Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt gelijk, verkeerd geïnterpreteerd. Had dit gelezen op Canadees forum: "Adding a vision / camera system for M3 AutoPark function".
Even bijgelezen op Elektrec en blijkbaar gebruikt het nieuwe systeem enkel nog de camera's, en niet langer de ultrasone sensoren. Hierdoor is het mogelijk om te parkeren op plaatsen waar geen andere auto's naast staan, zou die beter midden het vak kunnen parkeren, dichter bij stoeprand...
 
Gisteren afgehaald, en voorlopig geen enkele opmerking op de bouwkwaliteit, dat begint dus goed. Enige probleem is de smartphone. Ik heb een Samsung Z Flip 3 en deze wil de auto niet ontgrendelen/vergrendelen en wil ook niet draadloos laden.. Ondanks meerdere pogingen tijdens aflevering. Nog iemand met dergelijke ervaring?
 
1. Voor ontgrendelen/vergrendelen moet er een bluetooth verbinding zijn tussen auto en telefoon én moet je de telefoon als sleutel hebben toegevoegd (dus niet alleen bluetooth pairing via de bluetoothinstellingen). Heb je dat gedaan?
2. Draadloos laden. Wellicht dat de spoel van de draadloze lader niet goed oplijnt met de spoel in de flip 3. Probeer deze eens wat hoger op de lader te leggen. Werkt het dan wel? Daarnaast heeft de Flip 3 kennelijk een mogelijkheid om fast wireless charging aan/uit te zetten. Zie dit filmpje.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
@peter85 Bedankt voor het antwoord. Draadloos laden is ingeschakeld op de smartphone. Veranderen van positie ook al geprobeerd (wel enkel in opengeklapte toestand). Verder is de smartphone toegevoegd als sleutel. De "verkoper" vond het wel vreemd dat de sleutel niet automatisch de naam van de smartphone overnam... Ik probeer later vandaag nog even om alles te verwijderen en terug toe te voegen.
 
  • Like
Reactions: job-lek and peter85
Na 2 jaar rondrijden met een 2020 M3P, heb ik nu een week met een 2021 M3LR gereden als vervangwagen. Ik ben eigenlijk geschrokken van het extra comfort. Ik wist dat 20" harder rijdt dan 18", maar had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Bovendien heel wat minder schrik voor stoeprandschade met die 18", want de 20" is een echte stoeprandmagneet. Mijn vrouw heeft ook al een 20" stukgereden door te moeten uitwijken op een harde rand.

De 2021 LR is ook merkbaar stiller, geen idee of dat ook door de wielen is of door iets anders. Daar tegenover is de P merkbaar sneller weg bij stoplicht, maar ook dat verschil is wat minder groot dan ik dacht. Bovendien is er geen merkbaar verschil tijdens het rijden zelf.

Mocht ik vandaag opnieuw moeten kiezen, zou ik het niet zo goed meer weten 🤔
 
  • Like
Reactions: job-lek
Na 2 jaar rondrijden met een 2020 M3P, heb ik nu een week met een 2021 M3LR gereden als vervangwagen. Ik ben eigenlijk geschrokken van het extra comfort. Ik wist dat 20" harder rijdt dan 18", maar had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Bovendien heel wat minder schrik voor stoeprandschade met die 18", want de 20" is een echte stoeprandmagneet. Mijn vrouw heeft ook al een 20" stukgereden door te moeten uitwijken op een harde rand.

De 2021 LR is ook merkbaar stiller, geen idee of dat ook door de wielen is of door iets anders. Daar tegenover is de P merkbaar sneller weg bij stoplicht, maar ook dat verschil is wat minder groot dan ik dacht. Bovendien is er geen merkbaar verschil tijdens het rijden zelf.

Mocht ik vandaag opnieuw moeten kiezen, zou ik het niet zo goed meer weten 🤔
Was de long range met acceleratie boost?
 
