You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, maar dan moet hij ook niet constant zagen dat Tesla hem niet wil helpen, want dat is ook hun recht.Welke gefundeerde kritiek kan je hem dan geven? Hij mag toch doen met zijn auto wat ie wil?
Geen idee, even zoeken of er verschillen zijn in EU en US Chademo specs.
Overigens konden ze ook niet laden op Tesla Wall Connectors met hun verloopstuk. Misschien hebben ze die laaste gewoon verkeerd geknutseld. Ik heb toch wel eerder foto's gezien van US Tesla's die aan EU laders aangesloten stonden.
de reden dat ik heel het gebeuren links heb laten liggen hij doet maarIk ben dan ook geen Nederlander
Het gaat me meer over hoe hij mensen, fans en volgers antwoordt op Facebook. Kan geen kritiek verdragen, en geeft dan wat arrogante antwoorden...
Het gaat me meer over hoe hij mensen, fans en volgers antwoordt op Facebook. Kan geen kritiek verdragen, en geeft dan wat arrogante antwoorden...
Hij heeft dus op AP gereden zonder beide handen aan het stuur te houden op het moment dat hij de auto van de autoweg laat gaan (afrit) in een land waar nog geen Tesla's rijden en dus 0 ervaring is met betrouwbaarheid van kaarten/navi. Hierbij heeft de auto een plotselinge uitwijkmanoeuvre naar links gemaakt waardoor de auto de botsopvang aan het begin van de middengeleider heeft geraakt. Natuurlijk is dit geen goede zet van de AP maar al helemaal niet van de bestuurder. Hij schrijft dat hij op het moment van de impact net het stuur aan de onderzijde vast had, dat is ook de minst goede plek om tegen te kunnen sturen... Al met al, wellicht een falende AP maar bovenal stom handelen van de chauffeur. Naar mijn mening een gevalletje eigenschuld.
Als ik EM moest zijn verkocht ik die kerel geen Tesla meer. Hij heeft nog niet anders gedaan als zagen en klagen , maar hanteert wel graag zijn eigen regeltjes. Laat hem maar lekker BMW rijden of zo iets.
En meteen ook de reden waarom Tesla hem niet steunde in deze stunt.
Ik heb dit ook wel eens gehad, bij kruising A27/A12 NW afrit richting Arnhem. Dit is een zeer lange afrit. Op AP aarzelt de auto op het moment dat de afrit afzwaait of ie op de A27 moet blijven of toch richting A12 moet rijden. Ik had het op tijd door en trok 'm uit de AP zodat ie de afrit bleef volgen, maar dat had best fout kunnen gaan als ikHij heeft dus op AP gereden zonder beide handen aan het stuur te houden op het moment dat hij de auto van de autoweg laat gaan (afrit) in een land waar nog geen Tesla's rijden en dus 0 ervaring is met betrouwbaarheid van kaarten/navi. Hierbij heeft de auto een plotselinge uitwijkmanoeuvre naar links gemaakt waardoor de auto de botsopvang aan het begin van de middengeleider heeft geraakt. Natuurlijk is dit geen goede zet van de AP maar al helemaal niet van de bestuurder. Hij schrijft dat hij op het moment van de impact net het stuur aan de onderzijde vast had, dat is ook de minst goede plek om tegen te kunnen sturen... Al met al, wellicht een falende AP maar bovenal stom handelen van de chauffeur. Naar mijn mening een gevalletje eigenschuld.
Ik heb dit ook wel eens gehad, bij kruising A27/A12 NW afrit richting Arnhem. Dit is een zeer lange afrit. Op AP aarzelt de auto op het moment dat de afrit afzwaait of ie op de A27 moet blijven of toch richting A12 moet rijden. Ik had het op tijd door en trok 'm uit de AP zodat ie de afrit bleef volgen, maar dat had best fout kunnen gaan als ikmeer vertrouwen in AP had gehadniet opgelet had. Er reden op dat moment geen auto's voor me waar de AP op had kunnen locken.
Ik denk dat You You iets vergelijkbaars is overkomen, waar de AP niet goed om kon gaan met de keuze wel of niet de afrit op.
Ik vind dat we ons best de vraag mogen stellen of dit soort ongelukken zonder AP zouden gebeuren, oftewel of het gebruik van AP je passiever maakt in je rijgedrag. (Even los van het feit dat AP het aantal afgelegde kilometers zonder ongelukken vergroot).
Ik vind het moeilijk om het meteen maar 'bovenal stom handelen van de chauffeur' te noemen. Ik heb zelf nog te weinig kilometers met AP gereden om er volledig aan gewend te zijn dus wantrouw het systeem zelf nog erg, maar ik kan me voorstellen dat je naarmate de kilometers verstrijken je er aan went en daardoor te laat reageert als het toch fout gaat.
Helemaal mee eens. Daarnaast is er een grote groep aan rijders die minder tech-savy, auto enthousiast of Teslafanaat zijn die niet op de hoogte zijn van alle technische minpunten en tekortkomingen van een AP anno 2018. Tesla doet naar mijn mening te weinig aan communicatie om dit soort problemen te voorkomen.Ik heb dit ook wel eens gehad, bij kruising A27/A12 NW afrit richting Arnhem. Dit is een zeer lange afrit. Op AP aarzelt de auto op het moment dat de afrit afzwaait of ie op de A27 moet blijven of toch richting A12 moet rijden. Ik had het op tijd door en trok 'm uit de AP zodat ie de afrit bleef volgen, maar dat had best fout kunnen gaan als ikmeer vertrouwen in AP had gehadniet opgelet had. Er reden op dat moment geen auto's voor me waar de AP op had kunnen locken.
Ik denk dat You You iets vergelijkbaars is overkomen, waar de AP niet goed om kon gaan met de keuze wel of niet de afrit op.
Ik vind dat we ons best de vraag mogen stellen of dit soort ongelukken zonder AP zouden gebeuren, oftewel of het gebruik van AP je passiever maakt in je rijgedrag. (Even los van het feit dat AP het aantal afgelegde kilometers zonder ongelukken vergroot).
Ik vind het moeilijk om het meteen maar 'bovenal stom handelen van de chauffeur' te noemen. Ik heb zelf nog te weinig kilometers met AP gereden om er volledig aan gewend te zijn dus wantrouw het systeem zelf nog erg, maar ik kan me voorstellen dat je naarmate de kilometers verstrijken je er aan went en daardoor te laat reageert als het toch fout gaat.
Het is heel moeilijk om AP blindelings te vertrouwen, want parameters veranderen per software update en veranderende situatie. Pas op, ik begrijp hoe het gebeurt, want ik heb me ook al laten vangen: Softwareversies tot 2017.50 kon je nog vertrouwen doorheen asverschuivingen, maar was dan weer link om over een heuvel of brug te rijden, terwijl dit vanaf 2018.10 helemaal anders uit sloeg en ik gelukkig niet uit scha en schande leerde dat ie asverschuivingen niet meer correct kon nemen, maar wel beter over bruggen gaat. Om nog maar te zwijgen over de impact van een regenbui op de capaciteiten van AP.
Je moet dan al goed gaan onthouden per segment van je traject of je er al gepasseerd bent met de laatste firmware versie om in het systeem te durven geloven.
Nu, dat klinkt heel pessimistisch, maar ik klaag enkel over het feit dat je het systeem niet 100% kan vertrouwen, wat ook logisch is bij een level 2 implementatie. Het werkt daarentegen nog altijd schitterend op snelwegen en gebruik het nog elke dag zelfs op gewone wegen.