Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 krijgt verwarmde stoelen achterin met OTA update

SR+ en verwarmde achterbank?


  • Total voters
    34
This site may earn commission on affiliate links.
Hopelijk gaat dit al snel gebeuren! Is een welkome aanvulling deze maanden!

"Tesla zal een over-the-air software-update uitbrengen voor eigenaren van de Model 3 Standard Range Plus-varianten, waarbij de verwarmde achterstoelen van het voertuig worden geactiveerd.

Het verzoek kwam van Andrew Carney, een Model 3 Standard Range Plus-eigenaar die rechtstreeks tweet naar Tesla CEO Elon Musk, die verklaarde dat hoewel hij zeer dankbaar was voor zijn voertuig en de voortdurende verbeteringen door software-updates, het geweldig zou zijn als Tesla een Upgrade bij koud weer om de verwarmde achterstoelen van de volledig elektrische auto te activeren. Carney merkte zelfs op dat hij het niet erg zou vinden als de activering van de functie een betaalde update zou zijn.

Musk antwoordde eenvoudig: "Tuurlijk" en bevestigde feitelijk dat de Standard Range Plus Model 3 uiteindelijk alle stoelen verwarmd zal hebben. Dit zou extra comfort voor de passagiers moeten bieden, vooral omdat de temperaturen op het westelijk halfrond aanzienlijk dalen als gevolg van de komst van de wintermaanden.

Details over de prijs en de uitroldatum van de OTA-update voor de achterbankverwarming van de Standard Range Plus Model 3 zijn niet vrijgegeven door de maker van de elektrische auto."


Bron:
Tesla Model 3 SR+ owners to get heated rear seats through OTA update
 
Mooi zo!

Wel verrassend dat er zoveel zaken van de premium interior ondertussen al gewoon software matig beschikbaar zijn gemaakt op de SR+ (nu je hoort mij niet klagen).

- Webbrowser hadden we eerst niet
- Ingebouwde Spotify
- Ingebouwde TuneIn Radio
- Opladen tot 170KW max (was voorheen capped op 100 KW voor SR+)
- Ook toegang tot Tesla Theater voor de SR+ beschikbaar (netflix + youtube)
- Verwarmde achterstoelen

(nu zullen er wellicht wel enkele zaken op het betaalplan komen in de toekomst)
 

goed bedacht en kost met $149 minder dan de helft van de OTA upgrade bij Tesla (€300)

Leuk bedacht inderdaad, maar lijkt toch best veel werk om te installeren. Als je dit zou laten doen ben je zeker meer dan die €300,- kwijt. Ook ben je waarschijnlijk gewoon een deel van de garantie kwijt als dit erop zit. ;) Liever gewoon Tesla betalen zonder extra spullen nodig te hebben en dan heb je gewoon de volledige integratie in het scherm en de app. Laten bij dit systeem niet echt zien of dat ook zo is.

Zit in alle auto’s dan een achterbank met verwarming ingebouwd en is die softwarematig verborgen?

Benieuwd of ze dat ook op de Model X gedaan hebben en zullen activeren...

Yep, zit er standaard in maar alleen dus niet geactiveerd. Hier moet je Tesla voor betalen en dan wordt dit deel van de software actief. Beetje apart maarja ergens wel begrijpbaar als het goedkoper is om dit gewoon standaard in alle auto's in te bouwen terwijl deze functie niet bij de SR+ hoort.

Oops, even een edit nog. Alleen bij Model 3 volgens mij. Model S/X weet ik niet. :p
 
Last edited:
Zit in alle auto’s dan een achterbank met verwarming ingebouwd en is die softwarematig verborgen?

Benieuwd of ze dat ook op de Model X gedaan hebben en zullen activeren...

Zo ver ik weet is bij de Model S en X rijders dit niet softwarematig geblokkeerd, maar in plaats daarvan gewoon default geactiveerd, dit hoort bij het premium package en dat zit (wederom zover ik weet) standaard op de Model S en X versies. Vandaag nog op de 3e zitrij voor een uur in de auto met de laptop op schoot gewerkt met stoelverwarming aan, heerlijk hoor :D
 
  • Like
Reactions: Firehuntah