Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Financial lease /Lening

This site may earn commission on affiliate links.
Goedemiddag mensen.
Ik zit met een probleem waar ik nu best chagrijnig van aan het worden ben en niet zo goed weet wat nu te doen. Ik heb een order voor de Model 3 en de aanbetaling gedaan. Nu dacht ik altijd dat ik wel een financial lease constructie kon doen. Echter zie ik bij de betaling nergens de optie om dit te doen.

Ik ben particulier ( heb wel een bedrijf/VOF maar weinig tot geen inkomsten uit)
Ik heb +- 25.000 - 40.000 om als downpayment neer te leggen.
Ik had bedacht om een slottermijn van 10-25k te doen.
Ik zou dan dus +- 20.000 moeten financieren.

Ik heb best een goed inkomen (voltijd vast dienstverband).

Waar kan ik terecht? De maandbedragen op de Tesla website kan ik makkelijk dragen bij die financial lease optie.. Ik probeer nu wat offertes links en rechtsom op te vragen maar dat gaat allemaal maar moeilijk en volgens mij begrijpen ze Tesla producten ook niet echt.

Hebben jullie ideeën? Of moet ik het maar laten zitten...... Ik las iets van DLL? Lage landen?
 
Heb voor mijn tweedehands model-s ook 12k dk opgenomen, afgezien van de papierwinkel was het heel makkelijk bij freo. En je bent redelijk eigen baas, naast standaard maandelijkse aflossing kun je gewoon ook ineens aflossen, ik heb hem door verkoop van Mn vorige auto nu bijna weer volledig afgelost na 3mnd
Geen afsluitkosten of andere gekke bijkomende kosten
 
Ik heb een financial lease op m'n model 3 bij ABN. Alleen, en de Belastingdienst verteld me dat dit niet klopt, brengen ze BTW in rekening op de aanbetalingen en maandelijkse facturen.

Bij mijn vorige auto was het zo dat ik de BTW op moment van aankoop volledig terugkreeg van de Belastingdienst. Deze maakte ik over naar De Lage Landen en ik kreeg maandelijkse facturen zonder BTW, deze was immers al verrekend.

Weet iemand hoe ik het nu moet doen? Ik zit nu met een aankoopfactuur en als ik die in m'n boekhouding verwerk krijg ik de volledige BTW terug. Echter krijg ik ook maandelijkse facturen met BTW. Het lijkt me niet dat ik beide terug kan vragen van de Belastingdienst. De BD zelf zegt dat ik een brief moet schrijven.

Wie weet hoe het zit en kan me helpen?
 
Ik heb een financial lease op m'n model 3 bij ABN. Alleen, en de Belastingdienst verteld me dat dit niet klopt, brengen ze BTW in rekening op de aanbetalingen en maandelijkse facturen.

Bij mijn vorige auto was het zo dat ik de BTW op moment van aankoop volledig terugkreeg van de Belastingdienst. Deze maakte ik over naar De Lage Landen en ik kreeg maandelijkse facturen zonder BTW, deze was immers al verrekend.

Weet iemand hoe ik het nu moet doen? Ik zit nu met een aankoopfactuur en als ik die in m'n boekhouding verwerk krijg ik de volledige BTW terug. Echter krijg ik ook maandelijkse facturen met BTW. Het lijkt me niet dat ik beide terug kan vragen van de Belastingdienst. De BD zelf zegt dat ik een brief moet schrijven.

Wie weet hoe het zit en kan me helpen?

Wij zitten met precies hetzelfde probleem.
 
Ik heb een financial lease op m'n model 3 bij ABN. Alleen, en de Belastingdienst verteld me dat dit niet klopt, brengen ze BTW in rekening op de aanbetalingen en maandelijkse facturen.

Bij mijn vorige auto was het zo dat ik de BTW op moment van aankoop volledig terugkreeg van de Belastingdienst. Deze maakte ik over naar De Lage Landen en ik kreeg maandelijkse facturen zonder BTW, deze was immers al verrekend.

Weet iemand hoe ik het nu moet doen? Ik zit nu met een aankoopfactuur en als ik die in m'n boekhouding verwerk krijg ik de volledige BTW terug. Echter krijg ik ook maandelijkse facturen met BTW. Het lijkt me niet dat ik beide terug kan vragen van de Belastingdienst. De BD zelf zegt dat ik een brief moet schrijven.

Wie weet hoe het zit en kan me helpen?

Dit is mijn eerste post, maar ik heb al een tijdje eea gelezen in dit forum. Ik ga morgen mijn model 3 ophalen in tilburg als het goed is.

Ik heb ook een financial lease via de abn. Ik meen dat de factuur van tesla naar niet op jouw bedrijfsnaam staat, maar op naam van de abn. Dan kun je volgens mij daar ook geen btw van terugvorderen. Dus de btw die de abn rekent in je termijnen kun je dan wel terugvorderen.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: cvonken and SeBsZ
Dit is mijn eerste post, maar ik heb al een tijdje eea gelezen in dit forum. Ik ga morgen mijn model 3 ophalen in tilburg als het goed is.

Ik heb ook een financial lease via de abn. Ik meen dat de factuur van tesla naar niet op jouw bedrijfsnaam staat, maar op naam van de abn. Dan kun je volgens mij daar ook geen btw van terugvorderen. Dus de btw die de abn rekent in je termijnen kun je dan wel terugvorderen.

Bedankt voor je eerste post! Volgens mij heb je gelijk, de factuur staat inderdaad op naam van ABN. Ik ga het op die manier doen.
 
Dit is mijn eerste post, maar ik heb al een tijdje eea gelezen in dit forum. Ik ga morgen mijn model 3 ophalen in tilburg als het goed is.

Ik heb ook een financial lease via de abn. Ik meen dat de factuur van tesla naar niet op jouw bedrijfsnaam staat, maar op naam van de abn. Dan kun je volgens mij daar ook geen btw van terugvorderen. Dus de btw die de abn rekent in je termijnen kun je dan wel terugvorderen.

Heb even mijn factuur van 2017 van mijn Model S opgezocht. Zie nu dat die aan De Lage Landen was gericht, echter heb ik die factuur gebruikt om de BTW terug te vorderen en heb deze toen aan DLL overgemaakt. Het lijkt nu alsof DLL dat gewoon zelf had moeten doen?