TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model 3 in Amsterdam

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by OTUA.nl, Apr 16, 2018.

  1. wooter

    wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    4,360
    Location:
    Belgium
    Welke gefundeerde kritiek kan je hem dan geven? Hij mag toch doen met zijn auto wat ie wil?
     
  2. Cohiba

    Cohiba Member

    Joined:
    Aug 6, 2014
    Messages:
    260
    Location:
    Belgium - Europe
    Klopt, maar dan moet hij ook niet constant zagen dat Tesla hem niet wil helpen, want dat is ook hun recht.

    Soit, hij doet wat hij wil, ik vind hem gewoon heel arrogant overkomen op Facebook.
     
    • Like x 1
  3. Phil_BE

    Phil_BE Active Member

    Joined:
    Aug 14, 2015
    Messages:
    1,154
    Location:
    Strombeek Bever,Belgium
    inderdaad ik ook.
    de reden dat ik heel het gebeuren links heb laten liggen hij doet maar
     
    • Like x 1
  4. Elja Trum

    Elja Trum Member

    Joined:
    Nov 1, 2017
    Messages:
    234
    Location:
    Wijchen, The Netherlands
    Ben met je eens dat ie niet al te vriendelijk over komt online, maar tijdens het event vond ik het een aardige jongen. Wel met de nodige kritiek op Tesla en met (terecht) zorgzaamheid over zijn auto. Ook zijn er best nog wel wat cultuurverschillen tussen Amerika en Nederland waardoor hij soms wat fel was op dingen waar we hier minder moeilijk over doen (niet roken in de buurt van zijn auto en je mocht niet meer in de auto als je net gerookt had).

    Aan de andere kant deed hij tijdens het proefritje niet moeilijk, ondanks dat ik -vertelde hij achteraf- de eh.. 'sportiefste' proefrijder was die ie gehad had. ;)
     
  5. wooter

    wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    4,360
    Location:
    Belgium
    Wou ik ook zeggen... Ik volg sociale media niet zo en heb dus absoluut geen idee hoe ie is op FB, maar in persoon was ie vriendelijk en correct.
     
  6. Flaker

    Flaker Call me Jacques

    Joined:
    Dec 26, 2017
    Messages:
    329
    Location:
    Braboland
    CFD276E6-2264-4126-9791-2BD8FF92D902.jpeg
    Model 3 promo tour ten einde?
     
  7. Yero

    Yero Member

    Joined:
    Sep 7, 2017
    Messages:
    151
    Location:
    Friesland
    Ai... ben benieuwd wat er gebeurd is...
     
  8. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    9,109
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    promo tour kan je dit niet echt noemen
     
    • Like x 2
  9. Yero

    Yero Member

    Joined:
    Sep 7, 2017
    Messages:
    151
    Location:
    Friesland
  10. Sjoester

    Sjoester Member

    Joined:
    Nov 9, 2016
    Messages:
    180
    Location:
    .
    Hij heeft dus op AP gereden zonder beide handen aan het stuur te houden op het moment dat hij de auto van de autoweg laat gaan (afrit) in een land waar nog geen Tesla's rijden en dus 0 ervaring is met betrouwbaarheid van kaarten/navi. Hierbij heeft de auto een plotselinge uitwijkmanoeuvre naar links gemaakt waardoor de auto de botsopvang aan het begin van de middengeleider heeft geraakt. Natuurlijk is dit geen goede zet van de AP maar al helemaal niet van de bestuurder. Hij schrijft dat hij op het moment van de impact net het stuur aan de onderzijde vast had, dat is ook de minst goede plek om tegen te kunnen sturen... Al met al, wellicht een falende AP maar bovenal stom handelen van de chauffeur. Naar mijn mening een gevalletje eigenschuld.
     
    • Like x 2
  11. Cohiba

    Cohiba Member

    Joined:
    Aug 6, 2014
    Messages:
    260
    Location:
    Belgium - Europe
    En meteen ook de reden waarom Tesla hem niet steunde in deze stunt.
     
