Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Premium Connectivity niet langer "Meegeleverd Pakket" (leasecontract)

This site may earn commission on affiliate links.
Het viel me vandaag op dat in mijn M3 bij de instellingen de Premium Connectivity niet meer als "Meegeleverd Pakket" staat. Er staat nu "Eindigt op 1 mei 2022".

Van het Athlon leasecontract van vijf jaar heb ik nu drie jaar opzitten. Ik ben niet van plan om er nu voor te gaan betalen. Heb er ook geen bericht van Tesla of Athlon over gehad.

Meer mensen in NL met deze onaangename verassing?

In het Britse forum zie ik meer mensen die hetzelfde melden: Rumour of free premium for leases cars ending
 
  • Informative
Reactions: LaurensH
Het viel me vandaag op dat in mijn M3 bij de instellingen de Premium Connectivity niet meer als "Meegeleverd Pakket" staat. Er staat nu "Eindigt op 1 mei 2022".

Van het Athlon leasecontract van vijf jaar heb ik nu drie jaar opzitten. Ik ben niet van plan om er nu voor te gaan betalen. Heb er ook geen bericht van Tesla of Athlon over gehad.

Meer mensen in NL met deze onaangename verassing?

In het Britse forum zie ik meer mensen die hetzelfde melden: Rumour of free premium for leases cars ending
Morgen eens kijken wat de mijne zegt. Waar zie ik dat precies??
 
Ben op basis van je signaal ook even gaan kijken bij mijn M3LR. Auto geeft aan dat Premium connectivity eindigt op 1 mei 2022. Auto is ook van Athlon en van november 2019. Leasecontract loopt nog tot november 2024.
Bij de aanschaf werd door Tesla verteld dat je 1 jaar gratis Premium Connectivity erbij kreeg. Inmiddels zijn we 2,5 jaar verder. Dus ik begrijp wel dat we nu moeten gaan betalen… of niet natuurlijk.
 
Bij mij hetzelfde verhaal, M3 LR van 2021, en er staat nu eindigt 1 mei.
Lease maatschappij Arval, België.

Probleem is wel dat we met een lease contract geen opties kunnen aankopen via de app. Het gaat dus van de LM afhangen of we het nog kunnen terug krijgen.
 
Bij mij staat het er ook. Vanaf het begin tot voor kort stond daar “Meegeleverd pakket”.

Dat is het toch ook, bij een Long Range uit 2019?
Wij hebben een Performance uit begin 2019, en betalen toch al een 2 jaar voor connectivity, dus nee, lijkt me niet een meegeleverd pakket.

Ik dacht dat je het een jaar kreeg, en daarna moest betalen.
 
Wij hebben een Performance uit begin 2019, en betalen toch al een 2 jaar voor connectivity, dus nee, lijkt me niet een meegeleverd pakket.

Ik dacht dat je het een jaar kreeg, en daarna moest betalen.
Klopt, dat is altijd zo geweest. Alleen als er een leasemaatschappij tussen zat werd er in de praktijk naar nu blijkt niets in rekening gebracht. Men dacht hier eerst dat de leasemaatschappij dat betaalde maar dat is dus niet zo.
 
In mijn herinnering was het destijds (besteld in de herfst van 2019) onderdeel van het premium interieur van de Long Range, zonder dat daar een bepaalde termijn aan zat. Maar zeker weet ik het niet.

Uit de Wayback Machine kan ik alleen iets uit januari 2020 zien. Daar stond destijds al "1 jaar". Maar of dat in september 2019 ook zo was, kan ik niet achterhalen.

1 jaar.png
 
Heb even contact gehad met de lease maatschappij (Alphabet) en die gaven aan dat Tesla dit in lijn brengt met wat Polestar/BMW vraagt aan hun lease rijders. Volgens Alphabet is de invoerdatum echter nog verre van zeker omdat Tesla aanpassingen moet doen (om bv de aanschaf mogelijk te maken als niet eigenaar via de app). Gaat dus wel veranderen.
 
  • Informative
Reactions: cracktro
Ja, je kunt werken met mifi of hotspot maar is dat geen geklooi dan?
Ik weet niet wat de tarieven in NL zijn, maar een mifi + SIM komt in België duurder uit. Je kan dan nog klooien met hotspot, maar buiten de paar keren dat ik manueel de hotspot op zette om al rijdende een update te downloaden, gebruik ik altijd gewoon het connectivity pack.
 
Ik weet niet wat de tarieven in NL zijn, maar een mifi + SIM komt in België duurder uit. Je kan dan nog klooien met hotspot, maar buiten de paar keren dat ik manueel de hotspot op zette om al rijdende een update te downloaden, gebruik ik altijd gewoon het connectivity pack.
Ja, ik neem gewoon het abonnement. En anders dwingt mijn vrouw me daartoe wel, die gaat echt niet klooien met telefoon of mifi. Bovendien rijden we veel langs en over de grens, veel gemakkelijker zo.
 
  • Like
Reactions: job-lek and wooter
Nou in ieder geval eens dat het makkelijker is zonder de hotspot te hoeven gebruiken. Nu heb ik ingesteld dat Flitsmeister start zodra mijn iPhone via Bluetooth verbinding maakt met de auto, heb nog even gekeken of ik zo ook de hotspot kan starten, maar dat lukt me nog niet.
 
  • Like
Reactions: Enzo63