Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Geek mode (CANbus, OBD2)

This site may earn commission on affiliate links.
En dit is de inhoud van de databestanden. Iemand die hier chocola van kan maken?

Netjes gereden :)

In regel 1 op "filtericoon" drukken en vervolgens vinkje voor "lege cellen" wegklikken.
Dan worden gegevens -> informatie ;)
Vervolgens alles weer aanzetten en in andere kolom hetzelfde doen.

Je kunt hieruit opmaken dat je op AP hebt gereden zonder accessoire van de Action (uit een ander draadje) :p

Edit: zouden verzekeringen ook zoiets op kunnen vragen? :rolleyes:
 
Ze kunnen het natuurlijk wel opvragen maar zonder jouw uitdrukkelijke toestemming (opt-in) mag het (in Europa) niet worden verstrekt (AVG/GDPR). Het diep-donkergrijze gebied gaat natuurlijk komen bij verzekeringen die gelieerd zijn aan Tesla. De beroemde Chinese walls zijn meestal veel minder hoog dat vereist wordt.
 
Netjes gereden :)

Je kunt hieruit opmaken dat je op AP hebt gereden zonder accessoire van de Action (uit een ander draadje) :p
Ik rijd bijna alles op AP met dat Action polsbandje o_O
Hoe kun je uit deze data opmaken dat ik zonder heb gereden?
nb: ik zie in de door Tesla aangeleverde vehicle data maar enkele fragmenten van alle ritten die ik in de opgevraagde periode van laatste 30 dagen heb gemaakt. Vehicle data heeft alleen fragmenten van mijn ritten op 25 en 30 april. De door mij gevraagde periode was de laatste 30 dagen tot 9 mei.
 
  • Informative
Reactions: wooter
Ik rijd bijna alles op AP met dat Action polsbandje o_O
Hoe kun je uit deze data opmaken dat ik zonder heb gereden?
nb: ik zie in de door Tesla aangeleverde vehicle data maar enkele fragmenten van alle ritten die ik in de opgevraagde periode van laatste 30 dagen heb gemaakt. Vehicle data heeft alleen fragmenten van mijn ritten op 25 en 30 april. De door mij gevraagde periode was de laatste 30 dagen tot 9 mei.

Hoe kun je uit deze data opmaken dat ik zonder heb gereden? -> Ik zag wisselende momenten/krachten op het stuur. Maar dat kan natuurlijk ook doordat je evengoed met je hand aan het stuur hebt gezeten zoals het hoort ;). Daarnaast kan moment op stuur veranderen als gewichtje richting "12 uur" of "6 uur" verplaatst.

ik zie in de door Tesla aangeleverde vehicle data maar enkele fragmenten van alle ritten
-> een beetje gokken waarom...... Maakt Tesla selectie van periode handmatig en is daar wat mis gegaan? Heeft auto een lange periode niet aan wifi gestaan waardoor gegevens niet zijn verzonden naar Tesla? Ik heb geen idee :oops:
 
Ze kunnen het natuurlijk wel opvragen maar zonder jouw uitdrukkelijke toestemming (opt-in) mag het (in Europa) niet worden verstrekt (AVG/GDPR). Het diep-donkergrijze gebied gaat natuurlijk komen bij verzekeringen die gelieerd zijn aan Tesla. De beroemde Chinese walls zijn meestal veel minder hoog dat vereist wordt.

Ik heb wel eens gehoord dat de politie tijdens sporen onderzoek (na ernstig ongeluk) ook wel eens de OBD2 van de betreffende auto uitleest -> snelheid / ABS info / etc.) Is dat een broodje aap of mag men dat alleen als het een bepaald belang groter is dan belang van privacy?
 
Opsporing bij een misdrijf mag natuurlijk altijd en veel meer. Ook bij een ongeluk mag de politie veel. Dat is geen broodje aap, vandaar dat sommigen het standpunt huldigen dat als er niets wordt opgeslagen er ook niets kan worden opgevraagd^H^H^H^H^H^H^H^H^H^gevorderd. Zeker in een Tesla wordt zo ongeveer alles opgeslagen, dus daar heeft de politie veel mogelijkheden.

Politie mag formeel niets vragen maar alleen vorderen. Daarmee is de partij waar wordt gevorderd verplicht medewerking te verlenen of in beroep te gaan bij de rechter.
 
  • Like
Reactions: SparkyM3LR4WD

ik zie in de door Tesla aangeleverde vehicle data maar enkele fragmenten van alle ritten
-> een beetje gokken waarom...... Maakt Tesla selectie van periode handmatig en is daar wat mis gegaan? Heeft auto een lange periode niet aan wifi gestaan waardoor gegevens niet zijn verzonden naar Tesla? Ik heb geen idee :oops:
zou kunnen. Tesla staat meestal onderin een parkeergarage zonder wifi en zonder lte