Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 reserveringen versus bestellingen

Ik had een reservering en heb mijn bestelling:

  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor version

    Votes: 60 37.3%
  • omgezet in een bestelling van een LR dual motor Performance version

    Votes: 16 9.9%
  • met 19" sportvelgen

    Votes: 27 16.8%
  • met autopilot

    Votes: 35 21.7%
  • solid black exterieur

    Votes: 28 17.4%
  • midnight silver exterieur

    Votes: 8 5.0%
  • deep blue exterieur

    Votes: 11 6.8%
  • pearl white exterieur

    Votes: 10 6.2%
  • multi coat red exterieur

    Votes: 16 9.9%
  • ik wacht op goedkopere modellen, dus laat mijn reservering staan

    Votes: 68 42.2%
  • ik bestel helemaal niet meer en vraag mijn €1000 terug

    Votes: 22 13.7%

  • Total voters
    161
This site may earn commission on affiliate links.
Goedemorgen! Ik ben nieuw op dit forum maar heb afgelopen week de bestelling laten plaatsen (lease) voor een zwarte long range variant.
Ik volg al een tijdje met veel interesse de ontwikkelingen bij Tesla en rijd regelmatig een BMW i3 van de zaak. Ik ben overtuigd dat elektrisch the way to go is. Toen mijn vrouw uit hoofde van haar nieuwe functie een auto mocht uitzoeken en Tesla aankondigde de auto's vanaf februari uit te gaan leveren, heb ik de leasemaatschappij gebeld voor de mogelijkheden. Het past in het leasebudget en Tesla verwacht alle bestelling uit 2018 eind maart uitgeleverd te hebben.
Ik heb overigens een stelpost op laten nemen voor de dakdragers waarvan niemand weet wanneer ze weer beschikbaar zijn en ben nu aan het uitzoeken waar ik het setje kan bestellen waarmee je van de 18 inch aerovelgen kan veranderen in een mooi setje velgen (afdekdopjes bouten en merkplaatje). Die combi vind ik mooier dan de 19 inch sportvelgen.

Je zou ook seasucker dakdragers kunnen overwegen. Die zijn wel leverbaar.
 
ben nu aan het uitzoeken waar ik het setje kan bestellen waarmee je van de 18 inch aerovelgen kan veranderen in een mooi setje velgen (afdekdopjes bouten en merkplaatje). Die combi vind ik mooier dan de 19 inch sportvelgen.

De steek is 5x114.3 en voor de ET waarde moet je ronde de 40 zitten. Ook weer afhankelijk van hoe breed je de velgen neemt.
Gangbaar is van 8 tot 9,5 inch.
O.a. Lexus heeft modellen die hiermee overeen komen. Als je dus wielen gaat zoeken die passen op een Lexus dan passen ze waarschijnlijk ook op je model 3. Naafgat is vaak anders maar daar zijn naafringen voor die de boel netjes pas maken.
 
Precies, SeBsZ. De Tesla webshop biedt het aan voor $ 50,00, maar levert (nog) niet buiten de US. De leasemaatschappij adviseerde mij het zelf te regelen, aangezien hun ervaring is dat kleine onderdelen vaak mis gaan bij aflevering.

De seasuckers zijn een erg mooi alternatief. Alleen de gedachte een paar fietsen op een dak te zetten met zuignappen, hmmmm:). Maar dat dacht men ook van electrisch rijden.

Ik heb nog fietsdragers liggen voor dakdragers.
 
Deze stemming geeft vooralsnog een wat ander beeld dan hier
In Europe, What type of Model 3 have you ordered ?
Maar zijn er ook maar 25
View attachment 358913
Ik ben in afwachting van de Model 3 LR RWD. Dual motor vind ik onzin in Nederland. Bovendien als we electrisch gaan rijden vanwege het milieu dan helpt een extra motor ook niet. De auto is zwaarder en die motor moet geproduceerd worden. Ik twijfel of het zin heeft een reservering aan te houden omdat wachten op iets dat waarschijnlijk niet meer komen gaat geen nut heeft. Ik zal het tot eind Jan 2019 aankijken.
 
Ik ben in afwachting van de Model 3 LR RWD. Dual motor vind ik onzin in Nederland. Bovendien als we electrisch gaan rijden vanwege het milieu dan helpt een extra motor ook niet. De auto is zwaarder en die motor moet geproduceerd worden. Ik twijfel of het zin heeft een reservering aan te houden omdat wachten op iets dat waarschijnlijk niet meer komen gaat geen nut heeft. Ik zal het tot eind Jan 2019 aankijken.


De Dual motor modellen zijn juist wat zuiniger in gebruik dan de RWD modellen. Ondanks dat het geheel wat zwaarder is, wordt het vermogen beter verdeeld en de motoren efficienter gebruikt. DIt was in het verleden ook duidelijk te zien bij de Model S
upload_2018-12-21_14-18-6.png
 
  • Informative
Reactions: F500e
Ik ben in afwachting van de Model 3 LR RWD. Dual motor vind ik onzin in Nederland. Bovendien als we electrisch gaan rijden vanwege het milieu dan helpt een extra motor ook niet. De auto is zwaarder en die motor moet geproduceerd worden. Ik twijfel of het zin heeft een reservering aan te houden omdat wachten op iets dat waarschijnlijk niet meer komen gaat geen nut heeft. Ik zal het tot eind Jan 2019 aankijken.

Wat bedoel je? Denk je dat Model 3 LR RWD niet gaat komen in Nederland? Ik denk van wel en Tesla heeft mij dat ook telefonisch bevestigd. Desondanks heb ik ze allemaal met dual motor besteld. Je actieradius is groter bij dual motor en regenachtig weer heb je er ook zeker profijt van. Oh en velen gaan niet electrisch rijden vanwege het milieu.
 
De Dual motor modellen zijn juist wat zuiniger in gebruik dan de RWD modellen. Ondanks dat het geheel wat zwaarder is, wordt het vermogen beter verdeeld en de motoren efficienter gebruikt. DIt was in het verleden ook duidelijk te zien bij de Model S
Dat geldt voor de S inderdaad.
Voor de Model 3 niet, want de motor achterin is dus de efficiënte permanente magneet motor. Bij de dual motor is dat ook zo, maar is de motor voorin de 'gewone' inductiemotor (minder efficient). Dual motor heeft totaal wel meer power en dus ook sneller van 0-100.

upload_2018-12-21_14-27-47.png
 
  • Informative
Reactions: Romanovdc
Wat bedoel je? Denk je dat Model 3 LR RWD niet gaat komen in Nederland? Ik denk van wel en Tesla heeft mij dat ook telefonisch bevestigd. Desondanks heb ik ze allemaal met dual motor besteld. Je actieradius is groter bij dual motor en regenachtig weer heb je er ook zeker profijt van. Oh en velen gaan niet electrisch rijden vanwege het milieu.
Ik heb een schriftelijke bevestiging van Tesla Nederland dat de M3 LR RWD er waarschijnlijk niet (inschatting medewerker) gaat komen.
 
Mijn beeld is dat er vanalles geroepen (en gemaild) wordt wat niet klopt. Zolang Tesla dit niet officieel meedeelt denk ik dat je er gewoon vanuit kan gaan dat deze versie er wel komt.
Mijn schoonzoon heeft een dikke maand geleden opleiding gehad voor de model 3. Daar was totaal geen sprake van de MR, enkel de LR en SR zoals origineel voorzien. De MR is uit de hoge hoed getoverd om zoveel mogelijk Amerikanen van de tax krediet te laten genieten.
 
Mijn schoonzoon heeft een dikke maand geleden opleiding gehad voor de model 3. Daar was totaal geen sprake van de MR, enkel de LR en SR zoals origineel voorzien. De MR is uit de hoge hoed getoverd om zoveel mogelijk Amerikanen van de tax krediet te laten genieten.

Ik kan me goed voorstellen dat zo'n opleiding gefocused is op wat er de komende maanden geleverd wordt en dat ze daar al druk genoeg mee zijn. Als de MR, SR en RWD in beeld komen zal men wrs een extra training krijgen om deze kennis toe te voegen maar niet eerder dan nodig.
 
Mijn schoonzoon heeft een dikke maand geleden opleiding gehad voor de model 3. Daar was totaal geen sprake van de MR, enkel de LR en SR zoals origineel voorzien. De MR is uit de hoge hoed getoverd om zoveel mogelijk Amerikanen van de tax krediet te laten genieten.
Bij de garantie over Tesla wordt ook op de nederlandse pagina’s gesproken over de MR.
 
Ik ben in afwachting van de Model 3 LR RWD. Dual motor vind ik onzin in Nederland.

Met alle respect, ik hoor dit vaker over auto's in het algemeen, maar ik vind het zo'n rare redenering. Doet me denken aan de standaard "alles wat er niet op zit kan ook niet kapot gaan!" of "winterbanden zijn in NL onzin"....

Alsof we niet allemaal gebaat (kunnen) zijn bij meer grip. Zeker in het geval van EV, waarbij gewichtstoename minimaal is, efficiëntie hoger, terugwincapaciteit hoger.

Dat iemand de afweging maakt "de kosten zijn veel hoger voor AWD en dat vind ik het niet waard" is uiteraard wel logisch mijn inziens.