Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance bestellingen

In welke kleur

  • Pearl White

    Votes: 45 34.6%
  • Solid Black

    Votes: 25 19.2%
  • Midnight Silver Metallic

    Votes: 23 17.7%
  • Deep Blue Metallic

    Votes: 27 20.8%
  • Multi-Coat Red

    Votes: 10 7.7%

  • Total voters
    130
This site may earn commission on affiliate links.
Leaseplan heeft mijn bestelling op 17 juli al doorgezet naar Tesla, maar bij die geven aan dat de bestelling nog altijd niet bekend is (nog niet verwerkt is). Denk dat ze bij Tesla een grote backlog aan orders hebben... :(

Hoe is dat bij jullie gegaan?
 
Lieve mensen...gisteren mijn non P opgehaald en 300km gebruikt om de auto te leren kennen....Weten jullie zeker dat jullie een Performance "nodig hebben"....want mij lieve hemel...die standaard AWD accelereert niet...die katapulteert! Wil niet eens weten hoe de Performance dat doet :D.

Maar veel plezier vanaf half augustus tot eind september....en probeer niet alle straatstenen uit de weg te accelereren... ;)
 
Lieve mensen...gisteren mijn non P opgehaald en 300km gebruikt om de auto te leren kennen....Weten jullie zeker dat jullie een Performance "nodig hebben"....want mij lieve hemel...die standaard AWD accelereert niet...die katapulteert! Wil niet eens weten hoe de Performance dat doet :D.

Maar veel plezier vanaf half augustus tot eind september....en probeer niet alle straatstenen uit de weg te accelereren... ;)
Precies!! Dat was voor mij een van de redenen om in december j.l. een "gewone" AWD te kiezen. De andere: wat meer bereik :cool:
 
Lieve mensen...gisteren mijn non P opgehaald en 300km gebruikt om de auto te leren kennen....Weten jullie zeker dat jullie een Performance "nodig hebben"....want mij lieve hemel...die standaard AWD accelereert niet...die katapulteert! Wil niet eens weten hoe de Performance dat doet :D.

Maar veel plezier vanaf half augustus tot eind september....en probeer niet alle straatstenen uit de weg te accelereren... ;)

Goed om te horen ;). Een tijdje terug heb ik meegereden in een P. Ik schrok me werkelijk dood. Wát een raket. Persoonlijk heb ik niet de P gekozen voor het extra vermogen maar omdat ik 'm qua uiterlijk net wat gaver vind. Plus, voor het kleiner geworden prijsverschil was de keuze net wat makkelijker gemaakt.
 
Goed om te horen ;). Een tijdje terug heb ik meegereden in een P. Ik schrok me werkelijk dood. Wát een raket. Persoonlijk heb ik niet de P gekozen voor het extra vermogen maar omdat ik 'm qua uiterlijk net wat gaver vind. Plus, voor het kleiner geworden prijsverschil was de keuze net wat makkelijker gemaakt.
Dat prijsverschil is inderdaad zeer interessant...maar ik had al besteld en ben meer dan tevreden over de 18" met standaard AWD. Die 20" ziet er zeker goed uit. Gelukkig in NL redelijke snelwegen ;).
 
Zit ook nog te wachten op een RN, bestelling is vorige week geplaatst...

Overigens geen P, maar LR AWD.

Vreemd.. Welke configuratie heb je? Ik heb zelf een LR AWD in Pearl White met Aero's vorig week dinsdag (16-07) besteld. Had vrijwel direct een RN nummer en begin deze week zag ik de VIN in de broncode en heb ik ook al een eindfactuur zichtbaar op mijn account.
 
Wat heeft de combinatie ermee te maken? Het gaat erom dat mijn bestelling (die veel eerder geplaatst is) nog altijd niet bekend is bij Tesla, terwijl die van iemand die hem eergisteren besteld, wel bekend is...los van hoe snel ze een bepaalde configuratie kunnen leveren.
 
Wat heeft de combinatie ermee te maken? Het gaat erom dat mijn bestelling (die veel eerder geplaatst is) nog altijd niet bekend is bij Tesla, terwijl die van iemand die hem eergisteren besteld, wel bekend is...los van hoe snel ze een bepaalde configuratie kunnen leveren.

Dat is wel degelijk van belang. Als er NU een bestelling komt die matched (kleur, opties, etc) aan een beschikbare auto (op voorraad of onderweg met boot oid, en de config die jij 2 weken geleden besteld hebt hebben ze niet 'over', blijft jouw order gewoon in de wacht staan.
 
  • Like
Reactions: Rutger_lwd
Dat is wel degelijk van belang. Als er NU een bestelling komt die matched (kleur, opties, etc) aan een beschikbare auto (op voorraad of onderweg met boot oid, en de config die jij 2 weken geleden besteld hebt hebben ze niet 'over', blijft jouw order gewoon in de wacht staan.

Lezen blijft een kunst :)...Ik heb het helemaal niet over een match of levering van mijn auto. Ik heb het over de REGISTRATIE van een bestelling.
Als er NU een bestelling komt, en deze is BEKEND bij Tesla, en je hebt toevallig een match, prima voor diegene.
In mijn geval heb ik dus 2 weken geleden al besteld, maar die is nog niet eens BEKEND bij Tesla, dus ze kunnen niet eens kijken of er een match is met mijn bestelling...
 
Last edited:
@Achiej : ik zou Leaseplan nog maar eens porren. Ik meen me te herinneren dat het in februari ook al een gedoe was met de "leasers".

Vandaag gedaan. Leaseplan heeft de bestelling keurig netjes doorgestuurd en zelfs bevestigingsmails nagestuurd. De bal ligt volledig bij Tesla. Leaseplan is trouwens totaal niet te spreken over de werkwijze van Tesla. Ook voor hen schijnen ze erg moeizaam bereikbaar te zijn, terwijl zij tientallen auto's afnemen.