Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb ook al ecen lopen zoeken naar een degelijke thread rond model 3 leveringen in België of Nederland, niks van info en niemand die erop reageert.

Ik heb een M3LR besteld op 29 december, en ik zie op heel wat fora dat mensen die 2 weken later besteld hebben ondertussen een VIN hebben. De eerste week kwam er op mijn app EDD: May, dan verdween de EDD voor 2 weken en sinds vandaag komt er opnieuw EDD: May op… geen flauw idee of dit accuraat is en nog kan wijzigen, of dat ik de wagen effectief pas in Mei zal zien.
Ik weet niet of het een troost gaat zijn maar ik heb op de model 3, 1112 dagen gewacht (dat is 3 jaar en 2 weken)
De kans is groot dat jij het beter gaat doen. ;)
Momenteel gaat de wachttijd voor mijn model S het tweede jaar in.
Wachten is de enige optie. niemand kan er iets aan veranderen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik weet niet of het een troost gaat zijn maar ik heb op de model 3, 1112 dagen gewacht (dat is 3 jaar en 2 weken)
De kans is groot dat jij het beter gaat doen. ;)
Momenteel gaat de wachttijd voor mijn model S het tweede jaar in.
Wachten is de enige optie. niemand kan er iets aan veranderen.
Hoe kan dat, zolang moeten wachten? Dat kan toch niet?
Of bedoel je dat het zolang heeft geduurd alvorens je de model 3 kan aanschaffen? Want in dat geval wacht ik al 4 jaar ;) (not that it's a contest ofcourse).

Ik begin inderdaad te begrijpen dat afwachten de enige mogelijke optie is, bedankt voor de info!
 
Hoe kan dat, zolang moeten wachten? Dat kan toch niet?
Of bedoel je dat het zolang heeft geduurd alvorens je de model 3 kan aanschaffen? Want in dat geval wacht ik al 4 jaar ;) (not that it's a contest ofcourse).

Ik begin inderdaad te begrijpen dat afwachten de enige mogelijke optie is, bedankt voor de info!
Sommigen onder ons hebben de Model 3 al in 2016 gereserveerd, en geleverd gekregen in 2019 :)
 
  • Like
Reactions: job-lek
Sommigen onder ons hebben de Model 3 al in 2016 gereserveerd, en geleverd gekregen in 2019 :)
Inderdaad, zelfs 2 weken voor de introductie in 2016 had ik eentje gereserveerd zonder iets te zien. (1000€) Deze vervroegde reservatie was voor Tesla personeel. Mijn dochter werkte toen bij Tesla. Bij de officiële presentatie nog een tweede gereserveerd. De levering van de eerste was 3 april 2019 de tweede hebben we geannuleerd.
Waar is de tijd dat ze wereldwijd met honderden in de rij stonden aan de SeCs om er eentje te mogen reserveren (max 1 per creditcard)
 
Dankzij Covid heb ik er na een dikke maand 1000km opzitten waarvan de meeste kilometers dan nog prive gemaakt zijn.

Wat mij wel opviel is de Guess-o-Meter (GOM) ... in het begin gaf die 501km aan bij 100% en nu ongeveer 475km.

Dat gedrag zag ik bij mijn vorige M3 pas na +/- 2 jaar en 40K kilometer. Gezien ik er vrij zeker van ben dat er nog geen sprake van degradatie kan zijn, toont het enkel maar aan dat de GOM ook maar wat gokt hence the name.

Ik vermoed dat het koudere weer en de weinige kilometers er zeker voor iets tussenzitten.

Wat me ook opvalt, is dat de P erg zuinig is rond de 90 & 100km/u (155/165Wh/km) ...
Op de autostrade krijg ik hem momenteel niet/zeer moeilijk onder de 215Wh/km

Ook korte ritjes "hakken" erin maar de warmtepompt alsook het "dubbele" glas doen zeker hun werk.
 
B
Ik heb nu zelf gekozen voor een "snel leverbare" Model 3, ipv 12-15 maanden te moeten wachten op een BMW i4 M50. Nochtans ging mijn voorkeur absoluut uit naar de BMW (die ik miscchien toch nog zal bestellen :) )...
Benieuwd hoe hij je gaat bevallen, zeker als je al bwm rijder bent. Ik heb nu in paar full electrics gereden en voor mij is de verbrandingsmotor verleden tijd. Ik ben er zeker van. Vandaag nog van de mini Electric (leuk ding wel duur) overgestapt in de mini Countryman Hybrid. Gewoon al bij het horen van de motor en de eerste meters denk je.. 'Nee, dit is niet meer van deze tijd!' Aansluitend vandaag ook de XC40 P8 twinmotor getest! Wow. Mooi en top ding! Ik wou dat tesla deze afwerkingsgraad had. Maar ook niet de meestgoedkope auto. Al is de prijs verglijkbaar met een model Y. Misschien net iets minder ruim maar veel zal het niet schelen.
 
