je ze echt een keer nodig hebt. Nu maak je ze bij het stoplicht tenminste "schoon". Geen idee of dat echt zo is trouwens
 
  • Informative
Reactions: MrRvdH and PieterH
De uitleg door Tesla om dit niet te doen was omdat je anders de remmen helemaal niet meer gebruikt en door de roestvorming de remmen minder goed werken als je ze echt een keer nodig hebt. Nu maak je ze bij het stoplicht tenminste "schoon". Geen idee of dat echt zo is trouwens


Lijkt me onwaarschijnlijk. Als Tesla deze one pedal driving zou implementeren, dan worden de echte remmen ook gewoon gebruikt op het laatst. Alleen worden deze elektronisch aangestuurd en niet met onze voet. Dat van die roestvorming is wel waar, je moet eigenlijk af en toe even stevig remmen om ze schoon te houden. Maar dit one pedal verhaal lijkt mij onzin.
 
  • Like
Reactions: Carl