Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3: Premium Connectivity niet langer "Meegeleverd Pakket" (leasecontract)

This site may earn commission on affiliate links.
Heb je toevallig 1 of meerdere sub-accounts? Dan zou ik even checken in die andere apps, bij mij stond de optie om te abonneren in het sub-account op de telefoon van mijn vrouw (de 2e geregistreerde rijder..) en niet in mijn eigen hoofdaccount.

Hier via Leaseplan, hetzelfde verhaal. Geen mogelijkheid om Premium Subscription aan te schaffen, niet via het scherm, noch via de app.
 
Is er bij jullie over gecommuniceerd, volgens de Tesla medewerker zou er ruim van te voren over bericht zijn, maar heb persoonlijk nooit iets over gehoord. Daarnaast heb ik bij het bestellen van de auto echt begrepen dat pc standaard op mijn uitvoering zat, erg vreemde gang van zaken, mag ik halverwege de looptijd van m'n contract met de leasemij in onderhandeling hoe dit abonnement geregeld te krijgen. Wie weet wat ze straks nog meer omzetten naar abonnement, vraag me af of bv autopilot een een proefperiode blijkt te zijn.
 
Is er bij jullie over gecommuniceerd, volgens de Tesla medewerker zou er ruim van te voren over bericht zijn, maar heb persoonlijk nooit iets over gehoord. Daarnaast heb ik bij het bestellen van de auto echt begrepen dat pc standaard op mijn uitvoering zat, erg vreemde gang van zaken, mag ik halverwege de looptijd van m'n contract met de leasemij in onderhandeling hoe dit abonnement geregeld te krijgen. Wie weet wat ze straks nog meer omzetten naar abonnement, vraag me af of bv autopilot een een proefperiode blijkt te zijn.
Stond de pc ook op de orderbevestiging? Bij mij in elk geval niet en heb ik tot voor kort dus gebruik kunnen maken van de proefperiode.
 
Is er bij jullie over gecommuniceerd, volgens de Tesla medewerker zou er ruim van te voren over bericht zijn, maar heb persoonlijk nooit iets over gehoord. Daarnaast heb ik bij het bestellen van de auto echt begrepen dat pc standaard op mijn uitvoering zat, erg vreemde gang van zaken, mag ik halverwege de looptijd van m'n contract met de leasemij in onderhandeling hoe dit abonnement geregeld te krijgen. Wie weet wat ze straks nog meer omzetten naar abonnement, vraag me af of bv autopilot een een proefperiode blijkt te zijn.
Nee, helemaal niets. Tesla kletst weer uit zijn/haar nek. Ik begrijp heel goed dat leasemij niet meer met ze wil werken. Veel te onbetruen zeer slechte communicatie.
 
Stond de pc ook op de orderbevestiging? Bij mij in elk geval niet en heb ik tot voor kort dus gebruik kunnen maken van de proefperiode.
Volgens mij was het zo dat standard range toen ik heb bestelde in 2019 geen pc had en long rance wel, er was volgens mij toen uberhaupt nog geen sprake van de pc als abonnement? Daarom stond het niet expliciet vermeld op de orderbevestiging, is mijn interpretatie, omdat het ook geen losse accessoire was, maar gewoon onderdeel van de uitvoering (je kon immers er toen ook niet voor kiezen om pc abonnement mee te leasen).
 
Bij mijn model 3 uit juni 2019 stond indertijd aangegeven dat er 1 jaar gratis Premium Connectivity op zat. Bijna 3 jaar gratis gehad dus ik mag niet klagen. Mijn auto is van Athlon. Zowel van Athlon als van Tesal de laatste 2 weken diverse reminders gehad over het aflopen van PC. Vandaag via de App PC aangeschaft.
 
De Y staat op mijn naam sinds 26 april (van Leaseplan overgenomen), maar ik kan hem via de VIN nog niet overnemen. Krijg melding dat hij op naam leasemij staat.

Dat is op zich gunstig want het superchargen naar mijn vakantie is dus nog voor rekening van de leasemij. Maar ik kan dus ook de PC niet aanschaffen.

