Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 reserveringen versus bestellingen

Ik had een reservering en heb mijn bestelling:

  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor version

    Votes: 60 37.3%
  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor Performance version

    Votes: 16 9.9%
  • met 19" sportvelgen

    Votes: 27 16.8%
  • met autopilot

    Votes: 35 21.7%
  • solid black exterieur

    Votes: 28 17.4%
  • midnight silver exterieur

    Votes: 8 5.0%
  • deep blue exterieur

    Votes: 11 6.8%
  • pearl white exterieur

    Votes: 10 6.2%
  • multi coat red exterieur

    Votes: 16 9.9%
  • ik wacht op goedkopere modellen, dus laat mijn reservering staan

    Votes: 68 42.2%
  • ik bestel helemaal niet meer en vraag mijn €1000 terug

    Votes: 22 13.7%

  • Total voters
    161
This site may earn commission on affiliate links.
"Gewoon wachten op wat komt" had ook een optie kunnen zijn. Niet noodzakelijk wachten op een goedkopere versie, maar bijv. wel één met SAS en al het andere lekkers dat MS of MX vandaag bieden. Wellicht niet voor morgen, maar soit. Ik geloof ook steeds minder in aantal km autonomie en steeds meer in oplaad-snelheid via SuCs, dus we zullen wel zien hoe Tesla dat waarmaakt!
 
  • Like
Reactions: Michel3
Yeay! M3 LR rood EAP besteld voor mijn vrouw via haar werkgever bij Leaseplan. Netto gaan we minder betalen (eigen bijdrage + bijtelling) dan dat we voor een nieuwe Auris van 28.000 Euro zouden moeten afdragen (haar huidige lease op een Auris verloopt in... maart!). Overdragen van reserveringsnummer aan Leaseplan ging zonder problemen (en volle support door Tesla). Tesla maakt dan na aflevering de €1000 reserveringskosten terug aan ons over.
 
  • Like
Reactions: Michel3
LR
Solid Black
19''
Geen AP

De AP doe ik achteraf en denk dat ik de bestelling van 19'' ook nog terugzet naar standaard 18'' Aero.
Goedkoper achteraf een set 19'' te kopen en de AP.
Scheelt weer een hoop bijtelling.

Dit laatste wil ik ook wel maar een nieuwe set 19" kost dan uiteraard geen 1600 maar eerder 3200 ofzo? Weet iemand wat dit in de US kost misschien kunnen we dan omrekenen.

Ik heb de blauwe besteld, maar vindt de donkere Aeros erg lelijk staan in combinatie met blauw. Wel weer fijn voor winterbanden en beetje extra range als het koud is.
 
  • Like
Reactions: Michel3
Dit laatste wil ik ook wel maar een nieuwe set 19" kost dan uiteraard geen 1600 maar eerder 3200 ofzo? Weet iemand wat dit in de US kost misschien kunnen we dan omrekenen.

Ik heb de blauwe besteld, maar vindt de donkere Aeros erg lelijk staan in combinatie met blauw. Wel weer fijn voor winterbanden en beetje extra range als het koud is.

Ander velgen dan die van Tesla lijkt mij ook prima. En de 18" met nieuwe banden kan dan nog in de verkoop.
Ik ga toch voor all weather banden.

Wat voor banden worden eigenlijk standaard meegeleverd?
 
Ik haak ook even in na lange afwezigheid door verkoop MS 85. Mijn optie staat er niet bij: ik wacht nog even tot het nieuwe jaar, even huiswerk goed maken qua financieel plaatje. Ik ga voor LR, niet P. Goede vriend van me heeft MS verkocht en binnen 10min M3 besteld na de mail. Hij heeft wel nog Tesla gebeld, want zoals op meerdere plekken al opgemerkt, veel aantrekkelijker om voor de meest uitgekleed versie te gaan en alles later te kopen/activeren. AP bijvoorbeeld, die €2.000 meer bij achteraf activeren betaalt zich heel snel terug in bijtelling e.d. Alleen de velgen twijfel ik over vanwege de meestal hoge "achteraf" prijs (dat probleem hebben alle automerken).
 
Mijn reservering in 2016 was met bedoeling om de wagen voor mijn echtgenote te kopen. Die heeft ondertussen al een MX90D.
Ik zelf ga mijn MS85 (2014) kortelings inwisselen tegen een nieuwe MS (met autopilot v3 - wanneer die beschikbaar komt).

De M3 kopen voor mijn kids (zoon wordt 18 in 2019) lijkt me onverantwoord. Beginnend chauffeur met dergelijk krachtige wagen laten rijden is vragen voor miserie. (Dit los van de prijs).

Met de prijzen van de M3 zie ik geen particulier deze wagen kopen - dus overweeg ik mijn reservering gewoon terug te vragen...
 
Mijn reservering in 2016 was met bedoeling om de wagen voor mijn echtgenote te kopen. Die heeft ondertussen al een MX90D.
Ik zelf ga mijn MS85 (2014) kortelings inwisselen tegen een nieuwe MS (met autopilot v3 - wanneer die beschikbaar komt).

De M3 kopen voor mijn kids (zoon wordt 18 in 2019) lijkt me onverantwoord. Beginnend chauffeur met dergelijk krachtige wagen laten rijden is vragen voor miserie. (Dit los van de prijs).

Met de prijzen van de M3 zie ik geen particulier deze wagen kopen - dus overweeg ik mijn reservering gewoon terug te vragen...

Gewoon speed limit aan zetten op max 140kmh, dan staat auto ook vast op chill mode dus acceleratie is gelimiteerd. En meteen een super veilige auto voor je zoon.
 
  • Like
Reactions: KrisB and AnalysiZ