TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Model 3 - Roest in Achterleuning

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by TrebVs, Dec 20, 2019.

  1. TrebVs

    TrebVs Active Member

    Joined:
    Aug 15, 2017
    Messages:
    1,044
    Location:
    NL
    Net als in
    DIY Ski Latch On Tesla Model 3 Reveals Rust In The Seats
    zien wij ook roest onder de bekleding van de neerklapbare achterleuning van onze Model 3.

    01_ 20191220_105644.jpg

    Klap de leuning neer, verwijder pushpin en kunststof afdekplaat, de onder de afdekplaat naar binnen gevouwen rits kan dan eenvoudig geopend worden.... en evt. roest geconstateerd!

    Wij gaan een Service-afspraak inplannen... en de vrienden van het skiluik ( link hierboven ) ook een berichtje sturen.
    ....wordt vervolgd... :mad:

    02_20191220_105845.jpg
     
  2. 75D_Beast

    75D_Beast Member

    Joined:
    Aug 29, 2017
    Messages:
    16
    Location:
    Netherlands
    Ik zou hier geen probleem van maken. 'Vliegroest' komt bij alle merken voor (lees ook de comments onder het stuk dat wordt aangehaald) bij interieurdelen. Die worden niet zo goed beschermd als de buitenplaten. Schroef willekeurig welk merk maar eens open onder de bekleding en je komt 9 van de 10 keer dit soort oppervlakteroest tegen. Ik maak er bij mijn 3 (en S) geen probleem mee. Ga niet eens de moeite doen om de bekleding er af te halen.
     
    • Informative x 1
  3. TrebVs

    TrebVs Active Member

    Joined:
    Aug 15, 2017
    Messages:
    1,044
    Location:
    NL
    Die Comments heb ik gezien en zijn best wel wisselend. Vliegroest op de remschijven rem je eraf.... vliegroest in de achterleuning kun je er volgens mij niet 'afzitten'... ;) We hebben nu een Service-afspraak staan en zien wel wat de Tesla reactie is. Thx iig. voor je duidelijke reactie! Als het allemaal heel normaal is zal dat wel blijken...
     
  4. Sahino

    Sahino Member

    Joined:
    May 5, 2019
    Messages:
    128
    Location:
    Heemskerk
    Ik denk zomaar dat dit binnen de specificaties gaat vallen
     
    • Funny x 2
    • Like x 1
  5. TrebVs

    TrebVs Active Member

    Joined:
    Aug 15, 2017
    Messages:
    1,044
    Location:
    NL
    Ook prima... maar dan is het wel duidelijk en in dat geval verwijder ik zelf die roest en zorg ik dat het wel poremt! Autootje moet wel 192k km's of 8 jaar batterijgarantie meegaan... Misschien is de insteek van ons als privérijders hier wel debet aan! :rolleyes:
     
    • Like x 1
  6. dusssssss

    dusssssss Member

    Joined:
    Sep 11, 2019
    Messages:
    119
    Location:
    nederland
    Is standaard, heeft elk merk. Na productie worden dit soort producten(stansen/ dieptrekken) ontdaan van productie olie/ vet en staan ze soms ff in een loods zonder conservering. Ik heb in zo'n fabriek ooit op een qc afdeling gewerkt (voor VAG/ BMW) en vaak ging het al geroest de deur uit richting duitsland. JIT was vooral aanwezig in de auto fabriek zelf, dus op locatie duurde het niet lang van gitterbox tot montage in de auto.
     
    • Informative x 1
  7. TrebVs

    TrebVs Active Member

    Joined:
    Aug 15, 2017
    Messages:
    1,044
    Location:
    NL
    #7 TrebVs, Dec 31, 2019
    Last edited: Dec 31, 2019
  8. Sahino

    Sahino Member

    Joined:
    May 5, 2019
    Messages:
    128
    Location:
    Heemskerk
    :) niets om je zorgen over te maken dus, en netjes binnen de specs!
     
  9. schonelucht

    schonelucht Well-Known Member

    Joined:
    Mar 10, 2014
    Messages:
    5,080
    Location:
    Nederland
    Waarschijnlijk een haastige medewerker die zich niet helemaal juist uitdrukt. Maar dat bericht kan ik toch niet anders lezen als : "enkel wat een impact heeft op de veiligheid valt onder de garantie".
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC