Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - FSD upgrade

This site may earn commission on affiliate links.
Zo ziet het eruit.
 

Attachments

  • 303D05B7-63E0-461B-8BD2-57BB784057A3.jpeg
    303D05B7-63E0-461B-8BD2-57BB784057A3.jpeg
    375.6 KB · Views: 84
Ik zit ook met smart te wachten op de activatie van AP en FSD. Heb mijn M3 op 18 februari geleverd gekregen.

Na diverse pogingen 3 weken geleden (eindelijk) nota gekregen voor AP en FSD voor €3200,- Meteen voldaan. Maar zit nog steeds te wachten op activatie. Heb er al diverse keren achteraan gebeld, maar krijg elke keer een ander verhaal. Tesla klantenservice... Ik vraag me soms af waarom ik nog bel.
Via telefoon of via een SEC? In SEC R'dam hebben ze het licht nog niet gevonden helaas.
 
Via telefoon of via een SEC? In SEC R'dam hebben ze het licht nog niet gevonden helaas.
Via telefoon. Maar om nou te zeggen dat ze het licht hebben gezien bij dit SeC. Ze zijn ongetwijfeld ook overgeleverd aan het wispelturige beleid van USA HQ.

Mij vroegen ze om meteen een printscreen van de betaling te sturen, zodat ze de over the air update konden versturen. Zoals gezegd, ik zit nog op activatie te wachten...
 
Last edited:
Via telefoon. Maar om nou te zeggen dat ze het licht hebben gezien bij dit SeC. Ze zijn ongetwijfeld ook overgeleverd aan het wispelturige beleid van USA HQ.

Mij vroegen ze om meteen een printscreen van de betaling te sturen, zodat ze de over the air update konden versturen. Zoals gezegd, ik zit nog op activatie te wachten...
Na vele keren bellen in maart ben ik naar een SEC gestuurd om daar FSD aan te schaffen. Tot op heden niet gelukt.
 
Bij nieuw aan te schaffen M3 in de firma zit ik over FSD te denken.
Het klopt toch, dat bij de inbegrepen AP de TACC zit, en 'keep-lane'?
Dus bij een rijstrook-wissel moet je AP uitzetten, of kun je via de richtingaanwijzer zelf een lane-wissel via AP initieren (zoals in mijn AP1 MS)?
 
Pff, ik zou graag geld uitgeven aan Tesla, maar ze willen het niet hebben.
Ik wil de FSD optie kopen. Dus ik bel met Verkoop, die nemen tenminste meteen op.
"Dat kan gewoon via Mijn Tesla hoor"... maar nadat hij heeft meegekeken komt hij er ook achter dat dat niet zo is.
"Dan moet u 'even' met Service bellen"
Na een half uur in de wacht... "Met Service Tilburg, nee dan moet u een andere afdeling hebben".. en zonder dat ik daar iets tegen in kan brengen knikkert ze me weer terug in het hoofdmenu.... Bedankt voor het bellen met Tesla.
 
Bij nieuw aan te schaffen M3 in de firma zit ik over FSD te denken.
Het klopt toch, dat bij de inbegrepen AP de TACC zit, en 'keep-lane'?
Dus bij een rijstrook-wissel moet je AP uitzetten, of kun je via de richtingaanwijzer zelf een lane-wissel via AP initieren (zoals in mijn AP1 MS)?
Als je de richtingaanwijzer aanzet (volledig, niet de 3x knipper stand) gaat AP uit maar blijft TACC aan en kun je van baan wisselen, daarna AP weer aanzetten op de normale manier. Niet ideaal, maar er is mee te leven.
 
Pff, ik zou graag geld uitgeven aan Tesla, maar ze willen het niet hebben.
Ik wil de FSD optie kopen. Dus ik bel met Verkoop, die nemen tenminste meteen op.
"Dat kan gewoon via Mijn Tesla hoor"... maar nadat hij heeft meegekeken komt hij er ook achter dat dat niet zo is.
"Dan moet u 'even' met Service bellen"
Na een half uur in de wacht... "Met Service Tilburg, nee dan moet u een andere afdeling hebben".. en zonder dat ik daar iets tegen in kan brengen knikkert ze me weer terug in het hoofdmenu.... Bedankt voor het bellen met Tesla.
Hi Thijs,

Heb jij AP en FSD voor 3200 of alleen FSD omdat AP al actief was?

Groet,

Anton.
Hi Anton,

AP en FSD. Beide zijn echter nog niet actief op mijn M3...
 
Bij nieuw aan te schaffen M3 in de firma zit ik over FSD te denken.
Het klopt toch, dat bij de inbegrepen AP de TACC zit, en 'keep-lane'?
Dus bij een rijstrook-wissel moet je AP uitzetten, of kun je via de richtingaanwijzer zelf een lane-wissel via AP initieren (zoals in mijn AP1 MS)?

Lane change starten via de richtingaanwijzer werkt helaas alleen onder FSD (na suggestie door NoA, of geïnitieerd door de bestuurder zelf).
 
Even een update over de FSD upgrade bestellingen. Hier nog geen nieuws, ondanks afgelopen woensdag belofte dat het binnen 2 dagen geregeld zou zijn. Verbaast me niks meer inmiddels :)

Geleverd:
Besteld, nog niet geleverd (voor zover ik kan zien):
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ThijsM3
Als je de richtingaanwijzer aanzet (volledig, niet de 3x knipper stand) gaat AP uit maar blijft TACC aan en kun je van baan wisselen, daarna AP weer aanzetten op de normale manier. Niet ideaal, maar er is mee te leven.

Lane change starten via de richtingaanwijzer werkt helaas alleen onder FSD (na suggestie door NoA, of geïnitieerd door de bestuurder zelf).

Thanks. Het zij zo, dan maar een ding-dongetje extra in de M3 bij de rijstrookwissels. We houden het toch bij alleen AP.