Na 2 jaar rondrijden met een 2020 M3P, heb ik nu een week met een 2021 M3LR gereden als vervangwagen. Ik ben eigenlijk geschrokken van het extra comfort. Ik wist dat 20" harder rijdt dan 18", maar had niet verwacht dat het verschil zo groot zou zijn. Bovendien heel wat minder schrik voor stoeprandschade met die 18", want de 20" is een echte stoeprandmagneet. Mijn vrouw heeft ook al een 20" stukgereden door te moeten uitwijken op een harde rand.

De 2021 LR is ook merkbaar stiller, geen idee of dat ook door de wielen is of door iets anders. Daar tegenover is de P merkbaar sneller weg bij stoplicht, maar ook dat verschil is wat minder groot dan ik dacht. Bovendien is er geen merkbaar verschil tijdens het rijden zelf.

Mocht ik vandaag opnieuw moeten kiezen, zou ik het niet zo goed meer weten 🤔
Ik kom uit een 2019 LR en heb nu een 2021 P. Ik vind de P of het model 2021 een pak beter en zeker niet minder comfortabel eigenlijk. (Stillere, degelijker,…) De verhalen over die 20 inchers vind ik persoonlijk overroepen. Het blijven inderdaad wel stoeprandmagneten 🤨

De Gom van de LR gaf evenveel aan als de hudige P en ik heb inderdaad de indruk dat de range erg dicht bij elkaar ligt.

Persoonlijk vind ik de P er ook stukken beter uitzien maar dat is smaak. Dit is ook de commentaar die ik van vrienden terugkrijg.

Op de LR had ik de acceleration boost en inderdaad ligt het dan dichter bij elkaar, de LR heef zonder niet die stomp in het begin maar opnieuw dat is goesting.
 
Last edited:
  • Informative
Reactions: job-lek
Ik kom uit een 2019 LR en heb nu een 2021 P. Ik vind de P of het model 2021 een pak beter en zeker niet minder comfortabel eigenlijk. (Stillere, degelijker,…) De verhalen over die 20 inchers vind ik persoonlijk overroepen. Het blijven inderdaad wel stoeprandmagneten 🤨

De Gom van de LR gaf evenveel aan als de hudige P en ik heb inderdaad de indruk dat de range erg dicht bij elkaar ligt.

Persoonlijk vind ik de P er ook stukken beter uitzien maar dat is smaak. Dit is ook de commentaar die ik van vrienden terugkrijg.

Op de LR had ik de acceleration boost en inderdaad ligt het dan dichter bij elkaar, de LR heef zonder niet die stomp in het begin maar opnieuw dat is goesting.
P er stukker beter uitziet…. Daar moet je mij bij helpen. Op hele kleine details na (carbon spoiler, rood streepje, velgen en klauwen), praten we toch over identieke auto’s? 😅 En volgens ‘buitenstaanders’ zijn al die Tesla’s hetzelfde…..
 
P er stukker beter uitziet…. Daar moet je mij bij helpen. Op hele kleine details na (carbon spoiler, rood streepje, velgen en klauwen), praten we toch over identieke auto’s? 😅 En volgens ‘buitenstaanders’ zijn al die Tesla’s hetzelfde…..
Waar mijn vorige op 18 inchers in het wit toch een pak hoger stond met z'n plastieke doppen, ziet de P er in het zwart, verlaagd, zonder chrome met (nieuwe) P-velg en rode remmetjes toch een heel pak gelikter uit.

Uiteraard vind ik dit zelf maar mijn vrouw kwam er ineens zelf met af. Met de LR ging het nog over een gatlelijke bolide waar het nu wel gesmaakt wordt. Iedereen die ik spreek, zegt eigenlijk hetzelfde: Is dat dezelfde? Ziet er wel gaver uit....

Nu kan dit ook natuurlijk met de kleur en chrome delete zijn.

Is zoals mijn vrouw haar vorige BMW (318d zonder opties) tov van haar huidige (330e met M-Pack)
Ook daar zullen er mensen zijn die geen verschil zien :D .... het is toch "een bmw"?

Wat ik eigenlijk wou zeggen: Als ik de keuze had, zou het voor mij altijd de P zijn :D
 
Last edited: