Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zal eens Google op een Belgische variant. Wennen klopt maar vond de Ev6 aangenamer en instelbaar.
Al die power was/is voor mij ook niet nodig. Ook al reed ik al met zeer snelle motorfietsen. Het is het directe waarop de meer dan 350pk op komt dat heel brut is. Kwestie van doseren natuurlijk en "alles" went.
Op Chill is de auto nog steeds lekker vlot, maar wat minder brut.
Met minder regeneratie, zal er ook minder ”bijgeladen” worden tijdens het remmen omdat je welicht vaker de “echte” rem gebruikt. Bij minder regeneratie zal het gemiddelde verbruik dus iets hoger worden.
 
  • Like
Reactions: Robina
Wennen klopt maar vond de Ev6 aangenamer en instelbaar.
Je wil nooit meer terug. Als je het na een uurtje goed beet hebt, ga je zien dat je perfect, automatisch, gaat doseren.
Dat je het bij de Ev6 aangenamer vond, is waarschijnlijk omdat het dichter aanleunt bij het ICE gevoel.

Instellen doe je met je voet. (Te sterk=te snel van het gas)

Bekijk het zoals sturen, doe je ook niet binaire/alles of niks en je weet perfect na een tijd hoe je aangenaam je bochten neemt.
 
  • Like
Reactions: Robina and job-lek
De EV6 sloot wat meer aan bij ICE en was gemakkelijker te wennen omdat je 3 of 4 instel niveaus hebt.
Komende maandag haal ik een Model 3 op in Zaventem en breng hem dinsdag vm terug. ze gaan mij nog wat extra uitleg geven.
Daarna hakken we de knoop.
Model 2022 RWD in Frankrijk bestellen lijkt een zeer fijne optie. Zelfs zonder de ecobonus is die daar onder de 45K te krijgen.

Weet iemand of je die laatste al kan selecteren in ABRP ?
Ik klik daar nu de standard range plus LFP aan. Voor de LR kies ik LR Beta.
Klopt dit ?
Ik vergelijk met een reis uit Mechelen België tot in legoland Billund. Staat volgend jaar op programma.

De LR is het snelste ev6 valt er tussen en Standard range is een 30 min trager als de EV6. Ik vermoed dat dit nog niet de versie is met 60kwh accu.
 
Klopt Mars2020.
Ik zie eerder naar een SR RWD met trekhaak. Met de LR op 3 stops 800-1000km afleggen is iets wat ik niet meer ambieer.
We zijn bij wijze van voorbereiding vorig jaar met onze ICE naar het zuiden van Frankrijk op een rustig tempo gerede. Elke stop getimed en gekeken of er een laadpaal vrij was. Dit was telkens het geval en we zouden er zonder problemen of extra stops geraakt zijn.
 
Klopt Mars2020.
Ik zie eerder naar een SR RWD met trekhaak. Met de LR op 3 stops 800-1000km afleggen is iets wat ik niet meer ambieer.
We zijn bij wijze van voorbereiding vorig jaar met onze ICE naar het zuiden van Frankrijk op een rustig tempo gerede. Elke stop getimed en gekeken of er een laadpaal vrij was. Dit was telkens het geval en we zouden er zonder problemen of extra stops geraakt zijn.
Soheee!
strakke voorbereidinog!
ik kocht mijn eerste zonder testrit met wat informatie vanuit dit forum bij tesla Rotterdam. En daarna aan het testen geslagen😀
 
Wel ik begon X-jaar geleden met een gans weekend Leaf te rijden. De 1ste generatie. We vond EV rijden direct super.
Alleen was de range veel te weinig en de prijs te hoog. Dit was nog met Accu huren geloof ik.
Daarna verschillende keren telkens met een nieuw model test gereden.
Toch maar een CX5 gekocht in 2017 omdat we juist een nieuwbouw hadden gezet. Was not part of the plan dat onze Volvo V50 het zou opgeven. Tja.
Nu na 4.5J zeer graag met de Mazda te hebben gereden heeft deze nog een mooie restwaarde. Dit in combi met de , voor ons, haalbare prijzen zetten we de stap. Het is nog steeds 50K vandaar toch wel even bekijken of het allemaal goed mogelijk is.

Het klopt wel dat voor 80% van onze verplaatsingen met de wagen een renault Zoe ook zou voldoen. We rijden maar 15K/jaar met de wagen. We rijden bijna evenveel met de fiets. Maar om dan onze vakanties een wagen te gaan huren of als we de aanhanger nodig hebben. Dat vind ik geen optie.

Al zou ik precies beter wel een Zoe kopen en de overgebleven centen in Tesla aandelen steken ;-) En wie weet wat er dan mogelijk is binnen X tijd. ;-)
 
  • Like
Reactions: job-lek and JanG007
De EV6 sloot wat meer aan bij ICE en was gemakkelijker te wennen omdat je 3 of 4 instel niveaus hebt.
Komende maandag haal ik een Model 3 op in Zaventem en breng hem dinsdag vm terug. ze gaan mij nog wat extra uitleg geven.
Daarna hakken we de knoop.
Model 2022 RWD in Frankrijk bestellen lijkt een zeer fijne optie. Zelfs zonder de ecobonus is die daar onder de 45K te krijgen.

Weet iemand of je die laatste al kan selecteren in ABRP ?
Ik klik daar nu de standard range plus LFP aan. Voor de LR kies ik LR Beta.
Klopt dit ?
Ik vergelijk met een reis uit Mechelen België tot in legoland Billund. Staat volgend jaar op programma.

De LR is het snelste ev6 valt er tussen en Standard range is een 30 min trager als de EV6. Ik vermoed dat dit nog niet de versie is met 60kwh accu.
Tja, Legoland in Billund…… Voor Corona ook gedaan in de herfst (weinig spannend ritje met alle SUC’s). Alleen was er ter plekke geen plekje aan 1 van de vele laders te vinden door alle Tesla’s uit NL 😅. Wij vonden Legoland tegenvallen, maar Lego House in Billund juist erg leuk (moderner en interactiever).

Overigens heb ik tijdens die rit voor het eerst en laatst ook geprobeerd (en daar is het bij gebleven) te laden bij IONITY. Na 10 min geklooi met pas en kabel, heb ik de SUC aan de andere kant van de weg gepakt.
 
M3LR 82 KW pack. Danzij de app kwam ik er al achter dat de achterbank verwarmbaar is. Heb ik dan ook een verwarmbaar stuur? Kan het nergens terugvinden en zou ook niet weten hoe aan of uit te zetten, wellicht combi met stoelverwarming?
 
Vraagje.
Ik zag bij de testrit niet direct een 12V of dergelijke in de koffer.
Klopt dit ?
Hoe sluiten jullie een frigobox aan op reis?
Ombouw naar usb en "verlengen" naar achter zetels ?
Tesla Model 3 Manual, pagina 20.
Er is een 12V aansluiting onder de armleuning/ middenconsole. Kabel frigobox zal wellicht lang genoeg zijn.
 
  • Like
Reactions: Robina
Die Kia EV6 ziet er op papier toch een zeer goede wagen uit. Mocht ik privé een nieuwe kopen, zou de heel wat betere prijs en de 7 jaar garantie misschien wel de balans naar de Kia doen overslaan. Als ik de berichten over de behandeling van Tesla over dagrijlichten en draagarmen bij de Model S, batterij bij S85 en eigen ervaring over kleine prulletjes zie, wordt ik toch wel wat zenuwachtig. Allemaal ok als die auto op de zaak staat en na een paar jaar verkocht wordt, maar een auto die privé langer moet dienen...
 
Die Kia EV6 ziet er op papier toch een zeer goede wagen uit. Mocht ik privé een nieuwe kopen, zou de heel wat betere prijs en de 7 jaar garantie misschien wel de balans naar de Kia doen overslaan. Als ik de berichten over de behandeling van Tesla over dagrijlichten en draagarmen bij de Model S, batterij bij S85 en eigen ervaring over kleine prulletjes zie, wordt ik toch wel wat zenuwachtig. Allemaal ok als die auto op de zaak staat en na een paar jaar verkocht wordt, maar een auto die privé langer moet dienen...
Bij ons wordt de tweede toch echt weer een Tesla. waardevastheid is indrukwekkend en wanneer je veel lange afstanden rijdt is de infrastructuur een super feature.
 
  • Like
Reactions: Maarten
M3LR 82 KW pack. Danzij de app kwam ik er al achter dat de achterbank verwarmbaar is. Heb ik dan ook een verwarmbaar stuur? Kan het nergens terugvinden en zou ook niet weten hoe aan of uit te zetten, wellicht combi met stoelverwarming?
De stuurverwarming kun je los in- of uitschakelen. Zit in het climate control menu: tik op het ventilator icoon en tik dan links onder op icoon met de verticale golfjes. Of gebruik het spraakcommando ;)

In de app kun je de stuurverwarming overigens ook aanzetten (climate control en dan op het stuurtje tikken).
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
De stuurverwarming kun je los in- of uitschakelen. Zit in het climate control menu: tik op het ventilator icoon en tik dan links onder op icoon met de verticale golfjes. Of gebruik het spraakcommando ;)

In de app kun je de stuurverwarming overigens ook aanzetten (climate control en dan op het stuurtje tikken).
Danl je. Dan zit dit er klaarblijkelijk toch niet standaard op!!
 
Je kunt de optie voor de stuurverwarming dus toch niet vinden? Jammer en ook wel vreemd. Ik heb namelijk ook de 82kW pack (van Panasonic) en die optie wel.

Aanvulling: onderstaand foto van mijn Model 3

Stuurverwarming.png
 
Last edited:
Ik kan mijn Iphone 12 Pro Max niet opladen in de model 3 op het wireless- charging pad
Zonder de Mouse-case lukt dat dus wel
Ondertussen een andere case gekocht, maar ook met deze geen succes.

Zijn er mensen die hier een oplossing voor gevonden hebben? Het betreft een model 3 van eind 2020, de eerste serie met het nieuwe interieur. De standaard case van apple is geen optie, ik wil mijn telefoon deftig beschermen (ik laat die nog wel eens vallen:rolleyes:)