Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 is wasstraat, versnelling in D of N?

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren voor het eerst mijn Model 3 in een "lopende band" wasstraat gereden. Toen ik op de lopende band stond, kreeg ik de auto niet in N. Hij sprong gelijk naar R. Daarna toch terug gezet naar D en de was sessie "probleemloos" afgemaakt. Lijkt mij vreemd dat ik in D gewoon de wasstraat in kan. En waarom kon ik op dat moment de N stand niet vinden? Vreemd....hebben jullie vergelijkbare ervaringen? Vroeger reed ik automaat en in wasstraat normaal in N stand.
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar transportmodus gebruiken zou veiliger moeten zijn, want daar schiet ie niet automatisch uit.
Alleen de timing daarvan is wel lastig, want je moet je rempedaal ingedrukt houden en op het touchscreen de optie ingedrukt houden totdat het geactiveerd is.

Ander dingetje is trouwens dat ik, bij het tot nu toe handmatig wassen, soms merk dat het laadklepje open springt als je er iets te hard tegenaan komt met een borstel. Lijkt me niet fijn als dat in de wasstraat gebeurt...
 
Ik heb er geen ervaring mee, maar transportmodus gebruiken zou veiliger moeten zijn, want daar schiet ie niet automatisch uit.
Alleen de timing daarvan is wel lastig, want je moet je rempedaal ingedrukt houden en op het touchscreen de optie ingedrukt houden totdat het geactiveerd is.

Ander dingetje is trouwens dat ik, bij het tot nu toe handmatig wassen, soms merk dat het laadklepje open springt als je er iets te hard tegenaan komt met een borstel. Lijkt me niet fijn als dat in de wasstraat gebeurt...

...bij mij bleef het klepje gewoon dicht :)
 
Ander dingetje is trouwens dat ik, bij het tot nu toe handmatig wassen, soms merk dat het laadklepje open springt als je er iets te hard tegenaan komt met een borstel. Lijkt me niet fijn als dat in de wasstraat gebeurt...