Mijn korte conclusie: Via eigen WiFi hotspot kan ik alles doen wat PC ook levert behalve satelliet kaarten en verkeersinfo. Alleen de laatste mis ik. Ik wil niet klooien met mijn telefoon ernaast om files te omzeilen van Oostenrijk naar Nederland. Moet je dus zelf ook gaan klooien om SUCs te zoeken.
 
Ik zit bij Leaseplan. Geen mail gehad van Tesla. Wel van Leaseplan. In mijn hoofdaccount niks zichtbaar, zowel niet op de site als in de app.

Bij de subaccount van mijn vriendin wel. Via daar het abbo afgesloten. Zij heeft ook van Tesla de mails gehad met info.

Vreemd.
 
  • Funny
Reactions: Dan84
Mijn korte conclusie: Via eigen WiFi hotspot kan ik alles doen wat PC ook levert behalve satelliet kaarten en verkeersinfo. Alleen de laatste mis ik. Ik wil niet klooien met mijn telefoon ernaast om files te omzeilen van Oostenrijk naar Nederland. Moet je dus zelf ook gaan klooien om SUCs te zoeken.
Het gaat alleen om de weergave van de drukte met die gekleurde lijntjes dat je extra hebt met premium connectivity. Met standard connectivity houdt ‘ie er ook rekening mee. Maar je ziet het dan niet.
 
  • Like
Reactions: MikerG_MC and Dan84
Same here. Ik krijg op mijn hoofdaccount normaal gesproken wel alle emails van tesla, maar het abonnement kon ik alleen verlengen via het subaccount van mijn vrouw.

Als ik kijk naar de registratie op de tesla site lijkt alles gewoon goed te staan, maar ergens wordt er toch iets die de war gestuurd.

@phrank :in 2019 werd bij mij aangegeven dat PC 1 jaar gratis was bij een long range (volgens mij stond het ook zo op de site). We zijn nu een stuk verder, dus wat mij betreft heb ik een flink aantal maanden extra PC gratis gehad van tesla. Ik heb na een jaar zelf nog geprobeerd om een abonnement voor PC af te sluiten, maar dat kon toen nog niet (reden die toen door Leaseplan werd gegeven is dat het contact via de lease maatschappij liep en dat men daar nog niet klaar voor was).

Ik zit bij Leaseplan. Geen mail gehad van Tesla. Wel van Leaseplan. In mijn hoofdaccount niks zichtbaar, zowel niet op de site als in de app.

Bij de subaccount van mijn vriendin wel. Via daar het abbo afgesloten. Zij heeft ook van Tesla de mails gehad met info.

Vreemd.
 
  • Informative
Reactions: phrank
Ik lease via Broekhuis lease. Geen mail gehad, geen optie in de app. Het werkte gewoon ineens niet meer, waardoor ik er vanuit ging dat het de zoveelste storing was. Nu deze thread gevonden. Ik vind 10 euro niet erg, maar het is wel weer het zoveelste subscriptionbased ding. Laat mij gewoon de optie Premium Connectivity aanklikken bij aanschaf en ik dok die 360 gewoon direct.
 
@phrank :in 2019 werd bij mij aangegeven dat PC 1 jaar gratis was bij een long range (volgens mij stond het ook zo op de site). We zijn nu een stuk verder, dus wat mij betreft heb ik een flink aantal maanden extra PC gratis gehad van tesla. Ik heb na een jaar zelf nog geprobeerd om een abonnement voor PC af te sluiten, maar dat kon toen nog niet (reden die toen door Leaseplan werd gegeven is dat het contact via de lease maatschappij liep en dat men daar nog niet klaar voor was).
Wellicht heb ik het verkeerd, maar ik verkeerde werkelijk in de veronderstelling dat het onderdeel was van de uitvoering toen ik hem bestelde; 'Meegeleverd pakket' i.pv. 'Proefperiode' o.i.d. Ik kan ook niet zelf verlegen via Alphabet. Het probleem is ook dat ik er tot maandag geen idee had dat het ik een abonnement moest gaan nemen en dus geen actie kon ondernemen.
 

Attachments

  • 20e1587d-8691-4fa4-af75-c1b96ca58452.jpg
    20e1587d-8691-4fa4-af75-c1b96ca58452.jpg
    55.4 KB · Views: 71