Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance bestellingen

In welke kleur

  • Pearl White

    Votes: 45 34.6%
  • Solid Black

    Votes: 25 19.2%
  • Midnight Silver Metallic

    Votes: 23 17.7%
  • Deep Blue Metallic

    Votes: 27 20.8%
  • Multi-Coat Red

    Votes: 10 7.7%

  • Total voters
    130
This site may earn commission on affiliate links.
Verbazingwekkend hoe snel ze de Tesla's momenteel uitgeleverd willen krijgen voor het einde van de maand. Nadat ik donderdag een mail kreeg met een VIN en kenteken, vanmiddag een mail of ik de M3P maandag om 12.30 uur in Tilburg wilde komen afhalen. Aangezien ik in een afspraak zat, zojuist ook nog eens mijn voicemail ingesproken, waarbij gemeld werd dat als ik niet reageer, de VIN en het kenteken weer losgekoppeld word en men nog niet kon vertellen wanneer ik in het 4de kwartaal wel een M3P kon komen afhalen. Nu heb ik echt maandag geen tijd dus dat wordt hem sowieso niet. Vraag me trouwens ook nog af of ik nog een factuur krijg want niemand die rept over eerst betalen. Zullen ze toch niet vergeten?

Volgens mij staan ze onder nogal wat druk om die 100.000 afleveringen dit kwartaal te halen. Ik geloof er niks van dat het moeilijk gaat worden om er in Q4 een toegewezen te krijgen. Goed van je dat je er gewoon kalm onder blijft.
 
Vandaag auto opgehaald in Tilburg. Vriendelijk ontvangst, drukte viel (mij) mee.
Ik had alle tijd om auto te inspecteren (de Model 3 checklist gebruikt) en personeel vraagt proactief of ze kunnen helpen.
Tot zover ik kon zien ziet de lak er goed uit en zijn er geen beschadigingen. Wel jammer dat de auto zowel van binnen als buiten (matig) vies is. Verder zaten de matjes (incl frunk) in de auto, idem laadkabels. Gezien de horror verhalen die ik gelezen heb zag ik op tegen de aflevering maar is het mij alleszins meegevallen.

Tijdens de rit naar huis wel gemerkt (op de snelweg) dat er linksvoor iets behoorlijk trilt. Lijkt iets los te zitten en zal ik komende dagen een afspraak voor maken.
 
Last edited:
Afgelopen maandag onze m3 performance in Tilburg opgehaald. Onze zesde aflevering bij tesla vond ik een dramatische ervaring. Op tijd (18:00 uur) aangekomen. Papierwerk was kennelijk nog niet klaar, auto was nog niet op naam gesteld. Vervolgens het wachten, zonder enige vorm van communicatie. Geen drankjes meer (waren op), enkel koffie uit apparaat. Pas twee uur later het bericht dat tenaamstellen niet zou lukken. Auto wel afgeleverd (is een demo, stond op naam van tesla).

Op naar p3 waar het inmiddels donker was. Één uitzendkracht aanwezig. Met het lampje van mijn telefoon de auto geïnspecteerd. Auto was matig schoongemaakt en - belangrijker - heeft wat kleine lakbeschadigingen op de randen van drie van de vier portieren en stoeprandschade op een velg. Bovendien vond ik de volgende dag nog een klein deukje in de a stijl.

Uitzendkracht heeft geen idee wat hij hier mee aan moet. Belt naar zijn baas, die hem doodleuk vertelt dat dergelijke schade “nu eenmaal hoort” bij een demo. Tot 10 geteld om niet te ontploffen - de uitzendkracht kan ik het immers ook niet kwalijk nemen - en uitgelegd dat dat niet acceptabel is bij een demo auto van 65k waarbij op geen enkele wijze is aangegeven dat de auto dergelijke beschadigingen zou hebben.

Na nog een belletje naar zijn baas heeft hij toch de schade opgenomen. Ik zou zelf een afspraak moeten maken bij het sec om de schade te laten herstellen. Inmiddels gedaan, maar ik kan daar pas 30 oktober terecht.

Deze service is echt onacceptabel. Tesla moet hier echt mee ophouden, want zo verlies je klanten. Zelfs klanten van het eerste uur...
 
Tijdens de rit naar huis wel gemerkt (op de snelweg) dat er linksvoor iets behoorlijk trilt. Lijkt iets los te zitten en zal ik komende dagen een afspraak voor maken.

ik had zoiets aan de rechterzijde. Controleer even de bekleding van de wielkast. Deze kan gaan klapperen als het in de hoeken niet goed vastzit. Ik heb het daarna nooit meer gehoord.
 
Dan moet je het echte BEEST nog ontdekken!

Klopt, maar dat is ook meer voor op het circuit (in track mode grenzen zoeken doe ik nou liever niet op de weg).
Wel leuk om te zien dat men in de USA al gewoon aan het racen is met de model 3 performance en dan gaan ze gelijk veren, sway bars, velgen/banden en remmen aanpassen (zelfs carbon kan al). Die veren die snap ik wel, hij stuiterd toch nog aardig (en ook wat flex).

Kijk hier maar eens naar, video achter een model 3P (ipv erin) op nurnberg:

Nu denk ik niet dat dit de beste chauffeur is........ en die M2 (camera auto) is niet echt standaard met een goede courreur..... die sukkelt er namelijk redelijk relaxed achteraan ......maar je kunt wel zien dat de model 3 veel strakker kan als je daar andere set veren/dempers onder zet.
 
Last edited:
Mag aannemen dat je hem prive koopt en bijtelling geen onderwerp is. Maar zelfs dan zou ik hem net in december laten leveren. Mocht je hem binnen vijf jaar verkopen is die lagere bijtelling nog wel een extra verkoopargument.

Nee het gaat om een private lease auto.
Huidige auto (A4) is ook private lease.
Heb het nog kunnen bestellen via de ANWB (LeasePlan) voor een relatief gunstig maandbedrag.

Nu is de performance niet meer te bestellen en zijn de maand bedragen bijna met 250 eu omhoog gegaan.
Net op tijd dus. :cool:
 
Nee het gaat om een private lease auto.
Huidige auto (A4) is ook private lease.
Heb het nog kunnen bestellen via de ANWB (LeasePlan) voor een relatief gunstig maandbedrag.

Nu is de performance niet meer te bestellen en zijn de maand bedragen bijna met 250 eu omhoog gegaan.
Net op tijd dus. :cool:
Maar je weet dat de bijtelling per 1 jan met € 2.000,— per jaar omhoog gaat (extra 4% over 50.000) ?