    • Like x 1
  12. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,628
    Location:
    de Kempen
    Benieuwd of hij Griekenland zomaar mag verlaten...

    Ik meen me te herinneren dat in het verleden toeristen in de problemen zijn gekomen na een totalloss van hun auto in Griekenland, omdat dat uitgelegd werd als "illegale invoer" (omdat de auto het land niet meer verlaten had...)
     
    • Informative x 1
  13. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    9,109
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    Als ik EM moest zijn verkocht ik die kerel geen Tesla meer. Hij heeft nog niet anders gedaan als zagen en klagen , maar hanteert wel graag zijn eigen regeltjes. Laat hem maar lekker BMW rijden of zo iets.
    Maar ja , ik ben FP en niet EM;)
     
    • Like x 2
  14. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    7,088
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    De grootste bedreiging voor Tesla op dit moment is nog steeds het Osborne-effect.

    Ze kunnen de 3 nog niet in voldoende hoeveelheden maken om alle uitstaande reservaties te voldoen.
    Tesla doet zelfs sterk aan anti-selling van Model-3 om toch maar zeker te zijn dat er voldoende Model-S en Model-X worden verkocht zodat er cash blijft binnen komen.
    En dan komt er ineens een individu die totaal ongevraagd reclame begint te maken voor Model-3.
    Natuurlijk willen ze dat op géén enkele wijze ondersteunen.


    Mbt de unveil van Model-3 is het duidelijk dat ElonMusk de reactie van het grote publiek sterk onderschat had. Hij rekende op een paar tienduizenden reservaties, misschien wel 100.000. Het werd een complete overrompeling die Osborne wel héél nabij kon brengen.
     
    • Like x 2
    • Informative x 1
  15. basvk

    basvk Active Member

    Joined:
    Dec 27, 2013
    Messages:
    3,345
    Location:
    Eindhoven
    Ik heb dit ook wel eens gehad, bij kruising A27/A12 NW afrit richting Arnhem. Dit is een zeer lange afrit. Op AP aarzelt de auto op het moment dat de afrit afzwaait of ie op de A27 moet blijven of toch richting A12 moet rijden. Ik had het op tijd door en trok 'm uit de AP zodat ie de afrit bleef volgen, maar dat had best fout kunnen gaan als ik meer vertrouwen in AP had gehad niet opgelet had. Er reden op dat moment geen auto's voor me waar de AP op had kunnen locken.

    Ik denk dat You You iets vergelijkbaars is overkomen, waar de AP niet goed om kon gaan met de keuze wel of niet de afrit op.

    Ik vind dat we ons best de vraag mogen stellen of dit soort ongelukken zonder AP zouden gebeuren, oftewel of het gebruik van AP je passiever maakt in je rijgedrag. (Even los van het feit dat AP het aantal afgelegde kilometers zonder ongelukken vergroot).
    Ik vind het moeilijk om het meteen maar 'bovenal stom handelen van de chauffeur' te noemen. Ik heb zelf nog te weinig kilometers met AP gereden om er volledig aan gewend te zijn dus wantrouw het systeem zelf nog erg, maar ik kan me voorstellen dat je naarmate de kilometers verstrijken je er aan went en daardoor te laat reageert als het toch fout gaat.
     
    • Like x 2
    • Helpful x 1
  16. Wim S.

    Wim S. Well-Known Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    5,648
    Location:
    NL
    In vrijwel alle gevallen waarbij een Tesla op AP een zwaar ongeval meemaakt, lijkt het dat de bestuurders veel ervaring met het systeem hebben. Mogelijk als gevolg hiervan hebben zij veel vertrouwen in het systeem. Het gevolg is dan vaak dat er tevéél vertrouwen in het systeem ontstaat en als gevolg daarvan minder attentie op de weg. Bijna altijd reageert Tesla met een verhaal dat er meerdere signalen vanuit de auto zijn genegeerd. De bestuurders geven, mits ze het kunnen navertellen, vrijwel altijd toe dat ze onvoldoende op de weg hebben gelet. Ook You You geeft toe dat ie onvoldoende bij de les was.

