Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 koffer opent voor de helft

This site may earn commission on affiliate links.
Heb sinds een dikke maand al het volgende probleem:

Vaak, pak 70% van de gevallen, opent de koffer maar slechts voor de helft. Dan krijg ik signaal te horen alsof er iets in de weg ligt waardoor hij het niet volledig kon openen.

Auto was In het begin redelijk vuil.
Maar na het poetsen doet nog steeds vaak dit probleem voor.

Iets wat ik zelf nog kan doen of testen? Is vooral irritant met de handen vol voor iets in te laden. 😅
 
Vaak, dus niet altijd. Max. hoogte opnieuw afstellen door de knop 5s in te drukken zal dus niet helpen. Alhoewel ik daar mee zou beginnen.
Natuurlijk, gevolgd door, de alombekende scrollwieletjes op het stuur (reset), maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan.
En anders,... ritje naar Hasselt of Ranger laten komen.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Heb sinds een dikke maand al het volgende probleem:

Vaak, pak 70% van de gevallen, opent de koffer maar slechts voor de helft. Dan krijg ik signaal te horen alsof er iets in de weg ligt waardoor hij het niet volledig kon openen.

Auto was In het begin redelijk vuil.
Maar na het poetsen doet nog steeds vaak dit probleem voor.

Iets wat ik zelf nog kan doen of testen? Is vooral irritant met de handen vol voor iets in te laden. 😅
Amateur analyse:
Het zou kunnen zijn dat de gasveer zo stroef loopt dat de beveiliging "denkt" dat de klep ergens tegen vastloopt.

Does is move? No
Should it? Yes
-> WD40

7214525854_733237dd83_n.jpg
 
Last edited:
Bij ons zijn net ( M3 Feb 2019 ) beide frunk actuators door de Tesla Ranger vervangen. Schijnen oa. nog wel eens vocht te kunnen opnemen meldde hij en bij vorst ( dat was dus idd 2x achterelkaar zo ) hoor je die vastgevroren actuator(s) nog wel hun best doen maar de frunk gaat niet open, ook niet de eerste stap. Na ontdooien ( later op de dag was dat dus... ) doen ze het weer goed. Beide vervangen onder garantie, was in 10min gebeurd.