Kan iemand mij die Premium connectivity eens uitleggen?
Je betaalt 10euro/maand maar wat houdt dat in? Is dat eigenlijk een soort mobiel abonnement waar data in zit?
Zit daar een limiet op?

En als je het niet neemt, hoe download de gps standaard zijn data dan? Zit er standaard een sim connectie in de Tesla?

Blijkbaar kan je je iphone toch data laten sharen met de Tesla, als dat lukt, heb je dan alle premium connectivity functionaliteiten of nog niet?
Ik vind de info op de site redelijk vaag :)
 
Kan iemand mij die Premium connectivity eens uitleggen?
Je betaalt 10euro/maand maar wat houdt dat in? Is dat eigenlijk een soort mobiel abonnement waar data in zit?
Zit daar een limiet op?

En als je het niet neemt, hoe download de gps standaard zijn data dan? Zit er standaard een sim connectie in de Tesla?

Blijkbaar kan je je iphone toch data laten sharen met de Tesla, als dat lukt, heb je dan alle premium connectivity functionaliteiten of nog niet?
Ik vind de info op de site redelijk vaag :)
 
Kan iemand mij die Premium connectivity eens uitleggen?
Je betaalt 10euro/maand maar wat houdt dat in? Is dat eigenlijk een soort mobiel abonnement waar data in zit?
Zit daar een limiet op?

En als je het niet neemt, hoe download de gps standaard zijn data dan? Zit er standaard een sim connectie in de Tesla?

Blijkbaar kan je je iphone toch data laten sharen met de Tesla, als dat lukt, heb je dan alle premium connectivity functionaliteiten of nog niet?
Ik vind de info op de site redelijk vaag :)
Op de link die Epyx geeft zie je een handige tabel die aangeeft welke functies je met Premium Connectivity krijgt, en welke functies je zelf kan gebruiken als je zelf je telefoon als wifi hotspot opzet.

C6CC555B-A40A-4C5A-A511-32C67CCE7D94.jpeg


Zoals je kan zien zal live verkeersweergave en sattelietkaarten niet werken zonder Premium Connectivity. Ook zal je geen toegang hebben tot Spotify zonder een eigen abonnement.
 
B

Benieuwd hoe hij je gaat bevallen, zeker als je al bwm rijder bent. Ik heb nu in paar full electrics gereden en voor mij is de verbrandingsmotor verleden tijd. Ik ben er zeker van. Vandaag nog van de mini Electric (leuk ding wel duur) overgestapt in de mini Countryman Hybrid. Gewoon al bij het horen van de motor en de eerste meters denk je.. 'Nee, dit is niet meer van deze tijd!' Aansluitend vandaag ook de XC40 P8 twinmotor getest! Wow. Mooi en top ding! Ik wou dat tesla deze afwerkingsgraad had. Maar ook niet de meestgoedkope auto. Al is de prijs verglijkbaar met een model Y. Misschien net iets minder ruim maar veel zal het niet schelen.
Dus je vind een Audi E-tron 55 ook vergelijkbaar met een XC40?
Die is namelijk wel vergelijkbaar met een Model Y ;)
 
Dus je vind een Audi E-tron 55 ook vergelijkbaar met een XC40?
Die is namelijk wel vergelijkbaar met een Model Y ;)
Xc40 is natuur iets kleiner. En je kan een model Y misschien in ruimte vergelijken maar niet in afwerking :) Mijn 5 reeks is ook een grote wagen en toch is de beenruimte achter slecht omdat die comfortzetels van bmw immens dik zijn! Moeilijk om wagens op papier te vergelijken. Model Y is wel ruimer dan hij lijkt.
 
Ik had laatst een XC40 als leenauto. Had nog nooit in een Volvo gezeten.... dat hoeft van mij ook niet meer. Vast een prima auto qua afwerking, maar de rijbeleving verpestte dat direct. De remmen reageerde bizar, optrekken ging vooral gepaard met een gigantisch kabaal en 0 snelheid. Het infotainment was echt om te janken. Gelukkig was het maar voor 1 dag en beperkte het zich tot 30 minuten rijden.

