Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 reserveringen versus bestellingen

Ik had een reservering en heb mijn bestelling:

  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor version

    Votes: 60 37.3%
  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor Performance version

    Votes: 16 9.9%
  • met 19" sportvelgen

    Votes: 27 16.8%
  • met autopilot

    Votes: 35 21.7%
  • solid black exterieur

    Votes: 28 17.4%
  • midnight silver exterieur

    Votes: 8 5.0%
  • deep blue exterieur

    Votes: 11 6.8%
  • pearl white exterieur

    Votes: 10 6.2%
  • multi coat red exterieur

    Votes: 16 9.9%
  • ik wacht op goedkopere modellen, dus laat mijn reservering staan

    Votes: 68 42.2%
  • ik bestel helemaal niet meer en vraag mijn €1000 terug

    Votes: 22 13.7%

  • Total voters
    161
This site may earn commission on affiliate links.
Hmm dan snap ik ook niet meer hoe die invoice nummers werken. Ik heb pas in 2017 gereserveerd en toch een laag factuurnummer. Die nummers lijken toch echt gewoon op volgorde aangemaakt. Voor sommige zit er natuurlijk een verschil tussen bestelling plaatsen en de factuur, zeker als je pas een week later de 2000euro overmaakt.
 
  • Helpful
Reactions: SpeedyEddy
Hmm dan snap ik ook niet meer hoe die invoice nummers werken. Ik heb pas in 2017 gereserveerd en toch een laag factuurnummer. Die nummers lijken toch echt gewoon op volgorde aangemaakt. Voor sommige zit er natuurlijk een verschil tussen bestelling plaatsen en de factuur, zeker als je pas een week later de 2000euro overmaakt.
Ja dat zou goed kunnen. Bij mij was besteldatum 7/12 en factuurdatum 11/12
 
uiteraard zijn de factuurnummers sequentieel, zou anders een gekke boekhouding zijn.

Maar er zal géén link zijn tussen deze factuurnummers en de uitleveringen straks.
Evenmin als er een link zal zijn tussen datum van configuratie en uitlevering.

De enige link mbt uitleveringen zal diegene zijn die Tesla gezegd heeft : de reservering; met een offset ivm gekozen uitvoering en productie. Althans, voor diegene die voor 31.12 configureren.
 
Oh ik kijk naar het 4e tabblad (Bestellungen je Land), daar staat Germany bovenaan en is er verder geen logische volgorde te ontdekken.

Het tabblad Diagramme is ook interessant, zo zie je dat bijna 69% EAP heeft besteld.

Sterker nog, het is bijna 80%. Voor dat lagere getal van 69% is het aantal mensen met Autopilot (189) afgezet tegen het totale aantal entries (271). Maar daar zitten er ook ruim 40 tussen die niets hebben ingevuld. Als je kijkt naar de mensen die wel iets hebben ingevuld, dan is het bijna 80%. Het lijkt me geen verkeerde aanname dat bij de mensen die niets hebben ingevuld er ook nog wel bijzitten die voor AP hebben gekozen.
 
mRJcka0.png


Heb even een simpel grafiekje gemaakt met datums vs factuurnummers voor NL. Er klopt inderdaad iets niet, maar toch zie ik wel een trendlijn. Wie snapt het?
 
Misschien is het bestelnummer afhankelijk van hoe snel je op de link in de config-email clickte?

Had hem iig de 5e savonds al ongeveer 10 minuten na ontvangst mailtje al geconfigureerd, maar definitieve bestelling pas later doorgezet.

Maar dat zou m.i. niet kloppen met rest van nummers, want lijkt me sterk dat maar zo weinig mensen door hebben geclickt naar de laatste stap.
 
mRJcka0.png


Heb even een simpel grafiekje gemaakt met datums vs factuurnummers voor NL. Er klopt inderdaad iets niet, maar toch zie ik wel een trendlijn. Wie snapt het?
my 2ct :

factuur wordt gemaakt nadat de gelden ontvangen zijn. En afhankelijk van betaalwijze zitten daar een paar dagen tussen.
Misschien eens te controleren door iemand die per bankoverschrijving heeft betaald : factuurdatum gebruiken en dan even kijken of er meer "lijn:p" inzit.

