Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 remt af in snelle bochten

BlackestBetty

New Member
Jun 1, 2021
1
0
Nederland
Zijn er meer mensen die sinds een aantal maanden ervaren dat hun Model 3 afremt in bochten > 100 m/u.
Het voelt of het rechtervoorwiel in een linkerbocht afremt en andersom. Dit was nooit het geval. Als het met traction control te maken heeft is dat wel vreemd, want ik zat nog lang niet bij limieten in de buurt. Het voelt niet veilig in ieder geval. En ja, ik ga graag wat sneller door een bocht dan wellicht gewenst is.
Mijn Model 3 is overigens uit 2019.

BramDH

Member
Aug 6, 2019
23
22
Den Haag
Volgens mij komt dit door de EU regels dat je autopilot alleen mag gebruiken tot een bepaalde G-kracht in de bochten. Dus om die bocht toch op AP te kunnen doen remt hij dan af.
Ik weet het niet zeker, maar dit was mijn aanname.

dutchchili

Member
Jul 16, 2019
492
396
The Netherlands
Ik ervaar het altijd al zo. Hij schat niet in wat de maximale snelheid in de bocht mag zijn en gaat dan in de eerste meters van de bocht corrigeren.
Het lijkt er soms wel op dat het Autonomous Level verwijst naar het aantal rijlessen dat Tesla heeft gehad ;)

• Like
Reactions: BMW740iL

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC