Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Los Angeles 31 maart

This site may earn commission on affiliate links.
Om de zaak maar wat te bundelen heb ik een nieuw draadje aangemaakt.

IMG_1523.JPG


Nadat we gisteren met enorme files heen en terug naar Amsterdam waren gereden was het vanochtend vroeg (05.30 uur) een hele verademing om zonder problemen op Schiphol te geraken.

Met een beetje wind in de rug en met aanhouden van de toegestane snelheid aangekomen met een mooie 183 Wh/km.
In de pendelbus van P3 zagen we op een gegeven moment een enorme rij Tesla taxi's staan wachten. De man tegenover ons merkte het ook op en zei, allemaal Tesla's, "Mooie dingen". Gelijk heeft hij.
 
Ook ik ben onderweg. Voor mij wel een roadtrip. Vandaag in de avond van Fremont naar Paso Robles. Dan morgenochtend verder naar Santa Barbara voor nog een paar afspraken. En dan op tijd door naar LA want het laatste wat ik wil is vast komen te zitten op de 405 in de avondspits.

Om vast te wennen aan het type/formaat auto heb ik van de verhuurder de 'model 3' van Cadillac (ATS) meegekregen. Een kleine Cadillac, wie dat bedacht heeft...
Maar goed, gok ongeveer zelfde formaat en kennelijk zelfde prijsklasse. BMW 3 achtige ruimte op de achterbank (=geen als je een lang persoon achter het stuur hebt).

Cadillac | ATS Sedan
 
Zie nu dat het kreng 275 pk zou moeten hebben. Nog niet gebruikt/gemerkt. Moeten we dan op de komende rit nog maar eens uitproberen :cool:

Maar goed verder geen discussie over Cadillac ATS hier. We houden het schoon en dus alleen over Model 3 en de unveil.
 
Daar zijn we weer. op dit moment is het hier (Santa Monica bij LA) vier uur in de ochtend. Dat is altijd de eerste paar dagen zo door het tijdsverschil. Je ligt vanaf 3 uur klaarwakker.
Gisteravond nog geprobeerd iets te posten maar het forum was er uit.
Nu gelukkig weer terug.

Laat ik beginnen met het noemen van een paar dingen die ik vergeten was dan wel wat heb verstopt Als eerste wat het is om ruim tien uur achtereen in een 747 te zitten. niet eens zozeer de beenruimte, maar het feit dat je ook in de breedte niet veel hebt. Ik had me voorgenomen veel typewerk te gaan doen maar dat lukte niet zonder de buren doorlopend aan te tikken dus dat maar laten zitten.

Het voordeel is natuurlijk dat het een rechtstreekse vlucht was zodat je niet "ergens" in de stress gaat bij Immigrations om de volgende aansluiting te halen. Die uren gaan overigens vanzelf wel voorbij en uiteindelijk ook weer voordat je het weet is hij bezig aan de landing. Leuk was dat we aan het eind van de vlucht te horen kregen dat we bijzondere gasten aan boord hadden 16 paarden. We hebben ze niet gezien dus die zullen wel bovenin gezeten hebben :)

Het tweede was het aankomen op LAX en het traject van de controle bij Immigrations. Nu is dat alweer een stuk verbeterd nu je, als je een Esta hebt en op hetzelfde paspoort al eens binnen bent geweest na 2008, een digitale check kunt doen. Maar ja, mijn zoon had net een nieuw paspoort en die van mij was net na de laatste reis (2012) vervangen. Je bent gewoon een uurtje zoet. Bij elke binnenkomst in de US moet je daar door heen maar hier is het altijd net iets heftiger.
Dat geldt met name dan ook voor het gaan naar de Rental. Veel gedoe met shuttles en dan was de auto zelf nog niet klaar dus een half uurtje staan wachten. Grappig is wel dat de rentals zitten net op het laatste stukje van de final approach zodat er bijna elke minuut een vliegtuig laag over komt.
Daarom vlieg ik liever op San Francisco. Iets meer relaxed en met net treintje naar je auto.

