Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance AWD - Velgen & Banden

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk dat hij square gaat aanraden vanwege de goede gewichtsverdeling van de auto.
Dat is ook inderdaad optimaal voor deze auto maar het oog wil ook wat. ;)

Voor mij een prima compromis en die onderstuur valt heel erg mee.
Maar goed, ik rij dan ook nooit op het circuit en dus weinig op het randje van zijn kunnen.

Ja, precies ‘square’ wordt meer aangeraden ja... maar wat is dan de maximale bandbreedte die je bij 20 inch rondom kan doen?

En ja, het oog wil ook wat, dus ik neig naar de 275 achter... :)
 
Inmiddels nieuwe inzichten/ervaringen met bandjes onder de M3P? De standaard Pilots zijn nu echt op (na 31.000km??). Van mij zou er wel wat meer rubber om die mooie velgen mogen zitten om (verdere…) beschadiging te voorkomen. Daarnaast benieuwd of er ook stillere 20” banden zijn.
 
Ik rij zelf met deze banden en velgen die van mijn Lexus GS 450h komen:

Axxion AX9 Competition Kupfer/Silber 9,0x20 ET40
VOOR: Hankook Ventus S1 Evo3 K127 245/35R20
ACHTER: Hankook Ventus S1 Evo3 K127 265/35R20

Er komen nog spoorverbreders op, voor 8,5mm en achter 23,5 mm. De speciale 3,5mm dikke spoorverbreders (69,7mm naafgat) om de double step in de naaf van de M3P op te vullen heb ik bij fullcartuning.com besteld. De 20mm spoorverbreders (naafgat 64,1 mm) met tapeinden voor achter kon ik in Europa niet vinden dus komen bij AliExpress vandaan.
 
Last edited:
Ik begrijp niet dat er nergens een mooi overzicht is van alle tesla's en alle modelversie + welke bandmaten en velgmaten je nodig hebt. Eventueel met links naar 3rd parties die wel passen. MYP3 20inch banden kosten 270euro het stuk?