Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 is wasstraat, versnelling in D of N?

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren voor het eerst mijn Model 3 in een "lopende band" wasstraat gereden. Toen ik op de lopende band stond, kreeg ik de auto niet in N. Hij sprong gelijk naar R. Daarna toch terug gezet naar D en de was sessie "probleemloos" afgemaakt. Lijkt mij vreemd dat ik in D gewoon de wasstraat in kan. En waarom kon ik op dat moment de N stand niet vinden? Vreemd....hebben jullie vergelijkbare ervaringen? Vroeger reed ik automaat en in wasstraat normaal in N stand.
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar transportmodus gebruiken zou veiliger moeten zijn, want daar schiet ie niet automatisch uit.
Alleen de timing daarvan is wel lastig, want je moet je rempedaal ingedrukt houden en op het touchscreen de optie ingedrukt houden totdat het geactiveerd is.

Ander dingetje is trouwens dat ik, bij het tot nu toe handmatig wassen, soms merk dat het laadklepje open springt als je er iets te hard tegenaan komt met een borstel. Lijkt me niet fijn als dat in de wasstraat gebeurt...
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar transportmodus gebruiken zou veiliger moeten zijn, want daar schiet ie niet automatisch uit.
Alleen de timing daarvan is wel lastig, want je moet je rempedaal ingedrukt houden en op het touchscreen de optie ingedrukt houden totdat het geactiveerd is.

Ander dingetje is trouwens dat ik, bij het tot nu toe handmatig wassen, soms merk dat het laadklepje open springt als je er iets te hard tegenaan komt met een borstel. Lijkt me niet fijn als dat in de wasstraat gebeurt...

...bij mij bleef het klepje gewoon dicht :)
 
Ander dingetje is trouwens dat ik, bij het tot nu toe handmatig wassen, soms merk dat het laadklepje open springt als je er iets te hard tegenaan komt met een borstel. Lijkt me niet fijn als dat in de wasstraat gebeurt...

Dit gebeurde mij dus in zo’n wasbox, lekker spuiten, ineens klepje open, en vol in die poort gespoten :S
 
6327544B-20FD-4289-A751-FDC1D77DFBC8.png

Altijd in neutraal zetten in de wasstraat en niet van je stoel afgaan
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Deuren op slot houden (slotje in het scherm).

Ik heb het zelf nog niet aangedurfd en tot op heden handmatig gewassen in zo’n wasbox :oops:
Inderdaad op slot houden. Dat is prima in een wasbox maar als je er in zit gaat het alarm af denk ik. Mmm, maar schiet ie ook in de parkeerstand.
Vraag me dus af of, als je dat dus niet doet en hem in N zet, het klepje niet door de wasborstels geactiveerd kan worden.

Nog een tip: vergeet ook niet de ruitenwisser van de “Auto” stand te halen. Las hier al van iemand waar deze helemaal verfrommeld uit de wasstraat kwam ;-)
 
  • Like
Reactions: Rutger_lwd
In een wasbox sta je over het algemeen buiten de auto met een hogedrukspuit in je handen. Wel zo veilig.

Als de auto op slot is zonder te zijn uitgestapt (tijdens rijden zijn de deuren op slot) dan staat het alarm gewoon uit.
 
Grappig om te zien dat meerdere de wastraat als risico zien. Ik heb het ook nog niet aangedurft zo'n rijdende wastraat :)

ja is ook gewoon ff anders dan met andere auto's. Ik heb het nu 3x gedaan en gaat prima. eerste keer alleen issue met omhoog komen uit de stoel om vast de ramen af te nemen tijdens het rollen in de wasstraat. bij de 3e keer in P maar rustig blijven zitten :D. die lui van de wasstraat konden er niet om lachen.
 
  • Funny
Reactions: M3rik
Nog een tip, trap niet het rempedaal in om hem in N te zetten. Omdat de auto op dat moment al op de band van de wasstraat staat begint de Tesla dan behoorlijk te protesteren.

Ik heb nog niet mee gemaakt dat de laadklep in de wasstraat open ging. Ik kan me voorstellen dat dit ook niet zou mogen kunnen als de auto in R-N-D staat.