Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik reed vanacht een rit van anderhalf uur en met de klima op auto en op 22 graden had ik koude knien Ondanks dat er bij mijn voeten steeds hete lucht bleef blazen. Ik heb met mijn hand gevoeld waar de kou vandaan kwam en voelde een ijskoude tocht die van onder mijn stoel omhoog kwam.
Ik zat alleen in de auto.

Zou dat koude lucht zijn die van buiten wordt aangezogen via een ventilatie die niet goed afsluit? Of was het koude lucht van de koude achterbank die met de hete luchtstroom van bij mijn voeten wordt aangezogen?
 
Weet iemand hoe je het gedeelte aan de binnenkant van de kofferbak kunt losmaken? Dat zwarte plastic wat tegen de klep aan zit. Denk dat er iets losgekomen, zit een rammel als in de klep dicht gooi. Iets van een stukje plastic
M3.png


Gaat om dit stuk plastic, ik zie geen schroeven o.i.d. om dit los te halen iemand een idee?
 
View attachment 885254

Gaat om dit stuk plastic, ik zie geen schroeven o.i.d. om dit los te halen iemand een idee?
Op service.tesla.com kan je met je Tesla account een toegang registreren, en kan je de service manuals raadplegen.

Voor zover ik zie, is het paneel met clips vast en moet je zorgvuldig het paneel los trekken. Het kan zijn dat je afgebroken clips moet vervangen.


1671100421714.png

1671100437097.png

1671100493268.png
 
View attachment 885254

Gaat om dit stuk plastic, ik zie geen schroeven o.i.d. om dit los te halen iemand een idee?
Op youtube zijn er meerdere videos over de installatie van de power trunk op een 'pre-facelift' Model 3 (2019 versie) tesla model 3 auto trunk
zoek bv op : Tesla model 3 auto trunk install. In die video laten ze zien hoe je het deel wat jij aangeeft kunt verwijderen (zijn gewoon een heleboel clips)
 
Basisprijs voor de Model 3 is behoorlijk gezakt in Nederland en op meer plekken in Europa!

View attachment 895131

idem voor Belgie, substantieel gezakt vooral voor de long range modellen.
 
Basisprijs voor de Model 3 is behoorlijk gezakt in Nederland en op meer plekken in Europa!

View attachment 895131

Wat was de oude prijs?
 
+ rood is ook nog wat extra goedkoper bij MODEL 3.
Mijn "bestelling" die ik zal cancellen als ze de prijzen niet aanpassen, wordt bijna 10% goedkoper (van 71045 naar 64043) en daarom overweeg ik nu dezellfde als ik nu heb maar dan alleen met trekhaak. (rood buiten, zwart binnen, want ik vind rood/wit niet mooi). Voorlopig nog wel even uitstellen, want ik ben afhankelijk van de te ver gevallen aandelenkoers.
[Edit] De model Y in rood buiten/zwart binnen is niet eens zo gek veel duurder dan mij huidige set-up MODEL 3, ik denk er nog even over na.[/edit]
 
Last edited:
Vandaag naar de keuring geweest met de M3
afgekeurd omdat de lichten niet goed stonden:(
Vandaag is mijn echtgenote naar de herkeuring geweest voor de lichten. voor de zekerheid op 150meter van het keuringcentra, in een bandencentrale de lichten laten afstellen. De man daar aan de balie vroeg haar nummerplaat. Toen ze ELONMUSK zei geloofde hij haar niet en ging zelf gaan kijken.
Toen hij terug kwam zei hij, het is nog waar ook! :p
De keuring was in orde nu:)