Hierbij moet ik wel toevoegen dat het de PHEV variant was. Wellicht is de BEV beter.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik had laatst een XC40 als leenauto. Had nog nooit in een Volvo gezeten.... dat hoeft van mij ook niet meer. Vast een prima auto qua afwerking, maar de rijbeleving verpestte dat direct. De remmen reageerde bizar, optrekken ging vooral gepaard met een gigantisch kabaal en 0 snelheid. Het infotainment was echt om te janken. Gelukkig was het maar voor 1 dag en beperkte het zich tot 30 minuten rijden.

Hierbij moet ik wel toevoegen dat het de PHEV variant was. Wellicht is de BEV beter.
Ja, zelf ook met de T2 gereden. Om te huilen. De P8 XC40 is echt top! Maar back to tesla.

Goh ik sta op het punt om een Model Y te kopen (waarschijnlijk wachten op de performance voor een testrit, om te kijken of hij niet te hard is). Maar eenmaal youtube je in de 'dont buy tesla' algoritmes gooit begint een mens soms te twijfelen. Het zal stoer zijn om tesla af te zeiken maar er zitten waarschijnlijk ook heel veel waarheden in. Mensen die effectief grote problemen hebben en vooral met het gebrek aan service nadien?
 
  • Like
Reactions: Nielsjah95
Ja, zelf ook met de T2 gereden. Om te huilen. De P8 XC40 is echt top! Maar back to tesla.

Goh ik sta op het punt om een Model Y te kopen (waarschijnlijk wachten op de performance voor een testrit, om te kijken of hij niet te hard is). Maar eenmaal youtube je in de 'dont buy tesla' algoritmes gooit begint een mens soms te twijfelen. Het zal stoer zijn om tesla af te zeiken maar er zitten waarschijnlijk ook heel veel waarheden in. Mensen die effectief grote problemen hebben en vooral met het gebrek aan service nadien?
Interesse in de Model Y, misschien beter bespreken in het betreffende draadje? Deze is voor de Model 3.
Elk product heeft zijn voor- en nadelen, zo ook Tesla. Ik weet niet om welke redenen jij twijfelt. Voor mij is het duidelijk: Ik blijf Tesla rijden. Heb intussen veel km op de teller staan en de auto is gewoon betrouwbaar en goed. Afwerking kan wat beter (eentje uit 2015 ;) ) . De service vind ik ook goed. Beter dan ik gewend ben bij de dealers. De onderhoudskosten zijn de afgelopen 2 jaar wel stevig geweest, maar met 2 ton op de teller kan je dat een keer verwachten.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ja, zelf ook met de T2 gereden. Om te huilen. De P8 XC40 is echt top! Maar back to tesla.

Goh ik sta op het punt om een Model Y te kopen (waarschijnlijk wachten op de performance voor een testrit, om te kijken of hij niet te hard is). Maar eenmaal youtube je in de 'dont buy tesla' algoritmes gooit begint een mens soms te twijfelen. Het zal stoer zijn om tesla af te zeiken maar er zitten waarschijnlijk ook heel veel waarheden in. Mensen die effectief grote problemen hebben en vooral met het gebrek aan service nadien?
Als je bij de Model 3 en Model Y kijkt zal je vrij weinig problemen hebben. Ik heb gehoord dat oudere Model S en X modellen wat serieuze service nodig kunnen hebben, maar dat gaat vaak ook gepaard met hoge KM standen (200k+). En in dat beeld valt het dus wel mee, dan heeft bijna iedere auto vaker onderhoud nodig.

Met een nieuwe 3 of Y heb je het geluk dat de kinderziektes er al uit zijn. Daarnaast ga je geloof ik voor een nieuwe, dus heb je alle garanties er sowieso nog op zitten voor je gemoedsrust. Bovendien vind ik het Tesla service team professioneel en goed op locatie (Tilburg in mijn geval, alleen een keer gebeld omdat ik mijn laadpoort gesloopt heb) maar de allergrootste bonus zijn de Tesla Rangers die bij je langs kunnen komen als je een melding maakt in de app.

Ik zou me bij de Tesla geen zorgen maken om services als je voor een nieuwe gaat. Voor mij komt er in ieder geval altijd een Tesla bovenaan de shortlist te staan vanaf nu!
 
  • Like
Reactions: job-lek
Xc40 is natuur iets kleiner. En je kan een model Y misschien in ruimte vergelijken maar niet in afwerking :) Mijn 5 reeks is ook een grote wagen en toch is de beenruimte achter slecht omdat die comfortzetels van bmw immens dik zijn! Moeilijk om wagens op papier te vergelijken. Model Y is wel ruimer dan hij lijkt.
Idd de Audi en de Volvo zien eruit als iets van het vorige millennium.;)
Je hebt mensen die houden antiek en kitsch.