    Ik beschouw AP als een fantastische rijhulp. Geen moment, nou een enkele seconde dan, ben ik met andere dingen bezig dan om me heen te kijken. Als AP iets doet wat ik niet verwacht ontstaat en geen gevaarlijke situatie.
    Wel schakel ik AP eerder uit dan voorheen. Vooral bij complexe wegsituaties en wegwerkzaamheden merk ik dat het inspannender is om AP te monitoren dan zelf door de ingewikkelde wegsituatie te sturen.
     
    • Like x 4
  17. wooter

    wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    4,360
    Location:
    Belgium
    Het is heel moeilijk om AP blindelings te vertrouwen, want parameters veranderen per software update en veranderende situatie. Pas op, ik begrijp hoe het gebeurt, want ik heb me ook al laten vangen: Softwareversies tot 2017.50 kon je nog vertrouwen doorheen asverschuivingen, maar was dan weer link om over een heuvel of brug te rijden, terwijl dit vanaf 2018.10 helemaal anders uit sloeg en ik gelukkig niet uit scha en schande leerde dat ie asverschuivingen niet meer correct kon nemen, maar wel beter over bruggen gaat. Om nog maar te zwijgen over de impact van een regenbui op de capaciteiten van AP.

    Je moet dan al goed gaan onthouden per segment van je traject of je er al gepasseerd bent met de laatste firmware versie om in het systeem te durven geloven.

    Nu, dat klinkt heel pessimistisch, maar ik klaag enkel over het feit dat je het systeem niet 100% kan vertrouwen, wat ook logisch is bij een level 2 implementatie. Het werkt daarentegen nog altijd schitterend op snelwegen en gebruik het nog elke dag zelfs op gewone wegen.
     
  18. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    7,088
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    Mijn eerste reactie als een niet Tesla rijder begint te zaniken over een AP ongeval :
    AP werkt te goed. Waardoor gebruikers teveel vertrouwen krijgen.

    (Terzijde : de groep van tussen 35 en 40 bij de elektriciens heeft de meest ongelukken. Bij hoogspanning helaas ook met dodelijke gevolgen. Reden : teveel vertrouwen; te weinig controles of alles veilig is gesteld.)
     
  19. Rqcg

    Rqcg Member

    Joined:
    Mar 16, 2017
    Messages:
    60
    Location:
    Netherlands
    Helemaal mee eens. Daarnaast is er een grote groep aan rijders die minder tech-savy, auto enthousiast of Teslafanaat zijn die niet op de hoogte zijn van alle technische minpunten en tekortkomingen van een AP anno 2018. Tesla doet naar mijn mening te weinig aan communicatie om dit soort problemen te voorkomen.
     
    • Like x 1
  20. Wim S.

    Wim S. Well-Known Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    5,648
    Location:
    NL
    De huidige Tesla rijders zijn meestal liefhebbers en gek op de - AP - techniek. Als straks Jan en alleman een Tesla gaat rijden, zal het gevaar van - te - veel vertrouwen toenemen. Vooral als er zulke grote verschillen zitten in de opvolgende versies van de AP software.
    Ik was er al aan gewend dat de Model S, komende uit het zuiden, direct uit de Coentunnel volledig zelfstandig maar ongewenst naar rechts afsloeg.
    Bij de huidige versie van de AP software gaat de auto daar gewoon rechtdoor. Wel zie ik dat korte slingeringen, bijvoorbeeld langs een verkeersheuvel, soms met grotere uitslagen worden genomen. Hierdoor kom je tegen de as van de weg waar een tegenligger vaak niet van gediend is. Ook rijdt de S nu wat vrijer binnen zijn eigen baan. In bochten kom je soms dichter bij medeweggebruikers dan me lief is.
    Dat is nogal een verschil met voorheen waar de auto weliswaar wat hoekiger reed maar consequent midden op de rijbaan bleef.
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC