Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Waar mijn vorige op 18 inchers in het wit toch een pak hoger stond met z'n plastieke doppen, ziet de P er in het zwart, verlaagd, zonder chrome met (nieuwe) P-velg en rode remmetjes toch een heel pak gelikter uit.

Uiteraard vind ik dit zelf maar mijn vrouw kwam er ineens zelf met af. Met de LR ging het nog over een gatlelijke bolide waar het nu wel gesmaakt wordt. Iedereen die ik spreek, zegt eigenlijk hetzelfde: Is dat dezelfde? Ziet er wel gaver uit....

Nu kan dit ook natuurlijk met de kleur en chrome delete zijn.

Is zoals mijn vrouw haar vorige BMW (318d zonder opties) tov van haar huidige (330e met M-Pack)
Ook daar zullen er mensen zijn die geen verschil zien :D .... het is toch "een bmw"?

Wat ik eigenlijk wou zeggen: Als ik de keuze had, zou het voor mij altijd de P zijn :D
Grappig, want hier vinden de kinderen de zwarte LR vervangwagen met chrome delete mooier dan onze blauwe P met chrome trim. Ikzelf vind de P ook wel iets mooier.
Ik kan alleen vaststellen dat de nieuwe LR heel wat comfortabeler rijdt en stiller is dan de twee jaar oude P. Of dat dan aan MIC, nieuwe onderdelen, banden,... ligt weet ik niet.
Overigens heb ik indertijd zowat 10k opgelegd om van LR naar P te gaan, terwijl het nu maar 4k is.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Ik ben zo langzamerhand eens aan het kijken naar een model 3 standard range. Weet iemand hoe ik kan ontdekken of de auto is uitgerust met het nieuwe 60kwh pack zonder een odb dongel in te pluggen?
Eind 2021 zijn ze begonnen met die uit te leveren. Type is belangrijk om te checken en het lediggewicht op het kenteken geven volgens mij wel aan met welke versie je van doen hebt.
 
De M3 heeft een weekje in Dld op een vliegveld gestaan.
Hele week laten "slapen", niet tussendoor "wakker gemaakt" via de app.
Geen camera's oid aan laten staan, geen externe software (zoals TeslaFi).

Op 27 april na een rit van ruim 200 km weggezet met 171 km resterend (buitentemp. ca. 4 Gr.C.)
Na 1 week op 4 mei weer terug met een range van 173 (!) km op de display (buitentemp. ca. 14 Gr.C.)

Er was in een week tijd dus nauwelijks sprake van drain!
De range was zelfs een fractie opgelopen maar wellicht dat de nieuwe software wat meer externe invloeden zoals buitentemp. meeneemt???
 
Voor wie ietwat Frans begrijpt, is deze video een mooie samenvatting (deel 1/3) over een TM3 LR uit 2019 na 215.000 km uit perspectief van een Taxi bestuurder in Normandie:

In dit eerste deel wordt vooral het thema onderhoud en lage TCO uitgelicht.
 
  • Like
Reactions: wooter
In mijn model 3 tesla dec 2021 laad geen enkele telefoon draadloos op. Gebeurt gewoon niks als je m er op legt. (verschillende samsungs en iphones geprobeerd. ) Met of zonder hoesje geprobeerd.. en ook een beetje omhoog zoeken naar plekje. Maar nee niks. geen kik.
Is er iets dat je op de telefoon zelf nog aan moet zetten?
 
Ja, mijn nomad doet het sinds kort ook niet meer (aftermarket Qi charger). Uiteraard na een update. Ik neem aan dat het vanzelf weer goedkomt (na een volgende update) ook andere USB-apparaten doen het af en toe niet momenteel.
Zelfde probleem hier, al werkte het opeens weer. Neem aan dat het te maken heeft met dit:


Overigens is de dashcam viewer wel enorm veel sneller geworden in een van de laatste updates, hij start nu in <10sec op bij mij.
 
Je hebt verschillende telefoons geprobeerd, maar zijn deze verschillende telefoons geschikt om draadloos te laden. Over welke types telefoon heb je het?

En ondertussen misschien je handtekening in orde maken, dan weten we onmiddellijk over welk type wagen je het hebt...
ik zat al te kijken, maar zag zogauw niet waar je dat doet? handtekening invullen? sorry ben nieuw hier
 
  • Like
Reactions: job-lek and Krisja