Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Recall ivm mogelijke rearview camera issues op model 3 productie datum tot 1 oktober 2020

 
  • Informative
Reactions: LaurensH
Recall ivm mogelijke rearview camera issues op model 3 productie datum tot 1 oktober 2020

Wereldwijd of US only ?
 
Recall ivm mogelijke rearview camera issues op model 3 productie datum tot 1 oktober 2020

Ik heb toevallig al een service staan aangezien mijn knop voor de achterklep niet meer werkt. Hiervoor is een nieuwe kabelboom besteld, nog even wachten voordat deze binnen is.
 
Mijn achteruitrij camera was binnen 1 maand na aanschaf al kaduuk, destijds vervangen en neem dus aan dat dit probleem bij mij destijds al aan de hand was. Mijn vin nr staat er echter wel tussen.....
Waarschijnlijk een andere oorzaak voor defecte camera?
(ik las dat de terugroepactie betrekking had op kabeldoorvoer welke na veelvuldig gebruik van Trunk uiteindelijk kan beschadigen bij een klein percentage van de betreffende auto's -> binnen 1 maand lijkt me dan wel erg snel)
 
  • Like
Reactions: PatjeHoff
En dit is de tekst die je krijgt als je in aanmerking komt. TL;DR: er wordt een beschermstukje geplaatst, al dan niet met vervanging kabel.

Description:
The Model 3 trunk harness is equipped with a solid core coaxial cable that provides the rearview camera feed for visibility on the center display. Over time, repeated opening and closing of the trunk lid may cause excessive wear to the coaxial cable. If the wear causes the core of the coaxial cable to separate, the rearview camera feed is not visible on the center display.
Safety Risk:
Unavailability of the rearview camera display may affect the driver’s rear view and increase the risk of a collision. If there is a loss of rearview camera display, the driver can continue to operate the vehicle by performing a shoulder check and using their mirrors when backing.
Remedy:
Tesla Service will inspect the trunk harness on affected vehicles for wear. If wear is determined to be within specifications for the coaxial cable, Tesla Service will equip the harness with a guide protector to ensure a sufficient radius when the harness holds in a closed trunk state and prevent further wear. If wear is determined to be beyond the specifications for the coaxial cable, Tesla Service will install a new harness and guide protector.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Mijn stoelverwarming bestuurder werkt nog maar voor de helft. De rugleuning veel te warm (ook bij stand 1/3), onder mijn kont helemaal niet meer. Zal alweer een SC afspraak worden vrees ik. Heeft iemand dit al voor gehad? Indien ja, hoe lang duurde de SC interventie hiervoor ? Thx.
 
Vandaag een M3P besteld en bij bevestigingsmail toch wat verrast door volgende:

- Homelink garagedeuropener is een aparte accessoire, die naar je huis wordt opgestuurd en je nadien toch in SC moet laten monteren? Ik ging er eigenlijk van uit dat dit onderdeel zou zijn van Summon.
- Vloermatten ook apart te bestellen? Dat op een auto van 70k+ :D

De bestelling had ik initieel wat uitgesteld, om zeker te zijn dat ik een modeljaar 2022 zou krijgen. In het SC konden ze dat niet bevestigen maar gaven wel aan dat ik de toegewezen auto kan weigeren na ontvangst van VIN nummer - om zo te wachten op de volgende lading in mei.
 
Vandaag een M3P besteld en bij bevestigingsmail toch wat verrast door volgende:

- Homelink garagedeuropener is een aparte accessoire, die naar je huis wordt opgestuurd en je nadien toch in SC moet laten monteren? Ik ging er eigenlijk van uit dat dit onderdeel zou zijn van Summon.
- Vloermatten ook apart te bestellen? Dat op een auto van 70k+ :D

De bestelling had ik initieel wat uitgesteld, om zeker te zijn dat ik een modeljaar 2022 zou krijgen. In het SC konden ze dat niet bevestigen maar gaven wel aan dat ik de toegewezen auto kan weigeren na ontvangst van VIN nummer - om zo te wachten op de volgende lading in mei.
Summon en Homelink weet ik niet. Maar, vloermatten zitten er gewoon bij hoor!
 
  • Like
Reactions: m0rph
1641495344048.png


Volgens mij zit het toch in Summon. Toch volgens de animatie op de website... Misschien een aparte accessoire voor een auto besteld zonder EAP/FSD? Ik had altijd begrepen dat alle hardware in de auto aanwezig was...

1641495491547.png