Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
En start dan pas 10 minuten na elke (ook korte) rit? En 10 minuten na openen en sluiten auto? En dan gedurende 20 minuten. Heeft iedereen met een M3 dat op dit forum?

Ik moet me dan wel heel erg vergissen, maar voor bezoek aan SeC heb ik dit nooit ervaren,

Alleen een paar keer kort na aflevering (aug19).

Blijf het dus bijzonder vinden.

Ter info, we hebben de airco altijd aan staan. Maar ook als deze uitzet, dan start de ventilator na aankomst.
Komt ook bij mij geregeld voor. Begint pas lang na uitstappen. Ook na korte ritten. Heb alleen in de zomer de airco aan. Nu al paar weken uit.
 
Ik ben benieuwd wat het effect is van de dikkere ruiten bij de nieuwere M3. Zou dit vergelijkbaar zijn met de dikkere zijruiten die je optioneel kunt bestellen als je bijvoorbeeld een BMW 3 serie koopt?

Iemand een idee hoeveel het gaat schelen in dB?

Ik vind de geluidsisolatie van mijn huidige M3 niet geweldig overigens.
 
Hoe kom je er bij dat deze alleen in de LR en P zitten? Ik zie performance er namelijk niet tussen staan :)

De LR en de P gebruik(t)en hetzelfde battery pack. De Model Y's uit Amerika overigens ook.

En in de comments sectie onder het artikel wordt met verwijzing naar de EPA documenten dat ook gestaafd.

Hier een stuk uit een van de comments:

According to EPA report 2020 Model 3 AWD LR + Perf have 72kwh.
https://iaspub.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=48712&flag=1#page=020
and also 2019:
https://iaspub.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=46585&flag=1#page=015

Total Battery Weight, Kg 480
Battery Specific Energy, Wh/Kg 150

2021 Model 3 LR AWD + Perf have 79kwh
https://iaspub.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=51235&flag=1#page=017

Total Battery Weight, Kg 480
Battery Specific Energy, Wh/Kg 165
 
De LR en de P gebruik(t)en hetzelfde battery pack. De Model Y's uit Amerika overigens ook.

En in de comments sectie onder het artikel wordt met verwijzing naar de EPA documenten dat ook gestaafd.

Hier een stuk uit een van de comments:

According to EPA report 2020 Model 3 AWD LR + Perf have 72kwh.
https://iaspub.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=48712&flag=1#page=020
and also 2019:
https://iaspub.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=46585&flag=1#page=015

Total Battery Weight, Kg 480
Battery Specific Energy, Wh/Kg 150

2021 Model 3 LR AWD + Perf have 79kwh
https://iaspub.epa.gov/otaqpub/display_file.jsp?docid=51235&flag=1#page=017

Total Battery Weight, Kg 480
Battery Specific Energy, Wh/Kg 165

In deze documenten staat trouwens ook hoe je hem in Dyno Mode (zonder ABS en ESP) en in Coasting Mode (denk dat dat zonder regen is) zet.

Ik ga het niet proberen. Don't try this at home :).
 
Iemand ervaring met krakende geluiden achterin (LR AWD) bij snelheidswisselingen?
Als ik zoek vind ik wel veel verhalen over kraken van draagarmen vóór, maar dit lijkt echt achter uit de auto te komen, bij beschaafd en harder optrekken maar ook bij regeneratief afremmen. Ik kan het verder niet goed lokaliseren.

Heb het opgenomen maar overzetten van recorder lukt even niet, zal een update schrijven met geluid. Tnx!
 
Ondertussen 200 km gereden met de wagen.
Twee storende dingen :
  • ophanging en dempingscomfort is in vergelijking met de vorige wagen (BMW 4 gran coupé met adaptieve opghanging) heel wat minder. Dit was me tijdens de testrit absoluut niet opgevallen, is vooral een probleem bij 70km/h op betonwegen
  • gisteren begonnen mijn ruitewissers te werken terwijl daar geen reden voor was. Het was me ook onmogelijk om ze af te zetten (ik heb stand I, II, III, IIII en auto voor de ruitewissers, maar geen OFF of 0). Het lukte ook niet via voice control
Iets wat ik al wist van tijdens de testrit : het stuurgedrag is wat minder precies dan in de vorige wagen, en je voelt ook het extra gewicht... Maar daar had ik voor de selectie al bewust geen probleem rond gemaakt. Verder vind ik dat de auto in autosteer wat te veel jojo speelt tussen de lijnen van het rijvak (van links naar rechts naar links naar rechts), maar ik heb al begrepen dat dat van software versie tot software versie verandert. Niet echt storend, maar wel opvallend.

