TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model 3 in Amsterdam

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by OTUA.nl, Apr 16, 2018.

  1. TrebVs

    TrebVs Active Member

    Joined:
    Aug 15, 2017
    Messages:
    1,044
    Location:
    NL
    AP vergeleken in MS, MX en M3 vanuit de europeese situatie
    Fabian Becker die er dus nu niet bij was, onderbouwt nog eens met voorbeelden de AP verschillen die hij nu als ervaren europeese Model S X en M3 rijder heeft meegemaakt en onderkend. Zijn ervaring is denk ik uniek nu. Zie NoMiEV mobility en mbt andere Tesla ervaring hun site NoMiEV Mobility UG
     
  2. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Active Member

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,340
    Location:
    Amsterdam
    Er wordt wel eens gezegd dat een Tesla door alle OTA updates steeds beter wordt. Ik kan me daar maar moeilijk in vinden.
    Bij de meeste updates gaat het om 'reparaties' van de software en niet om werkelijke verbeteringen/toevoegingen.
    Klaarblijkelijk wordt er zo veel en zo snel code geschreven dat er fouten worden gemaakt (niet alleen bij Tesla).
    Hier worden wij dan de weg mee opgestuurd.
    Op zich heb ik hier geen moeite mee. Echter als het tot gevaarlijke situaties leidt ben ik er niet zo blij mee.

    Zelf heb ik erg veel moeite met de onverwachte remingrepen, die zich bij mij nog steeds voordoen. Dit ondanks dat ik mij er strikt aan houd AP niet te gebruiken in situaties waar dit niet voor bedoeld is: dus uitsluitend op de snelweg. Tevens gebruik ik AP nooit op op- en afritten, bij wegversmallingen, tunnels, etc. etc. Door constant mijn rechtervoet boven het stroompedaal te houden, weet ik de effecten van een plotselinge remingreep tot een minimum beperkt te houden. Echter ik ben van mening dat we niet kunnen verwachten dat iedereen dit gaat doen. Net zo min als je kunt verwachten dat ik beide handen op het stuur houd. Ik heb niet 5 mille betaald om op AP te moeten babysitten.

    p.s. dit weekend voor de eerste keer een remingreep tijdens AP waarbij ook het geluidssignaal van Forward Collission Warning was te horen. Natuurlijk weer niets aan de hand behalve dan dat er een auto dicht achter mij reed. Misschien kunnen we stickers laten maken? KEEP DISTANCE: AUTO PILOT ON BOARD
     
    • Like x 1

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC