Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Hebben jullie het ook dat de airco te koud is? Als je bijv op 21 graden instelt, wordt er best nog wel veel koude lucht uitgeblazen.
Ik krijg de settings niet lekker. Voor nu even airco uit, en alleen ventilatie aan (scheelt best wel in verbruik trouwens).
 
Even checken met jullie:

Sinds eergisteren krijg ik bij gebruik van de Autopilot functie géén periodieke melding meer om even kracht op het stuur te zetten.

Dit houdt dus in dat ik nu ongelimiteerd Autopilot kan gebruiken zonder handen aan het stuur (ik let natuurlijk hier wel mee op).

Vind dit wel opvallend en vraag mij af: Hebben meer van jullie dit?

Mijn auto: Model 3 Long Range RWD (firmware 2019.28.3.1)
Doe mij die functie ook! :cool: Easter egg..?
 
Iets gek, charge limit op 90% gezet, maar hij gaat vrolijk over de 90%. Is dat normaal?
 

Attachments

  • Screenshot_20190910-142042.png
    Screenshot_20190910-142042.png
    820.8 KB · Views: 78
Hebben jullie het ook dat de airco te koud is? Als je bijv op 21 graden instelt, wordt er best nog wel veel koude lucht uitgeblazen.
Ik krijg de settings niet lekker. Voor nu even airco uit, en alleen ventilatie aan (scheelt best wel in verbruik trouwens).


Heb ik ook. In onze vorige auto stond airco standaard op 21 graden, in de M3 op 23 graden, en dan is het lekker fris. Heeft overigens als nadeel dat als het ‘s avonds koud(er) is (zeker in dit jaargetijde grote verschillen tussen dag en nacht temperatuur) de auto juist weer snel verwarmd wordt, terwijl dat niet hoeft. Dus dan moet ik de temperatuur juist weer lager zetten....

Op zich geen drama, maar een beetje onhandig;)

Ben dus ook benieuwd naar oplossing.
 
Nou ik heb hem hoor, afgelopen maandag mocht ik hem ophalen in Tilburg.. Een klein drama hoe het allemaal ging. Begonnen in de fabriek, met een pendelbus naar een magazijn / parkeerplaats 5-10 min verderop. Na een uur erachter komen dat de auto toch nog steeds in de fabriek staat, met een X terug naar de fabriek (met een kerel die er verstand van had, geen jong broekie van Randstad die er net 1 dag werkt (want dat zijn de meeste), maar een Engelse kerel die al een paar jaar bij Tesla werkt (en de HR regelt, haha)); daar weer horen dat ik hem net gekruist heb en dus weer terug naar het magazijn.

Half 5 was mijn afspraak, half 8 zag ik mijn auto voor het eerst. Na onderzoek kwam ik een steenslagje tegen op de zijspiegel en een paar plekjes. Niemand beschikbaar om de schade op te nemen, uiteindelijk gaf iemand aan dat ik het zelf in de app kon uploaden + serviceafspraak kan maken. Half 9 was ik weg met godzijdank 48% accu afgeleverd zodat ik het naar huis heb gered. Maar ik heb maar constant een glimlach opgezet en kon me er eigenlijk niet druk om maken. Gelukkig dit forum in de gaten gehouden dus was voorbereid ;)

Ok en dan de auto. Halleluja amen, heel blij en rijd als een zonnetje :)

Eerste ervaring laden in de nacht (publieke laadpaal van de gemeente) leek in het begin goed te gaan. 77 km/h kwam erbij dus dat is top. Echter in de ochtend kwam ik erachter dat hij op 70% spontaan gestopt is. Geen oorzaak te achterhalen. In de app kon ik klikken op Laden starten maar gebeurde niks. EV-box gebeld en die vonden ook niks terug. Laadervaringen erna liepen allemaal vlotjes en gisteren voor het eerst tot 85% geladen met een bereik van 342km dus dat lijkt me netjes.

Laden op de zaak met een eenvoudige aansluiting gaat met 17-22km/h dus dat is top voor mij (schakelt soms van 12A naar 16A geen idee waarom).

Opvallende puntjes:
  • DAB+ radio kraakt af en toe, had ik in mijn Toyota Auris hiervoor nooit last van, en als er geen bereik was schakelde hij naadloos naar FM (kwaliteit hoorde je achteruit gaan maar niet storend). Dat is niet zo best geregeld.
  • Ruitenwissers voor het wegrijden (staan op AUTO) gaan als een malle heen en weer met wat spetters, na stukje rijden gaat hij pas normaler bewegen. Gelijk even de test gedaan of de achterbak vol loopt met water: geen last van. Zo te zien gewoon de nieuwe dikkere rubbers.
  • Navigatie: kan je ook uitzetten dat de straatnamen niet uitgesproken worden!?
  • Bestuurdersstoel zit wat "krap" met de omhoog zittende delen, ik las op het forum dat mensen dat ergens hadden laten aanpassen dat ga ik overwegen (normaal postuur hier ;))
  • Iedereen vind het een toffe bak, haha dat is dan wel weer leuk.
Tot dusver mijn ervaring even delen ;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: MaSansky
Heb ik ook. In onze vorige auto stond airco standaard op 21 graden, in de M3 op 23 graden, en dan is het lekker fris. Heeft overigens als nadeel dat als het ‘s avonds koud(er) is (zeker in dit jaargetijde grote verschillen tussen dag en nacht temperatuur) de auto juist weer snel verwarmd wordt, terwijl dat niet hoeft. Dus dan moet ik de temperatuur juist weer lager zetten....

