Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom liever een LR RWD?
RWD rijdt gewoon leuker.
En de Model 3 LR RWD had ook een bereik dat nog eens bijna 10% hoger was.
Zie je trouwens ook bij de Taycan terugkomen, dat verschil in range.
Die extra motor zorgt wat mij betreft dus vooral voor een hoger verbruik. Een RWD die 5-6 sec nodig heeft om de 100km/h te halen zou wat mij betreft meer dan voldoende zijn
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Gumball and Klaas
RWD rijdt gewoon leuker.
En de Model 3 LR RWD had ook een bereik dat nog eens bijna 10% hoger was.
Zie je trouwens ook bij de Taycan terugkomen, dat verschil in range.
Die extra motor zorgt wat mij betreft dus vooral voor een hoger verbruik. Een RWD die 5-6 sec nodig heeft om de 100km/h te halen zou wat mij betreft meer dan voldoende zijn
Zou een mooie feature zijn om in het menu van de lr awd een feature te hebben om enkel de rwd te gebruiken. Die extra range is op sommige momenten wel een uitkomst
 
Ben er bijna zeker van. Heb al enkele sprintjes gedaan tegen de LR van een patiënte van mijn vrouw en het verschil was duidelijk veel groter. Wat niet wegneemt dat een LR ook wel zeer snel is. En vooral veel comfortabeler.... .

Met het boost package zit je ongeveer op 3,9/4,0 seconden maar hij is gewoon bij de start merkbaar sneller dan de gewone LR.
De performance zal nog wel een tikkeltje agressiever zijn. Er zijn een paar interessante filmpje:

 
Je kunt al het vermogen op de achterassen instellen dus in dat opzicht is het hetzelfde, afgezien van dat die tweede motor in de P er nog steeds zit natuurlijk.
In trackmode is de bepaling van verdeling afhankelijk van de stuurstand. In rechtruit stand is de verdeling altijd 50/50. Pas indien er gestuurd word verschuift de verdeling naar de waardes ingegeven op het trackmodus scherm. Kwam hier in de sneeuw achter.
 
Via een nieuwsbericht ben ik effe curieus geworden betreft de Range van de Model 3 LR.
Als ik mij goed herinner is die verleden jaar gestegen van 560 naar 580 km WLTP. Ik vermoed voor het 2021 Model.
Nu (vandaag) ziet men op de officiële Tesla pagina weer een stijging naar 614 km.
Ik kan mij niet herinneren dat dit onlangs aangekondigd werd. Of heb ik iets gemist ?
En ik vermoed dat ook deze verbetering alleen voor de 2021 modellen is ?
 
  • Like
Reactions: Leon 2.0
Via een nieuwsbericht ben ik effe curieus geworden betreft de Range van de Model 3 LR.
Als ik mij goed herinner is die verleden jaar gestegen van 560 naar 580 km WLTP. Ik vermoed voor het 2021 Model.
Nu (vandaag) ziet men op de officiële Tesla pagina weer een stijging naar 614 km.
Ik kan mij niet herinneren dat dit onlangs aangekondigd werd. Of heb ik iets gemist ?
En ik vermoed dat ook deze verbetering alleen voor de 2021 modellen is ?
Ja, was verleden week in het nieuws. In reactie op de 610 wltp van de Mustang:


Ps ik ben nieuw hier, krijg over paar weken een LR en ja, elke kilometer extra is meegenomen.
 
Via een nieuwsbericht ben ik effe curieus geworden betreft de Range van de Model 3 LR.
Als ik mij goed herinner is die verleden jaar gestegen van 560 naar 580 km WLTP. Ik vermoed voor het 2021 Model.
Nu (vandaag) ziet men op de officiële Tesla pagina weer een stijging naar 614 km.
Ik kan mij niet herinneren dat dit onlangs aangekondigd werd. Of heb ik iets gemist ?
En ik vermoed dat ook deze verbetering alleen voor de 2021 modellen is ?
Ja die nieuwe 82 kWh battery packs (en firmware) hebben Europa nu wel bereikt.

 
Via een nieuwsbericht ben ik effe curieus geworden betreft de Range van de Model 3 LR.
Als ik mij goed herinner is die verleden jaar gestegen van 560 naar 580 km WLTP. Ik vermoed voor het 2021 Model.
Nu (vandaag) ziet men op de officiële Tesla pagina weer een stijging naar 614 km.
Ik kan mij niet herinneren dat dit onlangs aangekondigd werd. Of heb ik iets gemist ?
En ik vermoed dat ook deze verbetering alleen voor de 2021 modellen is ?

Ik kreeg via de mail een kort Tesla-bericht met daarin de volgende (letterlijk overgenomen) tekst mbt M3: "Rijdt tot wel 614 km (WLTP) op een enkele lading of geniet van entertainment in de auto vanaf uw bestuurdersstoel."

Er staan geen onwaarheden maar op deze manier gaat het daadwerkelijke praktijkverbruik op voorhand erg tegenvallen. :confused:
Je kunt een sellingpoint toch ook op en andere manier aanprijzen? (dankzij xx% extra range het grootste bereik bla,bla,bla...)
 
Vanmorgen aan de voorzijde nieuwe draagarmen (L&R) laten monteren bij Tesla-Moordrecht.
Het bekende "krakende geluid" komt vaker voor bij de 1e serie M3 in NL (2019).
De auto viel al buiten de garantie maar Tesla heeft na wat aandringen wel wat coulance toegepast. (argument -> "de eerste serie banden gingen bij mij langer meer dan een draagarm"........)

Voor het eerst van m'n leven een draagarm moeten laten vervangen (terwijl ik al heel wat auto's richting de 200.000-300.000 km heb gereden)
Verder nog geen gekke dingen gehad dus als dat zo blijft hoor je mij niet klagen.

Verder erg tevreden over communicatie in voortraject en tijdens/na reparatie.