Uiteindelijk dan onze auto gekregen en vertrokken richting Santa Monica. De, hier al eerder genoemde, 405 ligt er niet zo netjes bij, zeer positief uitgedrukt. Hier moet je toch echt luchtvering hebben want onze auto, Chevrolet Camaro, stuiterde er vrolijk op los. Ik ga niet vervelend doen over de auto want we gaan er deze dagen nog leuke dingen mee doen. Zoals straks een eindje Pacific Highway en Hollywood/Beverley Hills met het dakje open.

Als je dan op de weg bent ga je natuurlijk uitkijken naar Tesla's. De eerste kwam ons snel voorbij en had als nummerplaat "Maserati". Laten we zeggen dat hij op weg naar "understanding" is. Daarna toch een flink aantal gezien en wandelend in Santa Monica stonden we ineens stil want voor ons stond een Model X. Dame achter het stuur en ik vroeg beleefd of ik een foto mocht maken door naar mijn iPhone te wijzen en ik kreeg een keurige "thumbs-up". Later nog een rode gezien die een parkeergarage inreed. (dat kan hier wel wat beter, zijn van een ander formaat dan bijvoorbeeld die bij het Circustheater).

Wat ik nog niet hier op het forum heb gezien zijn de tweets van Elon dat de unveil alleen de eerste stap zou zijn waardoor toch weer het beeld van een concept naar boven kwam. Daar is wat over getweet dus we zien het maar.
Daartegenover stond nl de email die ik gisteren kreeg met wat logistieke info over parkeren e.d. en waarin nogmaals werd gezegd dat elke bezoeker een ride kan maken.

Hierbij wat foto's.

Bij de laatste foto miste ik wel John.

IMG_1531.JPG IMG_1537.JPG IMG_1539.JPG IMG_1530.JPG IMG_1543.JPG
 
Last edited:
Een kleine update. Nog een paar uurtjes en dan gaat het feest beginnen, op zo'n anderhalve km van hier. We zijn nu neergestreken in een motel dicht in de buurt zodat we straks er lopend heen kunnen gaan (en terug) en zo ook een drankje mee kunnen doen. Bij het voorbijrijden net een glimp van het SpaceX complex opgevangen, waar het gaat gebeuren.

Over de Model 3 kan ik nog niet veel zeggen, ik kreeg wel het filmpje van RTL 4 toegestuurd waarin werd verteld van de wachtrijden en ik zag ook Kim Liebregts in beeld. Ook RTL 4 zal het streamen, dat scheelt weer in de bandbreedte als ze het delen via hun eigen netwerk.

De dag van vandaag was uit de kunst. De enerverende heenreis ben je al heel snel vergeten, dat was eerdere keren ook zo.

Vanochtend na een ontbijtje bij Subway in de auto gestapt en begonnen aan een tourtje Pacific Highway. De lucht was en is onbewolkt en we hebben de route tot Ventura, tenminste tot waar de 20/30 km binnendoor begint, gereden en zijn daar omgekeerd. Op de terugweg een mooi extra rondje door de bergen gereden. Mooi uitzicht steeds.

Daarna in het hotel alles ingepakt en begonnen aan een trip door Beverley Hills en Hollywood. Daar hebben we ons tussen de toeristen gestort om de bekende plekken aan Hollywood Boulevard te bekijken. Het weer was perfect hiervoor.

Vandaar zijn we, aan de hand van een gratis app op de iPhone, buiten de snelwegen om naar dit hotel gereden. Ik had voor die paar dagen geen sim gekocht zodat ik mobiele data maar niet heb aangezet. Kost per slot van rekening iets van 7,50 per Mb, tenminste, dat vertelde Vodafone mij in hun standaard roamingsberichtje.

Nu even rustig aan doen, dan omkleden en naar de lokatie lopen. Net even een late lunch genomen, steakmenu(utje) dus even de tijd geven :)

Diverse Tesla's gezien, nu geen Model X.
 

Attachments

  • IMG_1566.JPG
    IMG_1566.JPG
    742 KB · Views: 63
  • IMG_1572.JPG
    IMG_1572.JPG
    566.2 KB · Views: 65
Last edited: