Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hi ze gaan branden zodra je voet van het pedaal haalt. Op screen zie je ze ook oplichten, is tevens bedoeld als extra waarschuwing voor achtertijdets

Ze gaan branden bij een bepaalde deceleratie. Ze branden zeer zeker ook als mijn voet nog niet volledig los is van het pedaal maar wel bijna en ik flink aan het decelereren ben. Bij een klein beetje afremmen gaan ze niet aan.
 
Ze gaan branden bij een bepaalde deceleratie. Ze branden zeer zeker ook als mijn voet nog niet volledig los is van het pedaal maar wel bijna en ik flink aan het decelereren ben. Bij een klein beetje afremmen gaan ze niet aan.
Mijn broer zat laatst achter me en vond dat de auto af en toe hard afremde zonder dat de remlichten aan gingen. Hij stond op AP dus weet niet precies hoe hard hij af remde. Misschien was het net op het randje van wel / geen remlichten aan.
 
Sinds kort doet mijn M3 geen automatische beperking meer van de binnentemperatuur tot 38 graden? Vroeger stond dit precies automatisch aan, ongeacht of ik het in de instelling had aanstaan of niet. Nu, zonder update, wordt het vaak tot 50 graden binnenin. Nog mensen die dit hebben?
 
BTW... ondertussen genieten we dus WEL al een VOLLE maand van onze Model 3. :cool: Het enige punt van discussie dat we hebben ( ook alweer positief.. ) is hoeveel dB's de @Herbie65 M3 NoiseReductionKit nou gemiddeld oplevert én vooral in welke omstandigheden..! Onze niet-wetenschappelijk-onderbouwde-testtabel hier ter lering en vermaak afgebeeld. Bevestiging van deze M3 NRK trouwens piece-of-cake (wel met zijn 2-en doen en deegschrapertje voor t aandrukken), staat netjes en dakdragers waren we toch al niet van plan.

View attachment 385150


Kan iemand mij uitleggen hoe ik deze tabel moet lezen? Is het verschil uitgedrukt in dB? Lijkt me namelijk nogal veel omdat de dB toe/afname exponentieel is.

Is er ook zo'n (ervarings) tabel voor de situatie met nieuwe deurrubbers, van bijvoorbeeld Tesland?
 
Na plm. 4 jaar en 110.000 km kilometers in een probleemloze Model S, na een keurige aflevering, na telkens uitstekende behandeling in de SeC's kreeg ik de laatste tijd het gevoel dat er iets mist in mijn Tesla-experience ("delivery hell, service hell, panel gap hell", etc.).

Om deze experience proberen compleet te maken heb ik daarom maar zojuist een Model 3 besteld ter vervanging van de S.
 
Interessant Levernieuws:
For faster deliveries to the UK & Europe, Tesla is moving Model 3s to the Port of Philadelphia
Schijnt zomaar twee weken te schelen op de reistijd. Vooralsnog vooral rechtsgestuurde exemplaren, maar wie weet...

Mijn gok is dat dit noodgedwongen moet, om nog shipload(s) of wagens in de UK te krijgen, voor de brexit...

Totaalprijs verschil weet niemand, de route (SF/Zeebrugge) die nu wordt gevaren is meestal andersom gevuld, wellicht krijgt tesla enorm veel korting daarop...