Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 Performance Track Mode V2

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien een stomme vraag, maar wat voegt deze package nou eigenlijk precies toe? De brake pads waren volgens mij bij de M3P al groter/beter en dit model had al 20" sportvelgen.

Voor zover ik zie zijn het dus gewoon andere velgen en een flesje remvloeistof.
 
Misschien een stomme vraag, maar wat voegt deze package nou eigenlijk precies toe? De brake pads waren volgens mij bij de M3P al groter/beter en dit model had al 20" sportvelgen.

Voor zover ik zie zijn het dus gewoon andere velgen en een flesje remvloeistof.

Waarschijnlijk lichtere of stevigere velgen. Remblokken zullen hogere temperaturen aankunnen dan de standaard blokken (maar bijgevolg waarschijnlijk piepen als ze koud zijn en ook minder bite hebben dan). Remvloeistof zal een hoger kookpunt hebben (maar ik zou altijd voor Castrol SRF kiezen).

De software kan het pakket interessant maken. Daarom denk ik ook niet dat iedereen de software krijgt.
 
Misschien een stomme vraag, maar wat voegt deze package nou eigenlijk precies toe? De brake pads waren volgens mij bij de M3P al groter/beter en dit model had al 20" sportvelgen.

Voor zover ik zie zijn het dus gewoon andere velgen en een flesje remvloeistof.

Dat dacht ik ook maar als ik het filmpje zie, kan je aardig wat instellingen doen die je denk ik niet kan doen met de standard track mode.
(balans enz.) Ik kan me vergissen want ik heb geen P :( ..... en ik vermoed dat de upgrade niet voor een AWD+ is
 
Wielen (velgen met banden), pads, vloeistof en software. Op een P met performance package kan dit dus ook (software). De 20" wielen zijn dan ook al aardig. Pads en vloeistof kun je zelf regelen (paar honderd euro). Kijken of we de software gratis krijgen want die wielen mogen ze houden (niet mijn smaak) ga ik geen 5,5K voor betalen.

Met die cup 2 banden ga je niet in de winter rijden, dus nog extra winterbanden voor je 20" nodig.

Kortom, leuk als je ook echt op het circuit rijdt. Track mode een paar keer getest en gebruik hem verder nooit (voegt weinig toe in het verkeer).
 
Waarschijnlijk lichtere of stevigere velgen. Remblokken zullen hogere temperaturen aankunnen dan de standaard blokken (maar bijgevolg waarschijnlijk piepen als ze koud zijn en ook minder bite hebben dan). Remvloeistof zal een hoger kookpunt hebben (maar ik zou altijd voor Castrol SRF kiezen).

De software kan het pakket interessant maken. Daarom denk ik ook niet dat iedereen de software krijgt.
Zou kunnen. Maar hier legt de uitgenodigde YouTuber op ca 2:35 uit dat een performance een “free OTA-upgrade” krijgt.
Koop ik die velgen er wel bij;)
 
En als het echte track pads zijn mag je er zelfs niet mee de weg op. Semi-track (street-legal) pads wel (die werken overigens ook goed, in het verleden al op andere auto's gehad.......merk je echt).

Is leuke gimmick, zal hem niet missen (hooguit leuk op een track-day).
 
Velgen zijn supergaaf, alleen verkeerde kleur voor mij (zilver is mijn kleur..... maar moet zeggen deze hmmmm....beter dan de donkere 20"), wel duur setje.

p.s. net filmpje bekeken en ja we krijgen het gewoon OTA ...... hij is door Tesla uitgenodigd en dit is hem verteld. Is inderdaad wel cool wat ze gedaan hebben. Eens kijken wat voor ronde tijden we nu gaan krijgen.