Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 in 2020 vanaf 45.000eur

This site may earn commission on affiliate links.
Ik lees het en het is mij volstrekt onduidelijk wat je nu precies wil zeggen.

Mijn stelling is dat 0% optioneel is en een bedrijf kan weigeren intracommunautair te leveren (al was het maar vanwege de risico’s)

Het kàn natuurlijk dat een leverancier vlakaf B2B levering weigert, of intracommunautaire levering compleet weigert, dat klopt, en dan is het kommer en kwel om te gaan bewijzen dat je die BTW onterecht hebt betaald.

Maar eens het bedrijf zulk een intracommunautaire verwerving niet weigert zijn de regels duidelijk. Dat is niet optioneel, dat is de lokale BTW-wetgeving die de EU-richtlijn implementeert die de BTW-voet dicteert.

In de berichten hierboven wordt wel duidelijk dat Tesla dat niet weigert (en in hun geval zou een weigering wel eens discriminatoir en tegen de regels van de eengemaakte markt kunnen zijn, al ga ik me daar nu niet in verdiepen).

De Europese Commissie is trouwens aan het morren met het systeem en de landen onderhandelen over een “definitief” systeem waarbij er geen vrijstelling meer zou zijn (maar waarbij de BTW-administraties zelf geld zouden doorsluizen naar elkaar; je zou Duitse BTW betalen en die dan in het andere land terugvorderen als Nederlandse en Belgische BTW) maar de huidige regels zijn duidelijk.
 
Last edited:
Ik ga er heus geen Duitse wetgeving op nalezen, maar de kans is groter dat dit gewoon fraude is dan dat Duitsland bereid is de Oostenrijkse luchtkwaliteit te subsidiëren...

Staat eerder al uitgelegd......umweltbonus bestaat uit 2 delen:
- 2K leveranciersbonus voor elke in Duitsland geleverde auto (die krijgt Tesla en geeft die als volledige korting), kunnen ze overigens ook niet doen
- 2K rijders bonus (6 maanden mee rijden)
Niks fraude, gewoon wet.

Volgend jaar 3K+3K.
 
.umweltbonus bestaat uit 2 delen:
- 2K leveranciersbonus voor elke in Duitsland geleverde auto (die krijgt Tesla en geeft die als volledige korting), kunnen ze overigens ook niet doen
Begrijp ik het goed dat de 2K leveranciersbonus gekoppeld is aan de levering IN DUITSLAND en niet aan de aankoop?
En wanneer is dan wel en wanneer niet sprake van levering in Duitsland?
 
Je kunt ook overwegen om even een virtueel kantoor adres te nemen (80,-/maand) dan heb je een adres voor de registratie (daar sturen ze dan de papieren heen). Iets meer gedoe en kosten, maar wel de bonus, dus alsnog winst. Ophalen en om de hoek de Oostenrijkse platen erop.
Is dat ook voorwaarde voor levering in Duitsland? Dat de registratiepapieren (Fahrzeugbrief+Fahrzeugschein) op een duits adres worden ontvangen?
 
Last edited:
24870CCC-4BD5-4CAC-B001-44F46F0C44E7.png
Wat denken jullie? De flow is er nu, om die vast te houden moeten de prijzen aangepast worden naar de fiscale werkelijkheid van 2020. Prijs naar 45k voor de SR+ zou dan meer dan logisch zijn.
Eur 49.995, Tesla geeft nog niet toe
 
  • Like
Reactions: pati07