Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt verschillende telefoons geprobeerd, maar zijn deze verschillende telefoons geschikt om draadloos te laden. Over welke types telefoon heb je het?

En ondertussen misschien je handtekening in orde maken, dan weten we onmiddellijk over welk type wagen je het hebt...
oh en ik heb het over samsung galaxy s20 en s21. Deze doen niks op de oplaadpads. met of zonder hoesje geprobeerd, en ook een beetje verschoven om te kijken of het dan wel lukt (zodat het oplaadding wellicht net beter 'contact' maakt. Maar nee, gebeurt niks. Op de telefoon zelf het snel wireless opladen aangevinkt. Ook niks. Onder het ding gekeken of er een draadje los zat oid, maar zie geen draadjes onderkant is dicht.

Ik heb usb c in de middenconsole achter (2x), maar dat terzijde
 
oh en ik heb het over samsung galaxy s20 en s21. Deze doen niks op de oplaadpads. met of zonder hoesje geprobeerd, en ook een beetje verschoven om te kijken of het dan wel lukt (zodat het oplaadding wellicht net beter 'contact' maakt. Maar nee, gebeurt niks. Op de telefoon zelf het snel wireless opladen aangevinkt. Ook niks. Onder het ding gekeken of er een draadje los zat oid, maar zie geen draadjes onderkant is dicht.

Ik heb usb c in de middenconsole achter (2x), maar dat terzijde
Mijn model 3 rwd van december 2021 had dit ook. Hier is via een retrofit van Tesla de pad geïnstalleerd. Je moet in je voorste vak in de middenconsole ook 2 USB c aansluitingen hebben.
Zoniet moet Tesla het nog na installeren
 
Sinds premium connectivity voorbij is moet ik elke keer handmatig mijn persoonlijke hotspot opstarten om gebruik te maken van Spotify. Is er een manier om automatisch direct te verbinden met WiFi / mijn persoonlijke hotspot van de iPhone?
Precies de reden waarom ik premium connectivity heb afgenomen. iPhone hotspots werken in mijn ervaring zelden soepel (ook met laptop of andere telefoons), de gouden tip om dit te verbeteren is dus sowieso welkom!
 
Sinds premium connectivity voorbij is moet ik elke keer handmatig mijn persoonlijke hotspot opstarten om gebruik te maken van Spotify. Is er een manier om automatisch direct te verbinden met WiFi / mijn persoonlijke hotspot van de iPhone?
Er bestaan apps hiervoor, zoals
Had ie op mijn wishlist gezet, maar toch maar voor Premium Abo gekozen.
 
dank voor de reacties - een mailtje naar de leasemaatschappij leerde dat mijn auto idd nog een nalevering/installatie moet ontvangen van de usbpoort en daarmee waarschijnlijk ook de lader achter de pads. auto stond toen nog niet op naam, en daarna zijn ze het vergeten. Ik zal binnenkort tesla even contacten dat ze nog niet klaar zijn ;)
 
4A0AA13F-317E-4F39-A385-B63CAD3AAA1C.jpeg
:confused:
 
Is er ergens een mooi overzicht van de iteraties van de Model 3?
Dus per bouwjaar/iteratie wat de WLTP waarden waren, welke opties er bij gekomen zijn en dergelijke.
Ik heb al even gezocht, maar ik vind niet direct zo'n overzicht. En alles opzoeken van de vorige iteraties blijkt toch niet zo evident te zijn.
 
Is er ergens een mooi overzicht van de iteraties van de Model 3?
Dus per bouwjaar/iteratie wat de WLTP waarden waren, welke opties er bij gekomen zijn en dergelijke.
Ik heb al even gezocht, maar ik vind niet direct zo'n overzicht. En alles opzoeken van de vorige iteraties blijkt toch niet zo evident te zijn.
De veranderingen in range kan je zien op de Amerikaanse EPA site: Find and Compare Cars
 
  • Like
Reactions: 9shots
🤔 met een korreltje zout...

Vanwaar dat korreltje zout?
Een lifetime gemiddelde van 161 Wh/km en tijdens je zomertest een gemiddelde van 115 Wh/km. Dit lijkt er, voor mij althans, op dat je niet hebt gereden zoals je anders rijdt, eerder extra zuinig...

Maar desalniettemin een mooi resultaat 👌
Haha, scherp gezien Krisja. Mijn lifetime gemiddelde ligt inderdaad een stuk hoger én ik heb gereden zoals ik anders ook rijdt. Ik heb zeker het eerste jaar met een veel zwaardere voet gereden en mijn lifetime gemiddelde komt van 180+ Wh/km naar nu die 161. De 6 ritten die ik nu heb gereden waren zondag terug uit Brabant over de A2 en 5 keer de A2 tussen Amsterdam en Utrecht in de spits. Dat zijn in Nederland ritjes die zeker representatief zijn zoals ik ook op andere momenten rijd.
 
  • Like
Reactions: Krisja