Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Het kan nog eenvoudiger, als je je arm optilt (met laadstekker gereed in dit geval) en 'activeer zaklamp' of iets van die strekking roept gaat je zaklamp op je Watch ook aan. Vanaf generatie 4 volgens mij wordt Siri dan namelijk automatisch geactiveerd (zonder hé Siri te roepen).
 
Nieuwe WLTP voor de SR+!

LFP batterij net warmtepomp?
 

Attachments

  • 9F0C2FE3-160B-40B5-BA04-F23105F752E5.jpeg
    9F0C2FE3-160B-40B5-BA04-F23105F752E5.jpeg
    494 KB · Views: 58
Gisteren stond ik te laden in Urmond en kwam er een 2021 M3P langs me staan. Maar pfoe wat ben ik blij dat ik het vorige model velgen heb. Een serieuze achteruitgang zijn de nieuwe velgen. De velgen van de 2021 LR vallen nog wel mee maar de M3P velgen zijn in mijn ogen echt heel lelijk en ogen ook nog eens enorm goedkoop.
 
Ik heb een auto-updating Google Sheet gemaakt die de Tesla configurators wereldwijd scraped: Tesla configurator

Het wordt interessant als je de toggle "Orderable" op alles zet: Tesla heeft in NL de "Mid Range Rear-Wheel Drive" ($MT312) / "Standard Range Rear-Wheel Drive" ($MT307) voorbereid maar nooit te koop aangeboden. Prijs is 43,100 euro, range is niet ingevoerd maar als deze ooit te koop komt zal het denk ik dezelfde (software-limited) range hebben als de 150km van de SR in bijvoorbeeld Canada.
 
Met dergelijke prijsverschillen wordt het kopen bij een vestiging in (bijvoorbeeld) Duitsland een reële optie. Voor wat betreft garantie en service mag Tesla geen onderscheid maken tussen in verschillende EU landen aangeschafte auto’s.

Let wel: een gedeelte van het prijsverschil met Duitsland wordt verklaard door een verschillend BTW tarief (19 vs 21%). Ik weet ook niet of de “umweltbonus” al is verrekend in de prijs.
 
Hmm. Fijn voor de verkopen, goed voor de versnelling naar een EV wagenpark. Slecht voor de restwaarde van mijn auto. Denk dat ik m maar gewoon heel lang ga houden..
Net ff gekeken maar de nieuwwaarde (met FSD) is t.o.v. Begin 2019 vrijwel gelijk. (Kreeg toen FSD als gratis upgrade i.p.v. de bestelde EAP, vanwege de last-minute prijsdalingen ) Ik opteer vermoedelijk voor een Berliner model Y over een jaar als alles meezit. De nieuwere m3 ‘s zijn alleen wel wat mooier en met (in ons klimaat niet onbelangrijk) warmtepomp. Ik zie Björn Nyland daarmee in de Noorse winter zelfs nog steeds 170 wH per kilometer verbruiken. Warmte trekt maar de helft van wat we hier zien. (2 ipv 4 kW)
 
Net ff gekeken maar de nieuwwaarde (met FSD) is t.o.v. Begin 2019 vrijwel gelijk. (Kreeg toen FSD als gratis upgrade i.p.v. de bestelde EAP, vanwege de last-minute prijsdalingen ) Ik opteer vermoedelijk voor een Berliner model Y over een jaar als alles meezit. De nieuwere m3 ‘s zijn alleen wel wat mooier en met (in ons klimaat niet onbelangrijk) warmtepomp. Ik zie Björn Nyland daarmee in de Noorse winter zelfs nog steeds 170 wH per kilometer verbruiken. Warmte trekt maar de helft van wat we hier zien. (2 ipv 4 kW)

Ja, die warmtepomp is echt wel een mooie upgrade. De Model 3 houden en over paar jaar naar prive halen, al dan niet als 2e auto lijkt mij nu een goede keuze. Natuurlijk blijven er wel met regelmaat andere leuke modellen aankomen. Wie weet waar we over 3,5 jaar staan ;)