Edit : bij nader inzien - waarschijnlijk eerder minder dan meer...
 
Last edited:
zoals ik altijd "verschiet" wanneer de tomtom weer eens ineens losschiet van de voorruit en op het dashbord dondert... Zuignap zal wel van ander kaliber zijn :)
<offtopic> je hebt dan nu nog geen Tesla ? Want de huidige NAV is zo goed dat ik niet goed inzie waarom je nog een TomTom zou gebruiken .

Allez, 1. tenzij voor waypoint, en/of 2. tenzij voor de verschrikkelijk slechte uitspraak

Voor 2. een tip : zet de NAV in de taal van het land(sgedeelte) waar je bent.
 
Als ik de Model 3 besteld heb terwijl ik Model S eigenaar ben, maar de S verkocht wil hebben voordat de 3 arriveert - word ik dan als non-owner gezien m.b.t. leverprioriteit? Kan misschien de ownership transfer uitstellen door de nieuwe eigenaren...
 
Leasemaatschappij stort niets terug. Zij betalen volle mep aan Tesla en zodra Tesla geleverd heeft maakt Tesla de aanbetaling terug aan ons over. Gaat dus buiten de leasemaatschappij om.
Let wel: leasemaatschappij heeft onze persoonlijke reservering overgenomen - is dus niet zo dat we reservering destijds via lease maatschappij hebben gedaan.

Ik heb inmiddels bevestigd gekregen via de leasemaatschappij dat Tesla de 1000 euro terug gaat storten na levering! Thx
 
Als ik de Model 3 besteld heb terwijl ik Model S eigenaar ben, maar de S verkocht wil hebben voordat de 3 arriveert - word ik dan als non-owner gezien m.b.t. leverprioriteit? Kan misschien de ownership transfer uitstellen door de nieuwe eigenaren...

Ik weet het natuurlijk niet, net als een ieder hier, maar dit lijkt mij heel stug. Niemand schiet er wat mee op om zo laat in het proces nog de aflevermomenten te gaan wijzigen alleen omdat iemand z'n auto verkocht heeft. Mij lijkt de meest logische scenario dat de volgorde al lang en breed grofweg is bepaald (bv. door toewijzen VINs).
 
  • Like
Reactions: SeBsZ
Weet niet of dit het juiste draadje is maar even ter info.
Vanochtend gebeld door een medewerker van Tesla met netnummer Tilburg
Ging om gegevens die ze willen ontvangen betreffende de betaling voor mijn bestelling Model 3 LR AWD 7-12-2018 en reservering 26-4-2018.
Medewerker zei dat levering plaats vindt tussen half februari en eind maart. Volgens hem bij de eerste batch van leveringen en zover hij weet nog geen boot onderweg?? Men krijgt twee weken voorafgaand aan levering een mail met een meldcode voor verzekering. Uitlevering gaat vooralsnog allemaal via Tilburg.
 
Volgens hem bij de eerste batch van leveringen en zover hij weet nog geen boot onderweg??

Personeel van Tesla is vaak slecht geinformeerd. Daarmee wil ik niet zeggen dat die boot Clover Captain oid daadwerkelijk de boot is vol met de Europese Model 3's, maar dat Tesla personeel het niet weet betekent niet dat het niet zo is.

De kans is echter groter dat het wel die boot is, want die komt half februari ongeveer aan in Europe. Hij is nu onderweg naar Panama kanaal (aankomst 21 januari) en dan moet ie nog de grote plas over, wat ongeveer 3 weken duurt.

De enige optie was voorheen nog dat ie naar China ging, maar als dat zijn bestemming is dan is het onlogisch dat ie nu naar het Panama kanaal gaat.
 
  • Like
Reactions: S-19910