Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Premium Connectivity niet langer "Meegeleverd Pakket" (leasecontract)

This site may earn commission on affiliate links.
Vanaf vandaag zou volgens de leasemaatschappij (Leaseplan) de optie voor Premium Connectivity beschikbaar moeten komen, maar ik kan het niet vinden in mijn app op de telefoon bij "Upgrades - Accessoires". Als ik inlog op de Tesla-website zie ik mijn (lease)auto geeneens staan.

Wellicht kijk ik op de verkeerde plek. Waar zou dit moeten staan?
#MeToo. Onder upgrades en dan software. Heb je ook een Androidtelefoon?
 
Dat ligt hier iets genuanceerder. Een leaserijder krijgt een auto doorgaans omdat deze voor het werk een auto 'nodig' heeft. Nu zal dat laatste niet voor iedereen steekhoudend zijn, maar dat is een andere discussie.

Nu gebruik jij die auto ook privé en zegt de overheid dat dit privégebruik gezien moet worden als loon in en natura en er dus belasting over betaald moet worden. In de regel is dat 22% waarbij er voor sommige auto's een uitzondering bestaat als stimuleringsmaatregel voor milieuvriendelijkere auto's.

Toen de bijtelling nog 25% was, werd op een vierjarig contract dus de volledige aankoopprijs van de auto in vier jaar tijd aan je jaarsalaris toegekend.

Over dat loon in natura betaal jij en ik vervolgens inkomstenbelasting en dat betalen we uit ons brutoloon en dus hou je netto minder over.
Het principe wat hier speelt is dat als je daarnaast vanuit je nettoloon nog kosten maakt voor diezelfde auto; je dit kunt zien als dubbel belast. Immers de bijtelling gaat er van uit dat jij verder geen kosten meer hebt aan de auto en dus mag je dit in mindering brengen op de bijtelling.

Immers als jij geen auto van de zaak zou krijgen en bij een 25% bijtelling, de cataloguswaarde van de auto over vier jaar bovenop je salaris zou krijgen, zou de totale belasting niet anders zijn. Dus 'de belastingbetaler' betaalt hier niet aan mee.

Ik had alleen niet verwacht dat dit ook zou gelden voor tolkosten, autowassen etc...

Of je dan nog steeds een nieuwe auto zou kopen is natuurlijk de vraag, bovenop dat werkgevers doorgaans beperkingen opleggen aan merken en uitvoeringen. Volgens mij de motivatie waarom de bijtelling nu op 22% is gemaximeerd.
Nee. Die 22 procent is puur politiek. Wordt wel weer hoger als de inkomsten gaan tegenvallen. En dat gaat gebeuren omdat door corona en deels verplicht thuiswerken velen hun leaseauto gaan verliezen.
 
Upgrades is de plek om te kijken, daar komt een software updates bij, vorige week gekocht, auto uit 2019, Athlon als lease, Android telefoon (Samsung S 10) app versie 4.7.3-983.

Was eerst niet beschikbaar, nadat ik contact met Athlon had gehad, geen idee of die nog wat gedaan hadden
 
Net ook de mail van Athlon gehad waarin eea netjes beschreven wordt
1651162431798.png
 
Net ook de mail van Athlon gehad waarin eea netjes beschreven wordtView attachment 798445
Zelfde email ook van Athlon ontvangen.
Helaas werkt de handleiding voor mij (nog) niet omdat ik een berijder/bestuurder ben en niet de eigenaar. Dat is namelijk Athlon.
De instructie van Tesla vraagt je om de optie beheren te gebruiken en laat die juist net niet zichtbaar zijn voor Berijders/bestuurders......
Even een paar dagen wachten dus.
 
