Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Premium Connectivity niet langer "Meegeleverd Pakket" (leasecontract)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik *vermoed* dat dat afhangt van het leasecontract cq afspraken met bedrijf.

Verder vond ik dit nog...

1650957974882.png
 
Ach het valt bij Telsa allemaal nog wel mee hoor... Ik hoorde van een collega die een Skoda rijd dat je daar jaar betaald om zoiezo de app te gebruiken... Dus auto op afstand sluiten, verwamen etc....Heeft ook een lease auto dus moet dat gewoon zelf betalen als hij dat zou willen
Mijn collega mocht even 400 euro aftikken na levering van zijn Mercedes. Was vergeten om Apple Carplay aan te vinken bij het bestellen, zat ergens in de configurator achter een pakket verstopt.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: Jitz and Enzo63
Ach het valt bij Telsa allemaal nog wel mee hoor... Ik hoorde van een collega die een Skoda rijd dat je daar jaar betaald om zoiezo de app te gebruiken... Dus auto op afstand sluiten, verwamen etc....Heeft ook een lease auto dus moet dat gewoon zelf betalen als hij dat zou willen

Of als je bij bepaalde Audi modellen DAB+ wilt, mag je ook maandelijks betalen :confused:
 
  • Like
Reactions: Jitz
Laatste versie app zojuist geïnstalleerd en op 1/5 aflopende connectivity, helaas nog steeds niet de mogelijkheid te verlengen via de app.

Communicatie vanuit lease maatschappij (Arval) overigens ronduit waardeloos, nog helemaal niets over gehoord.
 
Bij mij hetzelfde. Dit zet mij aan het denken wat de meerwaarde van het Tesla abo is tov van wat ik nu al beter en zonder extra kosten via mijn telefoon krijg. Ik heb via mijn telefoon oa actuele kaarten, verkeersinformatie, flitslocaties en goedwerkende muziekdiensten? Start allemaal automatisch op zodra ik mijn telefoon in de auto leg. Met de nieuwe UI van Tesla doen de icoontjes op mijn telefoon ook niet meer onder vwb leesbaarheid.
Wat dan overblijft is navigatie op het grote Tesla scherm maar voor het merendeel van mijn ritten gebruik ik dan weer niet de navigatie. Voorgaande is natuurlijk gebaseerd op mijn persoonlijke voorkeur en gebruiksscenario’s. Ik ben benieuwd hoe anderen de afweging maken.
 
Wat dan overblijft is navigatie op het grote Tesla scherm maar voor het merendeel van mijn ritten gebruik ik dan weer niet de navigatie. Voorgaande is natuurlijk gebaseerd op mijn persoonlijke voorkeur en gebruiksscenario’s. Ik ben benieuwd hoe anderen de afweging maken.
Nou, navigeren op een smartphone (zelfs een grote iPhone Pro Max superdelux) is toch niet van hetzelfde niveau als het scherm in je Tesla.

Ik heb zelfs een iPad houder naast het grote scherm, maar denk er niet aan om dat als navigatie te gebruiken. Handig voor erbij om Waze op te zetten als ik tijdens de spits een stad wil induiken, maar zeker niet leidend.
 
Privé Tol en wasbeurt aftrekbaar van de bijtelling? Mag dat ook??
Als je werkgever het wil administreren wel (zie de eerdere reply van @Enzo63). Bij mijn vorige werkgever kon ik Franse tolwegen tijdens vakanties gewoon met mijn tankpas betalen (inderdaad, tankpas, want wij kregen die bij een lease Tesla voor het geval dat we een legacy vervangende wagen zouden krijgen bij schade oid :))
 
  • Like
Reactions: OttoR
Als je werkgever het wil administreren wel (zie de eerdere reply van @Enzo63). Bij mijn vorige werkgever kon ik Franse tolwegen tijdens vakanties gewoon met mijn tankpas betalen (inderdaad, tankpas, want wij kregen die bij een lease Tesla voor het geval dat we een legacy vervangende wagen zouden krijgen bij schade oid :))
Ja, je bent afhankelijk van de goede wil van je werkgever. Kreeg gisteren weer een nee op mijn verzoek. Nadat ik replyde dat dat wel erg medewerkeronvriendelijk was en ze per saldo de staat subsidieren kreeg ik het bericht dat ze dat wel snapten en het voor heroverweging gingen voorleggen aan de afdeling Arbeidsvoorwaarden. Dat 10-tje per maand is niet belangrijk maar tel de wasbeurten en tol erbij op dan loopt het wel in de papieren. En het kost de werkgever niets, alleen het verwerken ervan wat me niet al te moeilijk lijkt.
 
Vraagje. Op de site van Tesla lees ik:

Er is een betaald abonnement op streamingdiensten vereist voor toegang tot muziek- en mediastreaming voor zowel Standard als Premium Connectivity.

Zie: Connectiviteit

Betekent dit dat - zodra het abonnement in gaat - het ingebouwde Tesla Spotify account niet meer werkt? En je met je eigen Spotify account moet inloggen?

Tot op het heden (toen het er nog als “Meegeleverd pakket” stond) werkt het met het ingebouwde Spotify Tesla account.
 
En toch moet het uiteindelijk door "iemand" betaald worden. En die iemand ben jij en ik en elke belastingbetaler. Maar goed, anders konden we daar ook al niet meer over klagen... 😂

Dat ligt hier iets genuanceerder. Een leaserijder krijgt een auto doorgaans omdat deze voor het werk een auto 'nodig' heeft. Nu zal dat laatste niet voor iedereen steekhoudend zijn, maar dat is een andere discussie.

Nu gebruik jij die auto ook privé en zegt de overheid dat dit privégebruik gezien moet worden als loon in en natura en er dus belasting over betaald moet worden. In de regel is dat 22% waarbij er voor sommige auto's een uitzondering bestaat als stimuleringsmaatregel voor milieuvriendelijkere auto's.

Toen de bijtelling nog 25% was, werd op een vierjarig contract dus de volledige aankoopprijs van de auto in vier jaar tijd aan je jaarsalaris toegekend.

Over dat loon in natura betaal jij en ik vervolgens inkomstenbelasting en dat betalen we uit ons brutoloon en dus hou je netto minder over.
Het principe wat hier speelt is dat als je daarnaast vanuit je nettoloon nog kosten maakt voor diezelfde auto; je dit kunt zien als dubbel belast. Immers de bijtelling gaat er van uit dat jij verder geen kosten meer hebt aan de auto en dus mag je dit in mindering brengen op de bijtelling.

Immers als jij geen auto van de zaak zou krijgen en bij een 25% bijtelling, de cataloguswaarde van de auto over vier jaar bovenop je salaris zou krijgen, zou de totale belasting niet anders zijn. Dus 'de belastingbetaler' betaalt hier niet aan mee.

Ik had alleen niet verwacht dat dit ook zou gelden voor tolkosten, autowassen etc...

Of je dan nog steeds een nieuwe auto zou kopen is natuurlijk de vraag, bovenop dat werkgevers doorgaans beperkingen opleggen aan merken en uitvoeringen. Volgens mij de motivatie waarom de bijtelling nu op 22% is gemaximeerd.
 
Vanaf vandaag zou volgens de leasemaatschappij (Leaseplan) de optie voor Premium Connectivity beschikbaar moeten komen, maar ik kan het niet vinden in mijn app op de telefoon bij "Upgrades - Accessoires". Als ik inlog op de Tesla-website zie ik mijn (lease)auto geeneens staan.

Wellicht kijk ik op de verkeerde plek. Waar zou dit moeten staan?