Op zich geen drama, maar een beetje onhandig;)

Ben dus ook benieuwd naar oplossing.
ik ben ook totaal niet tevreden met de airco. Heb weer service afspraak gemaakt. Lijkt erop of bestuurderskant niet verwarmd kan worden en bijrijderszijde niet gekoeld. In elk geval oncomfortabel voor beide. Temperatuur verschil duidelijk voelbaar door hand voor roosters te houden, zelfs als systeem op sync staat
 
Afgelopen weekend 1250km naar Italië gereden en ik vraag me 2 dingen af;
A) als je in Duitsland rijdt waar geen snelheidslimiet is, kan je dan zorgen dan hij niet naar 145km/h schiet? Vooral bij baustelle is het vervelend om terug naar 60km/h te moeten scrollen. Ik had de instelde limiet al op -10 gezet zodat hij minder hard weg schoot.
B) Kan je autosteer er op de een of andere manier van af halen zonder autopilot volledig uit te schakelen? Bij inhalen is het handig om alleen autosteer uit te schakelen en na het inhalen weer aan te zetten.

Ik heb 2019.28.3 en merk dat hij vaak onnodig af remt als een vrachtwagen rechts van me zit. Uj had al gelezen dat meer mensen hier last van hadden

A) Ik heb gisteren ontdekt, dat dit kan door de nieuwe snelheidslimit (als deze getoond wordt in de display) ff aan te tikken terwijl cruise-control of autosteer aanstaat.
 
Nou ik heb hem hoor, afgelopen maandag mocht ik hem ophalen in Tilburg.. Een klein drama hoe het allemaal ging. Begonnen in de fabriek, met een pendelbus naar een magazijn / parkeerplaats 5-10 min verderop. Na een uur erachter komen dat de auto toch nog steeds in de fabriek staat, met een X terug naar de fabriek (met een kerel die er verstand van had, geen jong broekie van Randstad die er net 1 dag werkt (want dat zijn de meeste), maar een Engelse kerel die al een paar jaar bij Tesla werkt (en de HR regelt, haha)); daar weer horen dat ik hem net gekruist heb en dus weer terug naar het magazijn.

Half 5 was mijn afspraak, half 8 zag ik mijn auto voor het eerst. Na onderzoek kwam ik een steenslagje tegen op de zijspiegel en een paar plekjes. Niemand beschikbaar om de schade op te nemen, uiteindelijk gaf iemand aan dat ik het zelf in de app kon uploaden + serviceafspraak kan maken. Half 9 was ik weg met godzijdank 48% accu afgeleverd zodat ik het naar huis heb gered. Maar ik heb maar constant een glimlach opgezet en kon me er eigenlijk niet druk om maken. Gelukkig dit forum in de gaten gehouden dus was voorbereid ;)

Ok en dan de auto. Halleluja amen, heel blij en rijd als een zonnetje :)

Eerste ervaring laden in de nacht (publieke laadpaal van de gemeente) leek in het begin goed te gaan. 77 km/h kwam erbij dus dat is top. Echter in de ochtend kwam ik erachter dat hij op 70% spontaan gestopt is. Geen oorzaak te achterhalen. In de app kon ik klikken op Laden starten maar gebeurde niks. EV-box gebeld en die vonden ook niks terug. Laadervaringen erna liepen allemaal vlotjes en gisteren voor het eerst tot 85% geladen met een bereik van 342km dus dat lijkt me netjes.

Laden op de zaak met een eenvoudige aansluiting gaat met 17-22km/h dus dat is top voor mij (schakelt soms van 12A naar 16A geen idee waarom).

Opvallende puntjes:
  • DAB+ radio kraakt af en toe, had ik in mijn Toyota Auris hiervoor nooit last van, en als er geen bereik was schakelde hij naadloos naar FM (kwaliteit hoorde je achteruit gaan maar niet storend). Dat is niet zo best geregeld.
  • Ruitenwissers voor het wegrijden (staan op AUTO) gaan als een malle heen en weer met wat spetters, na stukje rijden gaat hij pas normaler bewegen. Gelijk even de test gedaan of de achterbak vol loopt met water: geen last van. Zo te zien gewoon de nieuwe dikkere rubbers.
  • Navigatie: kan je ook uitzetten dat de straatnamen niet uitgesproken worden!?
  • Bestuurdersstoel zit wat "krap" met de omhoog zittende delen, ik las op het forum dat mensen dat ergens hadden laten aanpassen dat ga ik overwegen (normaal postuur hier ;))
  • Iedereen vind het een toffe bak, haha dat is dan wel weer leuk.
Tot dusver mijn ervaring even delen ;)

Laadstroom zakt terug als de spanning teveel inzakt tijdens het laden. Dit is een beveiliging van Tesla en gebeurt automatisch. Uit de handleiding:

F8D25165-1504-49F4-8FB1-878A8DB80242.jpeg
 
Maar dan moet hij wel verkeersborden herkennen of weten dat er een snelheidslimiet geldt. Dat is vaak bij wegwerkzaamheden niet het geval.

Klopt, vaak zie je een andere max snelheid-bordje op je scherm dan wat er langs de weg staat. Slordig, elke degelijke navigatie app weet de maximale snelheid op die plek wel. Zelf blijven opletten dus! Ik draai altijd Flitsmeister op me tel om achteraf vloeken te voorkomen.