Ik sluit me aan in het rijtje: ik heb (via Leaseplan) een bericht gehad dat mijn abbo op Premium connectivity verloopt per 1 mei (auto is van mei 2021) en dat ik vanaf 28 april de premium connectivity zou kunnen toevoegen via mijn Tesla ccount. Gisteren (de 28ste) was dat toch nog niet mogelijk. Volgens Leaseplan zou het komen door het tijdsverschil met de VS en zou het vandaag dan wel moeten kunnen. Maar helaas: niks te bekennen van een dergelijke optie in mijn Tesla account.
Overigens heb ik net als diverse anderen hier ook geen auto staan in mijn Tesla account (ook nooit gehad). Maar is de optie dus ook niet aanwezig bij "Upgrades" in de Tesla app.

Volgens Leaseplan moet ik contact opnemen met Tesla...
Of toch nog maar even wachten tot 1 mei?
 
Helaas bij mij nog niets te zien in de (IOS) app...

Edit: ik heb geen betalingsmethode gekoppeld staan (was ivm Lease niet nodig voor Superchargen). Zou dat het kunnen zijn?
De reguliere accessoires zoals all-weather vloerbekleding zijn overigens wel zichtbaar onder "Upgrades".
 
Zelfde email ook van Athlon ontvangen.
Helaas werkt de handleiding voor mij (nog) niet omdat ik een berijder/bestuurder ben en niet de eigenaar. Dat is namelijk Athlon.
De instructie van Tesla vraagt je om de optie beheren te gebruiken en laat die juist net niet zichtbaar zijn voor Berijders/bestuurders......
Even een paar dagen wachten dus.
Volgens mij gaat het alleen vanuit de app werken. Ik zie geen auto in mn account op de website maar kon toch geld uitgeven in de app (yay :( ). Dat is idd wel een fout in de email van Athlon
 
Bij mij is de optie nu ook beschikbaar in de app. Ik moest (zoals verwacht) nog een betalingsmethode toevoegen en heb het abonnement nu afgesloten.

Idem aan @Rutgere heb ik geen auto staan in mijn Tesla account op de website en zie ik de optie voor het afsluiten van het Premium connectivity abonnement daar ook niet staan. Dus ook Leasepaln zou haar mail beter kunnen aanpassen. Ik ga dat doorgeven.

Aanvulling: Leaseplan is op de hoogte van de foutieve instructies en ik hoorde via de klantenservice dat ze inmiddels ook de juiste instructies hebben.
 
Last edited:
Vanochtend een mail gekregen van Tesla:

"Vanaf 1 mei 2022 is voor Premium Connectivity een betaald abonnement van € 9,99 per maand vereist, tenzij u nog in gebruik maakt van de proefperiode.
Premium Connectivity biedt toegang tot alle connectiviteitsfuncties via het mobiele netwerk, aanvullend op de toegang via wifi. Als u Premium Connectivity behoudt, hebt u toegang tot functies waarvoor datagebruik is vereist, waaronder onder andere het streamen van muziek en media, en live verkeersinformatie.
U kunt zich op elk moment abonneren via het gedeelte 'Upgrades' in de Tesla-app. Als u zich niet vóór 30 april 2022 hebt geabonneerd, wordt uw voertuig vanaf 1 mei 2022 gedowngraded naar Standard Connectivity.
"

Ik zie nu ook de optie in de app.
 
Ik heb al 2 jaar een betaalmethode ingevuld staan, maar helaas nog niet de optie beschikbaar. (Ik zit ook bij leaseplan).

Voor mij is het blijkbaar nog steeds afwachten.
Ik zit bij PON leasing maar ook ik heb geen optie onder upgrade in de app om abo af te sluiten. Weet iemand of dit door tesla wordt geïnitieerd of dat de leasemaatschappij hierin een rol speelt voor het vrij geven van deze optie in de app?
 
Ik zit bij PON leasing maar ook ik heb geen optie onder upgrade in de app om abo af te sluiten. Weet iemand of dit door tesla wordt geïnitieerd of dat de leasemaatschappij hierin een rol speelt voor het vrij geven van deze optie in de app?
ik lease bij Alphabet maar ook geen info van leasemaatschappij of Tesla ontvangen. Wel de aanduiding in de auto van eerst ‘meegeleverde pakket’ naar de melding van de einddatum morgen. Betaalmethode actief, app laatste versie dus morgen maar even zien…….