Er zijn ook enkele kleine issues met de wagen (onder ander condens in de achterlichten), maar ik heb daar onmiddellijk reactie van Tesla Hasselt op gekregen (die gewoon super reactief zijn).

Laat me duidelijk zijn dit tekstje lijkt misschien negatief maar ik ben uitermate tevreden. Ik wist op voorhand al dat de wagen snel was (is voor mij eigenlijk niet zo belangrijk) en dat het multimedia systeem veel beter was dan dan bij de concurrentie. En dat hij elektrisch was.

Maar er zijn nog enkele andere positieve dingen die me opvallen
  • er wordt vaak gesproken over slecht gealigneerde panels bij Tesla, maar ik zie dat niet bij mijn wagen. Geen verschil met BMW, ze zijn misschien wat breder, maar dat zal mij gewoon worst wezen.
  • het regelen van de ventilatie via het scherm werkt zeer goed, veel beter dan in eender welke auto die ik tot nu toe had
  • voicecontrol werkt uitstekend en maakt erg weinig fouten (ik had vooruitgang verwacht, maar niet zoveel)
  • verbruik woon/werk is lager dan ik had ingeschat
  • muziekinstallatie vind ik uitstekend (in ieder geval beter dan de optionele upgrade van 600 EUR in de twee vorige wagens)
  • er wordt veel kritiek gegegeven op het interieur, maar eigenlijk is dat gewoon OK. En zoals eerder al aangegeven, de wijzigingen van het modeljaar 2021 zijn een flinke meevaller.
Uitermate tevreden dus.
 
Ondertussen 200 km gereden met de wagen.
Twee storende dingen :
  • ophanging en dempingscomfort is in vergelijking met de vorige wagen (BMW 4 gran coupé met adaptieve opghanging) heel wat minder. Dit was me tijdens de testrit absoluut niet opgevallen, is vooral een probleem bij 70km/h op betonwegen
  • gisteren begonnen mijn ruitewissers te werken terwijl daar geen reden voor was. Het was me ook onmogelijk om ze af te zetten (ik heb stand I, II, III, IIII en auto voor de ruitewissers, maar geen OFF of 0). Het lukte ook niet via voice control
Iets wat ik al wist van tijdens de testrit : het stuurgedrag is wat minder precies dan in de vorige wagen, en je voelt ook het extra gewicht... Maar daar had ik voor de selectie al bewust geen probleem rond gemaakt. Verder vind ik dat de auto in autosteer wat te veel jojo speelt tussen de lijnen van het rijvak (van links naar rechts naar links naar rechts), maar ik heb al begrepen dat dat van software versie tot software versie verandert. Niet echt storend, maar wel opvallend.

Er zijn ook enkele kleine issues met de wagen (onder ander condens in de achterlichten), maar ik heb daar onmiddellijk reactie van Tesla Hasselt op gekregen (die gewoon super reactief zijn).

Laat me duidelijk zijn dit tekstje lijkt misschien negatief maar ik ben uitermate tevreden. Ik wist op voorhand al dat de wagen snel was (is voor mij eigenlijk niet zo belangrijk) en dat het multimedia systeem veel beter was dan dan bij de concurrentie. En dat hij elektrisch was.

Maar er zijn nog enkele andere positieve dingen die me opvallen
  • er wordt vaak gesproken over slecht gealigneerde panels bij Tesla, maar ik zie dat niet bij mijn wagen. Geen verschil met BMW, ze zijn misschien wat breder, maar dat zal mij gewoon worst wezen.
  • het regelen van de ventilatie via het scherm werkt zeer goed, veel beter dan in eender welke auto die ik tot nu toe had
  • voicecontrol werkt uitstekend en maakt erg weinig fouten (ik had vooruitgang verwacht, maar niet zoveel)
  • verbruik woon/werk is lager dan ik had ingeschat
  • muziekinstallatie vind ik uitstekend (in ieder geval beter dan de optionele upgrade van 600 EUR in de twee vorige wagens)
  • er wordt veel kritiek gegegeven op het interieur, maar eigenlijk is dat gewoon OK. En zoals eerder al aangegeven, de wijzigingen van het modeljaar 2021 zijn een flinke meevaller.
Uitermate tevreden dus.

Mooi verhaal. Ruitenwissers kun je gewoon off zetten in vakje boven I II III.
 
Ondertussen 200 km gereden met de wagen.
Twee storende dingen :
  • ophanging en dempingscomfort is in vergelijking met de vorige wagen (BMW 4 gran coupé met adaptieve opghanging) heel wat minder. Dit was me tijdens de testrit absoluut niet opgevallen, is vooral een probleem bij 70km/h op betonwegen
  • gisteren begonnen mijn ruitewissers te werken terwijl daar geen reden voor was. Het was me ook onmogelijk om ze af te zetten (ik heb stand I, II, III, IIII en auto voor de ruitewissers, maar geen OFF of 0). Het lukte ook niet via voice control
Iets wat ik al wist van tijdens de testrit : het stuurgedrag is wat minder precies dan in de vorige wagen, en je voelt ook het extra gewicht... Maar daar had ik voor de selectie al bewust geen probleem rond gemaakt. Verder vind ik dat de auto in autosteer wat te veel jojo speelt tussen de lijnen van het rijvak (van links naar rechts naar links naar rechts), maar ik heb al begrepen dat dat van software versie tot software versie verandert. Niet echt storend, maar wel opvallend.

Er zijn ook enkele kleine issues met de wagen (onder ander condens in de achterlichten), maar ik heb daar onmiddellijk reactie van Tesla Hasselt op gekregen (die gewoon super reactief zijn).

Laat me duidelijk zijn dit tekstje lijkt misschien negatief maar ik ben uitermate tevreden. Ik wist op voorhand al dat de wagen snel was (is voor mij eigenlijk niet zo belangrijk) en dat het multimedia systeem veel beter was dan dan bij de concurrentie. En dat hij elektrisch was.

Maar er zijn nog enkele andere positieve dingen die me opvallen
  • er wordt vaak gesproken over slecht gealigneerde panels bij Tesla, maar ik zie dat niet bij mijn wagen. Geen verschil met BMW, ze zijn misschien wat breder, maar dat zal mij gewoon worst wezen.
  • het regelen van de ventilatie via het scherm werkt zeer goed, veel beter dan in eender welke auto die ik tot nu toe had
  • voicecontrol werkt uitstekend en maakt erg weinig fouten (ik had vooruitgang verwacht, maar niet zoveel)
  • verbruik woon/werk is lager dan ik had ingeschat
  • muziekinstallatie vind ik uitstekend (in ieder geval beter dan de optionele upgrade van 600 EUR in de twee vorige wagens)
  • er wordt veel kritiek gegegeven op het interieur, maar eigenlijk is dat gewoon OK. En zoals eerder al aangegeven, de wijzigingen van het modeljaar 2021 zijn een flinke meevaller.
Uitermate tevreden dus.
405.jpg
 
Heb ik ondertussen al gevonden, die oplossingn, maar alsnog bedankt. Ik heb wel nog last van één vervelende 'spotify' bug
Wanneer ik uit de model 3 stap (ingelogd met mijn spotify account), en ik daarna spotify terug opzet op mijn PC, dan springt die over op het laatst gespeelde nummer in de model 3 (en blijft dus dat ene nummer tot in der einde herhalen). Ik moet dus elke keer de playlist opnieuw heropstarten.
Is nu niet echt een drama. Maaar ik heb hier gisteren wel meer dan 2 uur naar 't zelfde nummer geluisterd:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: SpeedyEddy
Heb ik ondertussen al gevonden, die oplossingn, maar alsnog bedankt. Ik heb wel nog last van één vervelende 'spotify' bug
Wanneer ik uit de model 3 stap (ingelogd met mijn spotify account), en ik daarna spotify terug opzet op mijn PC, dan springt die over op het laatst gespeelde nummer in de model 3 (en blijft dus dat ene nummer tot in der einde herhalen). Ik moet dus elke keer de playlist opnieuw heropstarten.
Is nu niet echt een drama. Maaar ik heb hier gisteren wel meer dan 2 uur naar 't zelfde nummer geluisterd:rolleyes:
Dan is het je ook niet echt opgevallen :p